Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ook aan het rondkijken voor een tiger 800, nu lees ik in verschillende testen en het tiger 800 forum in engenland dat er echt een groot probleem lijkt te zijn met de grondspeling van de tiger maar dan niet op de xc versie alleen de standaard tiger. Heeft hier al zo iemand ervaringen mee? Dit is het enige puntje dat mij momenteel tegenhoud tot het aanschaffen van een tiger 800.
 
Niets van gemerkt..
Vrouwlief ook niet (happy tiger die hier ook leest)
Zij rijdt er nog meer op...

Wij gaan binnenkort de zijkanten van het rubber opzoeken in de Oostenrijkse bergen...
Dus over plm 3 weken zal ik hier wat foto's plaatsen...

route gaat in ieder geval heen richting Graz en Slovenie...
Terugreis via Zuidoosten van Oostenrijk, dwarsdoor Oostenrijk, via de Gross Clockner (schrijf ik dat goed? ) en dan Munchen weer terug.....
 
:W

Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond :9

Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.

De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok

Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard

Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen :Y

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic :9
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen

problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?

Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen :Y
 
De Tiger heeft geen overschot als het op grondspeling aankomt , maar wil je hem aan de grond rijden dan ben je echt wel heel sportief aan het rijden hoor.

Dus een probleem is het zeer zeker niet , ik kan knie aan de grond leggen met de tiger zonder dat hij raakt dus er is wel voldoende ruimte hoor.
Heb onlangs nog de zijstandaard tegen de grond gereden maar dan ga je echt plat hoor , dus k' zou me niet zo direct zorgen maken op de vlak.
 
:W

Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond :9

Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.

De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok

Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard

Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen :Y

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic :9
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen

problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?

Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen :Y

Gefeliciteerd met je nieuwe tijgert! Ben benieuwd naar je rij ervaring zo van de vorige tiger 955 nu naar de 800.

Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen :Y
*O* me too!

Ningaloo
 
De Tiger heeft geen overschot als het op grondspeling aankomt , maar wil je hem aan de grond rijden dan ben je echt wel heel sportief aan het rijden hoor.

Dus een probleem is het zeer zeker niet , ik kan knie aan de grond leggen met de tiger zonder dat hij raakt dus er is wel voldoende ruimte hoor.
Heb onlangs nog de zijstandaard tegen de grond gereden maar dan ga je echt plat hoor , dus k' zou me niet zo direct zorgen maken op de vlak.
Ok bedankt, dat je je knie aan de grond kan leggen is toch al een hele geruststelling zonder dat hij de staander raakt.
 
dank je *D

eerste indruk (alleen van de proefrit)
- De nieuwe tiger is stiller dan m'n oude qua uitlaat geluid :+
- nieuwe tiger geeft meer turbulentie van het schermpje, oude heeft hier minder last van ;
- nieuwe tiger schakelt nog soepeler en kan je langer door laten halen
- Oude tiger geeft me de indruk net iets meer power te hebben, maar dat overleeft ik wel ;)
- nieuwe tiger heeft een meer voorover zit :Y

verder moet ik hem nog beter testen :+
 
:W

Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond :9

Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.

De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok

Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard

Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen :Y

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic :9
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen

problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?

Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen :Y
*O* van harte met de nieuwe aanwinst !
K
Oooo ok. Geen andere dingen die je los weg doet?

Nee, dit is het.....
Jammer !
 
Meer voorover zit? Bij de testrit zat ik kaarsrecht :p

voor m'n gevoel moet ik iets meer voorover leunen, misschien kortere armpies, maar met m'n 1.91 zou dat toch wel mee moeten vallen denk ik :+

Was nog vergeten te noemen dat de remmen iets minder zijn :+
maar dat spreekt voor zich ;)
oude tiger hapt meer, deze zetten langzamer aan, maar op een of andere manier vindt ik dat er wel bij passen :Y
 
dank je *D

eerste indruk (alleen van de proefrit)

- nieuwe tiger geeft meer turbulentie van het schermpje, oude heeft hier minder last van ;


verder moet ik hem nog beter testen :+

Hier kan een hoge ruit van givi voor veel verbetering zorgen.
Ik had / heb met de standaard ruit ook aardig wat last van turbulentie, maar met de hoge givi totaal niet.
Nadeel is dan weer dat je bij warme temperaturen ook totaal geen rijwind hebt.
 
Hier kan een hoge ruit van givi voor veel verbetering zorgen.
Ik had / heb met de standaard ruit ook aardig wat last van turbulentie, maar met de hoge givi totaal niet.
Nadeel is dan weer dat je bij warme temperaturen ook totaal geen rijwind hebt.

De ruit van Triumph is echter goedkoper :). Is er een bepaalde meerwaarde aan de givi ruit?
 
Nochtans zijn de Pirelli's niet echt slechte banden ... ze hebben wel is een paar keer een stapke opzij gezet bij mij maar nooit in die mate dat ik er geen vertrouwen meer in had.

De Scorpions zijn best ok voor een normale rijstijl , mijne is eerder sportief te noemen en dan is de Scorpion toch niet de aan te raden band ... da kan natuurlijk voor iedereen anders zijn maar als de Metzelers blijven voldoen dan zal mijn volgende set zowiezo terug Metzeler Tourance Next zijn zonder twijfel.

