MDS
MF veteraan
- 10 okt 2007
- 9.221
- 42
Oooo ok. Geen andere dingen die je los weg doet?Tiger is niet van mij, maar van mijn eega.
We hebben hem inderdaad ingeruild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oooo ok. Geen andere dingen die je los weg doet?Tiger is niet van mij, maar van mijn eega.
We hebben hem inderdaad ingeruild.
Oooo ok. Geen andere dingen die je los weg doet?
Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond
Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.
De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok
Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard
Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen
De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen
problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?
Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen
me too!Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen
Ok bedankt, dat je je knie aan de grond kan leggen is toch al een hele geruststelling zonder dat hij de staander raakt.De Tiger heeft geen overschot als het op grondspeling aankomt , maar wil je hem aan de grond rijden dan ben je echt wel heel sportief aan het rijden hoor.
Dus een probleem is het zeer zeker niet , ik kan knie aan de grond leggen met de tiger zonder dat hij raakt dus er is wel voldoende ruimte hoor.
Heb onlangs nog de zijstandaard tegen de grond gereden maar dan ga je echt plat hoor , dus k' zou me niet zo direct zorgen maken op de vlak.
van harte met de nieuwe aanwinst !
Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond
Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.
De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok
Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard
Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen
De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen
problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?
Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen
Jammer !KOooo ok. Geen andere dingen die je los weg doet?
Nee, dit is het.....
Meer voorover zit? Bij de testrit zat ik kaarsrecht :p
dank je
eerste indruk (alleen van de proefrit)
- nieuwe tiger geeft meer turbulentie van het schermpje, oude heeft hier minder last van ;
verder moet ik hem nog beter testen
Hier kan een hoge ruit van givi voor veel verbetering zorgen.
Ik had / heb met de standaard ruit ook aardig wat last van turbulentie, maar met de hoge givi totaal niet.
Nadeel is dan weer dat je bij warme temperaturen ook totaal geen rijwind hebt.
Nochtans zijn de Pirelli's niet echt slechte banden ... ze hebben wel is een paar keer een stapke opzij gezet bij mij maar nooit in die mate dat ik er geen vertrouwen meer in had.
De Scorpions zijn best ok voor een normale rijstijl , mijne is eerder sportief te noemen en dan is de Scorpion toch niet de aan te raden band ... da kan natuurlijk voor iedereen anders zijn maar als de Metzelers blijven voldoen dan zal mijn volgende set zowiezo terug Metzeler Tourance Next zijn zonder twijfel.
Kwa lichte off-road kwaliteit gaan ze bijna gelijk op vind ik (Pirelli vs Metzeler) met de Scorpion toch licht in het voordeel.
Ik zeg tourance nextHet was m'n idee om op m'n 955 de nieuwe metzeler Tourance Next te gaan proberen..
Dat komt er dus nu niet van Heb de afgelopen 30k km gereden op de gewone tourance en de Tourance XP, bij beiden geen vreemde dingen meegemaakt en prima kunnen rijden in alle weertypen
Ik weet niet welke er onder m'n nieuwe liggen, maar de Tourance Next en de Karoo3 zijn allebei gegadigden
grondspeling? Ik heb de tiger gereden vanaf dat ie uitkwam, en hij is wendbaar genoeg. Gewoon proefrijden en zelf een opinie vormen .Ben ook aan het rondkijken voor een tiger 800, nu lees ik in verschillende testen en het tiger 800 forum in engenland dat er echt een groot probleem lijkt te zijn met de grondspeling van de tiger maar dan niet op de xc versie alleen de standaard tiger. Heeft hier al zo iemand ervaringen mee? Dit is het enige puntje dat mij momenteel tegenhoud tot het aanschaffen van een tiger 800.
Hangt er helemaal vanaf waar je rijdt, als dat asfalt is moet je de Tourance hebben, als het offroad is de Karoo. Ik vind de Karoo3 erg rustig voor een noppenband, veel rustiger dan bijvoorbeeld de TKC. Heb er echter nog niet genoeg mee gereden om een fatsoenlijk oordeel te vellen.Ik weet niet welke er onder m'n nieuwe liggen, maar de Tourance Next en de Karoo3 zijn allebei gegadigden