Triumph Street Triple topic deel 24

Ik mag me ook melden in dit topic.
Twee weken terug testgereden en akkoord gegeven voor een Striple RS uit 2018. Vanmiddag opgehaald, als een kind zo blij *O*

Gefeliciteerd, prachtige motor. Vwb de spiegels kun je een beetje paarse loctite tussen het kogelgewricht doen, dan blijven ze goed zitten.
 
Bij deze een nieuwe fan en rijder van een Street Triple 675 uit 2010 😎
Na een aantal jaren supersport te hebben gereden nu over naar een Triple beauty. Had ik eerder moeten doen.


TST675.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had ze hier al gepost maar eindkapje in Carbon had een kleine beschadiging heb ondertussen een nieuw kapje bestelt eens ik die gemonteerd heb zijn ze echt zo goed als nieuw als ze 5000km erop gezeten hebben zal het veel zijn.
Post later vandaag nieuwe foto's!
 
Ik mag me ook melden in dit topic.
Twee weken terug testgereden en akkoord gegeven voor een Striple RS uit 2018. Vanmiddag opgehaald, als een kind zo blij *O*

Wat een fantastische machine is het toch hé. Wel een beetje hooligan merk ik.... Hoewel dat ook kan komen doordat ik twee jaar niet gereden heb en ik dus moest compenseren vandaag :9 Gaf wel gelijk na een klein beetje wennen erg veel vertrouwen, had verwacht wat langer nodig te hebben om weer redelijk vertrouwd te raken met het motorrijden.

Plaatje hoort erbij natuurlijk:
Bekijk bijlage 1753239


Eén probleempje: er zitten originele bar-ends op van Triumph. Heb vanmiddag in een ritje van krap twee uur wel twee keer gehad dat de spiegels wat omlaag kantelen als je illegale / autobahn snelheden behaalt. Meer mensen hier last van boven de zeg 160km/u?

Is over het algemeen geen issue aangezien je dat soort snelheden niet zoveel rijdt, maar als het een kwestie van brakke spiegels is door enkele jaren gebruik (32dkm gelopen) kan ik best even nieuwe bestellen. Het blijft toch hinderlijk als je de spiegels net lekker hebt staan, je een keer gas geeft en ze opnieuw moet richten. Het trillen van de spiegels waar ik wel meer over heb gelezen had ik dan weer geen last van.

Of wellicht over op een ander merk, ik vind de bar-ends wel erg prettig qua zicht in ieder geval, dus er komen geen vliegenmeppers op.
Gefeliciteerd met de mooie fiets!

Betreft de spiegels heb ik dit ook gehad maar dan met een vaag merk. Toen was het een de spiegels een of 2 keer rechts om te draaien
 
Gefeliciteerd, prachtige motor. Vwb de spiegels kun je een beetje paarse loctite tussen het kogelgewricht doen, dan blijven ze goed zitten.

Die van mij blijven nog wel redelijk op hun plek zitten (als ik een beetje oppas waar ik loop in de garage...) Maar da's wel een goede tip, mocht het zover komen!
 
Gefeliciteerd met de mooie fiets!

Betreft de spiegels heb ik dit ook gehad maar dan met een vaag merk. Toen was het een de spiegels een of 2 keer rechts om te draaien
Thanks! :)

Heb er gisteren eerst wat paarse loctite tussen gedaan n.a.v. andere tip hier. Eerst maar eens zien of dat al genoeg geholpen heeft. Anders wordt dit een goede tweede :9 Lijkt me overigens wel raar als dat helpt, aangezien het een kogelgewricht is en draaien dus niks aan de weerstand zou moeten veranderen.
 
Dit kan vast niet de bedoeling zijn…
3DE35159-8FFF-44C0-854C-F4EEDC504AAD.jpeg

Street Triple uit 2017. Moest ff het slot van de tank smeren omdat ik ‘m vorige week bijna niet openkreeg bij de pomp. Nu dus met een bak licht erop bezig en vielen deze roestplekken me op.
 
Waarschijnlijk heeft deze Street lang stil gestaan zonder benzine in de tank. Waarschijnlijk nog eens met E10 erin.
Zolang er geen grote brokken roest in ronddrijven zou ik me niet te veel zorgen maken.
Tank bij stilstand zo gevuld mogelijk houden met E5. Eventueel preventief brandstoffilter vervangen en een flesje injector reiniger erin gooien.
Ik heb probleemloos met ergere roest aanslag in mijn tank gereden. Wel bij significant oudere motoren, dat dan weer wel.. 2017 is wel recent voor dit soort euvels.
Rijdt de street verder goed?
 
Ik heb 'm sinds Augustus vorig jaar - heb wel met E10 gereden maar getankt met E5/Euro98 voordat ik 'm heb stilgezet voor de winter. Dat was overigens in een verwarmde inpandige garage.

Hij rijdt verder prima, had ook geen aanleiding om ín de tank te kijken anders dan even met het slot to frummelen. Waarschijnlijk was dit dan al voordat ik 'm kocht of het is van de korte tijd E10 te hebben gereden. Voor nu gaat er alleen nog maar E5 / E0 in, en een goeie tip van dat brandstoffilter vervangen en een injector reiniger. Wellicht doe ik dat eens.
 
Zonder gekheid; deze motor is e10 geschikt en ook al gaan er spookverhalen rond over e10, kan ik mij heel lastig voorstellen dat dit toe te wijzen is aan e10 gebruik. Ik zou het wat dat betreft wel aankaarten bij Triumph via een dealer ofzo. Lijkt me eerder een defect dan verkeerd gebruik.
 
Lijkt wel alsof de coating van de tank beschadigd is door de vulslang van de brandstofpomp, elke keer de slang erin rammen tot de bodem.
 
In het zuiden wordt trouwens een meeting gehouden. Einde ochtend begin middag zijn we in grave

#countdown!

Volgende week is het zover, dan gaat de Meet n Greet editie Zuid plaatsvinden bij Brabant Motors Grave!

De Meet n Greet is tussen 11:00 en 15:00 op locatie, tijdens de toertocht erheen/retour kunnen we lekker kilometers maken.

Zoals eerder gecommuniceerd zijn er vier plekken waar aangehaakt kan worden, hieronder som ik de vertrektijden op die aanhaakplekken op. Natuurlijk kan het door omstandigheden in de praktijk iets afwijken maar we proberen dit zo strak mogelijk aan te houden.

Op dit moment hebbben leden aangegeven aan te willen haken bij Kerkrade en Nederweert, geef aub aan als je ergens aan wilt haken. Aanhaakplekken waar niemand op reageert zullen overgeslagen worden, het is voor de duidelijk van belang dat we weten wie op welke plek aanhaakt, geef dat eventueel in een reactie op dit bericht nog even aan.

Vertrektijden aanhaakplekken:
Kerkrade: 08:00 uur
Born: 08:30 uur
Nederweert: 09:00 uur
Geldrop: 09:30 uur

Adressen aanhaakplekken:
Kerkrade: Roda JC ring, parkeerplek tegenover AH.
Born: Esso tankstation, bij Amrath hotel.
Nederweert: Parkeerterrein Mac Donalds.
Geldrop: Ijssalon Kees, Bogardeind 110

Ik heb in ieder geval zon besteld!
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Eerste circuitdagje (Assen vandaag, meer mensen aanwezig?) met de Striple RS en überhaupt pas de derde dag op de motor. De reviews hebben er niet om gelogen, de RS is echt super voor op het circuit! Tot nu toe in ieder geval heel erg tevreden over, heb eigenlijk niks te klagen t.o.v. de Yamaha R6 toen.

Enige puntje: ik zit nu alweer met de stepjes aan de grond, dat is deels uiteraard op te vangen door andere houding aan te nemen. Toch wil ik het anders, dus iemand hier een aanrader voor een verstelbare rem/schakelset?
 
Eerste circuitdagje (Assen vandaag, meer mensen aanwezig?) met de Striple RS en überhaupt pas de derde dag op de motor. De reviews hebben er niet om gelogen, de RS is echt super voor op het circuit! Tot nu toe in ieder geval heel erg tevreden over, heb eigenlijk niks te klagen t.o.v. de Yamaha R6 toen.

Enige puntje: ik zit nu alweer met de stepjes aan de grond, dat is deels uiteraard op te vangen door andere houding aan te nemen. Toch wil ik het anders, dus iemand hier een aanrader voor een verstelbare rem/schakelset?
Nog twee weken wachten, dan ben ik er ook….
Ik heb andere rearset, maar dat zet ik kuip (heb er volle kuip op zitten)en zijstandaard aan de grond..
 
Terug
Bovenaan Onderaan