Chrisgroot
MF'er
- 20 nov 2022
- 45
- 106
Prima oplossing zo toch? Gewoon erop wanneer nodig en anders eraf. Kan je zo toch mooi naar het werk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je ze ook gevraagd wat ze dan doen voor het geld? Want Triumph schrijft iets meer voor dan alleen kleppen. Ik heb het niet helemaal goed gelezen, maar ook iets van gaskleppen syncen of zoiets. Plus daarnaast de reguliere beurt zoals olie, remvloeistof remmen check, etc. Het is maar net wat ze er allemaal in mee nemen.Ik val misschien iets in herhaling, maar hebben jullie nog goeie tips voor een onderhoud adresje? Ik ben me alvast aan het orienteren voor de 40K beurt in het voorjaar.
Ik heb de volgende offertes binnen:
Flinke bedragen bij die eerste twee voor een grote beurt met kleppencontrole- stellen ? Maarja, kan het zelf niet dus ben afhankelijk van anderen.
- Roke: 1000,-
- Brabant motors: 600/700,-
- Motorstalling Midden Nederland: 400,- (maar kan ik weinig over vinden als zijnde monteur)
- Prive persoon (wel motor monteur): 350/400,-
Heb dit gevonden in de handleiding.Heb je ze ook gevraagd wat ze dan doen voor het geld? Want Triumph schrijft iets meer voor dan alleen kleppen. Ik heb het niet helemaal goed gelezen, maar ook iets van gaskleppen syncen of zoiets. Plus daarnaast de reguliere beurt zoals olie, remvloeistof remmen check, etc. Het is maar net wat ze er allemaal in mee nemen.
Zwerft hier ergens een onderhoudsschema/ checklist rond? De links in de OP zijn allemaal dood helaas.
Deels de beurt zelf doen scheelt je ook een hoop als je dat kan/wil.
Motor Eibergen is ook betrouwbare triumph dealer. Grote beurt tussen €600 en €700Ik val misschien iets in herhaling, maar hebben jullie nog goeie tips voor een onderhoud adresje? Ik ben me alvast aan het orienteren voor de 40K beurt in het voorjaar.
Ik heb de volgende offertes binnen:
Flinke bedragen bij die eerste twee voor een grote beurt met kleppencontrole- stellen ? Maarja, kan het zelf niet dus ben afhankelijk van anderen.
- Roke: 1000,-
- Brabant motors: 600/700,-
- Motorstalling Midden Nederland: 400,- (maar kan ik weinig over vinden als zijnde monteur)
- Prive persoon (wel motor monteur): 350/400,-
Die heb ik net ook gemaild dus ben benieuwd. Heb nu bijna alle dealers die worden genoemd op de Triumph website een offerte opgevraagd. Ik zal mijn originele post updaten, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan.Motor Eibergen is ook betrouwbare triumph dealer. Grote beurt tussen €600 en €700
@bsmpower thanks. Ik ben met 3/4k km aan de beurt namelijk. Ik zie geen gekke dingen en veel is al aangetoond gedaan aan die van mij (voorvork, ketting en tandwielenset bijvoorbeeld). Behalve de reguliere zaken is het checken en stellen van de kleppen het enige waar ik echt geen zin in heb. Daar stuur ik hem wel voor weg.
De rest gaat bij binnenkomst komende week gelijk op de planning.
Motor Eibergen is ook betrouwbare triumph dealer. Grote beurt tussen €600 en €700
Die heb ik net ook gemaild dus ben benieuwd. Heb nu bijna alle dealers die worden genoemd op de Triumph website een offerte opgevraagd. Ik zal mijn originele post updaten, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan.
Zelf ook eens geprobeerd met zo'n handmatige bandenwisselunit. Met als enig resultaat dat ik nieuwe scheldwoorden heb uitgevondenBougies zou ik niet aan beginnen als je de klepspeling toch laat controleren.
Luchtfilter, motorolie + filter en koelvloeistof is zelf prima te doen. Remvloeistof ook, maar bij een motor met ABS moet er meer gebeuren dan even de remleidingen doorspoelen.
Bandjes wisselen doe ik zelf. Goedkoop banden kopen via Internet is de eerste winst. Dan wil ik niet meer met mijn velgen naar een bandenboer om daar te vragen of ze alstublieft met bandjes willen wisselen.
Schoon en onder een laken met een dikke ketting door het achterwiel. Banden, en kleine checkup doe ik in het voorjaar als ik weer begin met rijden. Van die paar maanden stilstand krijg je echt geen vlakke kanten in je banden.De normale druk is 2.5 voor en 2.9 achter? Hoe zetten jullie de motor weg?
eens, maar even goed op spanning wegzetten kan geen kwaad...Schoon en onder een laken met een dikke ketting door het achterwiel. Banden, en kleine checkup doe ik in het voorjaar als ik weer begin met rijden. Van die paar maanden stilstand krijg je echt geen vlakke kanten in je banden.
Wat is goed op spanning, hoeveel bar voor en achter is verstandig?eens, maar even goed op spanning wegzetten kan geen kwaad...
ik bedoelde daarmee op de voorgeschreven spanning. 2.5 voor en 2.9 achter. Ik doe er verder niets aan en merk er niets van. Kan aan mij liggen natuurlijk.Wat is goed op spanning, hoeveel bar voor en achter is verstandig?
Nog maar een vraagje. Het valt me op dat het stuur op lage snelheden wat wil omvallen naar links en rechts. Bekende eigenschap bij dit model?
Ook nog maar een fotootje van vanochtend. Laatste ritje, breng hem straks naar de winterstalling. Zal hem in het voorjaar goed laten nakijken en een grote beurt geven.
De Street Triple is wendbaar, behalve met manoeuvreren, dan heeft de 1e generatie door de beperkte stuuruitslag een draaicircel van een vrachtwagen.Nog maar een vraagje. Het valt me op dat het stuur op lage snelheden wat wil omvallen naar links en rechts. Bekende eigenschap bij dit model?
Die zitten er al onder toevallig (of de S21). Net bij het wegbrengen naar de winterstalling bleek de voorband maar op 2 bar te zitten... Stom, had ik eerder moeten checken. Dat zou het probleem met "omvallen" van het stuur verklaren. Maar de banden zijn sowieso iets plat, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar veel snelweg heeft gereden.Precies dat, mocht je hem toch te nerveus vinden (Ik had dat namelijk me de puntige Pirelli's) kan ik je de s22 aanbevelen.
Gelijk vervangen, plat gereden voorband of achterband krijg je hele nerveuze onvoorspelbare rijeigenschappen.Die zitten er al onder toevallig (of de S21). Net bij het wegbrengen naar de winterstalling bleek de voorband maar op 2 bar te zitten... Stom, had ik eerder moeten checken. Dat zou het probleem met "omvallen" van het stuur verklaren. Maar de banden zijn sowieso iets plat, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar veel snelweg heeft gereden.