Kwa lichte off-road kwaliteit gaan ze bijna gelijk op vind ik (Pirelli vs Metzeler) met de Scorpion toch licht in het voordeel.

Het was m'n idee om op m'n 955 de nieuwe metzeler Tourance Next te gaan proberen..
Dat komt er dus nu niet van :+ Heb de afgelopen 30k km gereden op de gewone tourance en de Tourance XP, bij beiden geen vreemde dingen meegemaakt en prima kunnen rijden in alle weertypen :)

Ik weet niet welke er onder m'n nieuwe liggen, maar de Tourance Next en de Karoo3 zijn allebei gegadigden :Y
 
Het was m'n idee om op m'n 955 de nieuwe metzeler Tourance Next te gaan proberen..
Dat komt er dus nu niet van :+ Heb de afgelopen 30k km gereden op de gewone tourance en de Tourance XP, bij beiden geen vreemde dingen meegemaakt en prima kunnen rijden in alle weertypen :)

Ik weet niet welke er onder m'n nieuwe liggen, maar de Tourance Next en de Karoo3 zijn allebei gegadigden :Y
Ik zeg tourance next :Y
full
 
komt vast goed hoor :Y
wat betreft het schermpje: veel over gelezen in dit topic :Y Ben er nog lang niet over uit, eerst maar eens flink wat kilometers maken met de nieuwe tiger ;)

Qua looks vind ik deze niet slecht;
5652H_cup-Triumph-Tiger.jpg

maar ik ga voor functionaliteit :+
wordt vervolgd dus *D
 
Ik heb men Metzelers er nu een kleine 4000km op zitten en ik ben er echt waar heel tevreden over.
Voor de volgende set banden zit de kans er zeker in om terug Metzeler te leggen ... ale ik denk eigenlijk dat het vrij zeker is dat het terug Metzeler zal zijn.

Over dat scherm heb ik ook al dikwijls zitten twijfelen , ik heb het grote scherm van Triumph zelf nu maar toch niet 100% tevreden van ... Nog teveel turbulentie en ik krijg het niet goed , gelijk in welke stand ... Ook beweegt en trilt het veel te veel wat ook effect heeft op het stuurgedrag aan bv. rond de 150km/h en dat begint me toch een beetje te irriteren.
 
Laatst bewerkt:
Ben ook aan het rondkijken voor een tiger 800, nu lees ik in verschillende testen en het tiger 800 forum in engenland dat er echt een groot probleem lijkt te zijn met de grondspeling van de tiger maar dan niet op de xc versie alleen de standaard tiger. Heeft hier al zo iemand ervaringen mee? Dit is het enige puntje dat mij momenteel tegenhoud tot het aanschaffen van een tiger 800.
grondspeling? Ik heb de tiger gereden vanaf dat ie uitkwam, en hij is wendbaar genoeg. Gewoon proefrijden en zelf een opinie vormen :).

Er staan ook mooie tweedehandse te koop O:-)
 
Ik weet niet welke er onder m'n nieuwe liggen, maar de Tourance Next en de Karoo3 zijn allebei gegadigden :Y
Hangt er helemaal vanaf waar je rijdt, als dat asfalt is moet je de Tourance hebben, als het offroad is de Karoo. Ik vind de Karoo3 erg rustig voor een noppenband, veel rustiger dan bijvoorbeeld de TKC. Heb er echter nog niet genoeg mee gereden om een fatsoenlijk oordeel te vellen.
 
Ik ga voornamelijk onroad rijden, maar zal denk ik 25% van de tijd daarbuiten te vinden zijn..
Ik bedoel, het leven is een speeltuin, je moet alleen zelf willen spelen ;)
 
Vandaag was het opendeurdag bij BMC Assenede. Bluebanditdave heeft me naar daar doorverwezen. Beetje een tegenvaller wel. 10 euro per testrit terwijl dit bij een andere Triumph verdeler gewoon gratis is. Ook maken ze ook niet echt mooie prijzen. Geen cadeau's en een minieme korting.

Heb een Explorer XC en een gewone tiger 800 testgereden. Tiger 800 geniet mijn voorkeur. Ik zat bij die XC steeds met mijn scheenbeen tegen een oliereservoir waardoor ik mijn achterrem amper/niet kon bedienen. Bijzonder ambetant en bovendien ook gevaarlijk :/
 
Yep klopt 10€ per testrit ... maar dat doet niets aan de goede service die ik daar al gekregen heb hoor.
Minieme kortingen , cadeaus ... mja ik vraag daar zelfs niet naar , heb mijnen tiger gekocht met opties en niet gevraagd of gezaagd naar kortingen ... gewoonweg een eerlijke faire overnameprijs en zodoende had ik meer in men zakken dan enkele opties hoor.
 
Wat is een eerlijke faire overnameprijs? Ze kon nu geen prijs opmaken daar mijn motorfiets pas begin volgend jaar / eind dit jaar te koop komt te staan. Ik neem aan dat je particulier meer kan krijgen? Ik zou mijn motorfiets (suzuki gsx650f van 2008 met 18k km) wegdoen voor 3500 euro (particulier). Ik denk niet dat ze me een evenwaardige prijs zouden kunnen bieden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan