Triumph Street Triple topic deel 24

Ik zoek een set handkappen voor de street r 2014. Heeft iemand ervaring of tips mbt handkappen?
 
Aangezien de vorige kentekenplaathouder niet in 30 graden stand kon heb ik deze vervangen. Eerder een Lightech geïnstalleerd op mijn vorige motor en nu weer op de Striple.
20230926_215814.jpg


20230926_215736.jpg



Nu ik toch bezig ben, gelijk alle tuning spullen geïnstalleerd. Velocity Stacks, open filter, Powercommander. Binnenkort zal ik mijn ervaringen delen.

20230926_213450.jpg
 
Aangezien de vorige kentekenplaathouder niet in 30 graden stand kon heb ik deze vervangen. Eerder een Lightech geïnstalleerd op mijn vorige motor en nu weer op de Striple. Bekijk bijlage 1929686

Bekijk bijlage 1929687


Nu ik toch bezig ben, gelijk alle tuning spullen geïnstalleerd. Velocity Stacks, open filter, Powercommander. Binnenkort zal ik mijn ervaringen delen.

Bekijk bijlage 1929688
Mooi spul, wat zijn de verwachtingen van de velocity stacks?
Heb je ook eerder al een run gedaan voordat je het spul er op zetten om het verschil te meten?

Groeten Sander
 
Mooi spul, wat zijn de verwachtingen van de velocity stacks?
Heb je ook eerder al een run gedaan voordat je het spul er op zetten om het verschil te meten?

Groeten Sander
Dag Sander

Persoonlijk ben ik niet zo van de cijfers maar vooral naar hoe de motor zich gedraagt. Toevallig kon ik deze spullen overnemen van de vorige eigenaar en is de powercommander al geconfigureerd dmv een dyno run. Plug and play dus.

Motor is wat luider geworden en het inlaatgeluid 'snerpt' wat meer. Overall merk ik dat alles nog wat smeuiger wordt en voelt het allemaal net iets vlotter. Puntjes op de i zullen we maar zeggen. Dat motor eerder de neiging heeft tot een power wheelie in de 2 is voor mij voldoende bevestiging.

Ik ga toch nog een run laten uitvoeren gezien ik de tweede db killer van de sc project uitlaat heb terug geplaatst wat de vorige eigenaar niet had. Dan weet ik meer over de cijfers voor de geïnteresseerde.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eenzelfde setup en die spuugde 134pk uit. Door een fout hebben ze mijn mapping overschreven en met de huidige mapping loopt de motor arm en mist echt behoorlijk aan top-end. De powerwheelies in 2 zijn ook verdwenen.
 
Ik heb eenzelfde setup en die spuugde 134pk uit. Door een fout hebben ze mijn mapping overschreven en met de huidige mapping loopt de motor arm en mist echt behoorlijk aan top-end. De powerwheelies in 2 zijn ook verdwenen.
Top end was inderdaad ook behoorlijk merkbaar.
 
Zetten jullie voor die powerwheelies de mapping op track en iedere keer de TC uit?
 
Zetten jullie voor die powerwheelies de mapping op track en iedere keer de TC uit?
Met TC aan kreeg ik het voorwiel maar 2cm omhoog.

Gij kunt zeker geen wheelie!! Wat Sjorrit zegt, 2cm dikke wheelie :] :]

Maaruh, zonder TC komt het wiel pas omhoog maar 9,9 van de 10 keer houd ik die lekker aan en geniet ik van de speling die de Track modus geeft. Prima.
 
Ondertussen een jaar niet gereden.
Aanstaande maandag toch nog een circuitdagje meepikken zal ook de eerste en laatste dag zijn dat ik rijd in 2023.
Ben aan het twijfelen of ik voor dat ene dagje nog investeer in een nieuwe set banden of niet.
Huidig setje zit niet veel meer op rechts achter.
Na een jaar niet rijden zal men tempo toch niet echt hoog zijn denk ik zo en is wat zonde om dan weer een nieuwe set te verprutsen 😂
Ook eerste test met clipons kijken of het bevalt of niet...
 
Zijn hier toevallig leden die een leuke uitlaat hebben voor een Street Triple R uit 2013. Zoek nog een klein winterproject :]Standaard klinkt toch een beetje mehh...
 
Mijn street triple 765rs 2022 staat weer bij madracing.nl voor de finale Tune. Een volledige ecu flash. Als het goed is heeft hij de nieuwe mapping klaar en kan deze er in. Ik ben erg benieuwd.
 
Mijn street triple 765rs 2022 staat weer bij madracing.nl voor de finale Tune. Een volledige ecu flash. Als het goed is heeft hij de nieuwe mapping klaar en kan deze er in. Ik ben erg benieuwd.
Heb je wellicht al een resultaat van de tune? Is het merkbaar?

Ik zit er ook wel eens aan te denken namelijk.
Echter tot nu toe weinig veranderd aan de motor. Ik heb alleen de Arrow dempers geplaats en zelf de Arrow map via TuneECU geupload. Heb nog een open BMC filter liggen en wil op de duur een andere header en dan wellicht laten mappen. Kan ik het filter zo plaatsen of beter niet doen?
Groeten Sander
 
Ik heb een volledig systeem met arrow voorbochten en custom demper/link pijp.
Op mijn 09 ook een mwr luchtfilter.

Na monteren van ander uitlaat systeem wou ik een afspraak maken zsm voor ik circuit ging rijden maar dat ging niet meer...

Dan maar zo gereden en sindsdien denk ik er niet meer aan ik heb totaal geen klachten over prestaties of gasreactie etc.
Motor loopt gewoon goed!

Nu ken ik iemand die me race inlaat kelken van triumph wil verkopen misschien als ik deze koop toch eens laten doen?

Echt traag is hij niet zelf niet ivm een 765rs die ik een paar rondjes gestalkt heb afgelopen maandag op circuit.
Hij liep wel uit op het rechte stuk maar niet gigantisch veel.
 
Heb deze motor nog nooit getest, was vroeger niet zo voor de looks maar ergens begint hij me te intrigeren. Heb nu een Z900RS SE die ik te koop heb gezet omdat ik beetje power mis en ik ook vind dat die teveel (hoog frequentie) trillingen heeft. Is dat bij deze Triumph beter? Is een stuk minder cc, dus vraag me wel af hoe die zou rijden in vergelijking met een 950cc 4cyl.
 
Ik heb de omgekeerde route bewandeld (zei het vanaf een 675R), maar in vergelijking mis ik geen power. De Street Triple is wel speelser en sportiever dan de Z900RS. Het gewichtsverschil is daarbij echt merkbaar. Trillingen had ik op de 675 wel, maar zeker niet negatief.

Ik zou zeggen: proefrijden!
 
Heb je wellicht al een resultaat van de tune? Is het merkbaar?

Ik zit er ook wel eens aan te denken namelijk.
Echter tot nu toe weinig veranderd aan de motor. Ik heb alleen de Arrow dempers geplaats en zelf de Arrow map via TuneECU geupload. Heb nog een open BMC filter liggen en wil op de duur een andere header en dan wellicht laten mappen. Kan ik het filter zo plaatsen of beter niet doen?
Groeten Sander
Definitieve resultaat kan ik niets over melden hij is nog niet gereed. Tussen tijds wel gerede met 1 en 2e versnelling ont grenst en 135pk op het achterwiel. Ik heb een volledig open uitlaat. Het verschil tegen over standaard is wel heel duidelijk.

Als je de uitlaat en filter aanpas is een tune zeker aan te raden. Hij loopt standaard voor het mooie al te arm.

Zodra de street gereed is zal ik een update geven wat er wel en niet gewijzigd kan worden.
 
Heb deze motor nog nooit getest, was vroeger niet zo voor de looks maar ergens begint hij me te intrigeren. Heb nu een Z900RS SE die ik te koop heb gezet omdat ik beetje power mis en ik ook vind dat die teveel (hoog frequentie) trillingen heeft. Is dat bij deze Triumph beter? Is een stuk minder cc, dus vraag me wel af hoe die zou rijden in vergelijking met een 950cc 4cyl.
Stuk minder cc is waar maar hij vreet zo’n kawa voor ontbijt. De gemiddelde Harley heeft ook 1800cc maar dan 80pk op 350kg.

Dik 120 pk op 166kg, dat zijn de cijfers waar je naar moet kijken. Ook een MT09 (sp) is geen partij. De 765 heeft maar 1 concurrent en dat is de KTM 890R, welke door zijn rij eigenschappen, blok karakter en vermogensopbouw al weer een compleet ander type fiets is.
 
Definitieve resultaat kan ik niets over melden hij is nog niet gereed. Tussen tijds wel gerede met 1 en 2e versnelling ont grenst en 135pk op het achterwiel. Ik heb een volledig open uitlaat. Het verschil tegen over standaard is wel heel duidelijk.

Als je de uitlaat en filter aanpas is een tune zeker aan te raden. Hij loopt standaard voor het mooie al te arm.

Zodra de street gereed is zal ik een update geven wat er wel en niet gewijzigd kan worden.
Ik zie dat Madracing samen met Ruud Fredriks nog steeds concurreert voor de meest positief afgestelde bank van Nederland.. Had jij bij Mad ook geen Z1000 met 155 pk ofzo? :+

Als een WK moto2 fiets 140-145 achterwiel pk heeft kun je wel nagaan dat je dit soort resultaten met een dikke korrel zout moet nemen. Zij hebben immers een andere (geflowde) kop, verhoogd toerental, titanium kleppen, hogere compressie en kit ECU.
 
Hallo,
Ik heb mijn oude "blade" , een sc33 uit 1998 , ooit eens bij Ruud op de bank gehad. Mijn motor zaak had hem toen mee i.v.m. slecht lopen etc.
Uiteindelijk kwam die daar op 130pk uit . Geen idee of dit achterwiel pk's was of krukas. Ik hierld het altijd bij "krukas" Pk's.

Dezelfde motor is op een later moment, met wel een andere demper en K&N filter, kwam bij TenKate uit op net geen 120Pk's op het achterwiel.
Dat leek mij wel iets realistischer. Ook met het idee dat Honda destijds voor een 1998 Blade 130 pk opgaf in de folder.
Mijn 954RR van destijds zou ook iets van 151 krukas PK's moeten hebben. Deze kwam met een Laser half systeem uit op 142 achterwiel pk's bij TenKate. Dit lijkt mij ook wel weer aannemelijk.

De Triumph stond voor dit jaar nog op de planning, gewoon om te kijken wat hij als basis heeft en vanuit daar te kijken wat elke mod doet. Helaas ben ik daar niet aan toe gekomen. :) . De dempers zitten er al op namelijk en de arrow map ook.

Fijn weekend alvast iedereen. Hopelijk krijgen we nog mooi weer.
Groeten Sander
 
Ruud Fredriks en Mad Racing staan erom bekend dat de banken behoorlijk positief staan afgesteld. Doet niet af aan hun kwaliteiten als tuner.

Mijn 2017 Street Triple 765RS had met SC Project SC1-R, open filter en Rapidbike Easy 125 pk op het achterwiel.

Mijn huidige Tuono heeft op dezelfde bank met volledig Akrapovic Evolution 2 systeem, DNA filter en stage 3 tune 180 pk en 133nm op het achterwiel. Op 195kg, volgetankt.
Leuk voor aan de toog, je hebt er niks aan. Die Street was veel beter “normaal” te rijden op straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan