Triumph Tiger 800 en 800XC deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is een eerlijke faire overnameprijs? Ze kon nu geen prijs opmaken daar mijn motorfiets pas begin volgend jaar / eind dit jaar te koop komt te staan. Ik neem aan dat je particulier meer kan krijgen? Ik zou mijn motorfiets (suzuki gsx650f van 2008 met 18k km) wegdoen voor 3500 euro (particulier). Ik denk niet dat ze me een evenwaardige prijs zouden kunnen bieden?

Particulier lijkt 3500 geen rare prijs, er staan op Kapaza paar te koop tussen 3100 en 4400 euro :
http://nl.kapaza.be/belgie/motoren?...cg=1040&mb=&rs=2007&re=2009&ms=15000&me=&mcc=

De dealer betaald echter (en terecht) altijd minder natuurlijk :
- Hij moet immers de nieuwe koper garantie geven en dat geeft u als particuliere verkoper niet aan een koper ("garantie tot de hoek en niet verder")
- Hij moet de moto in z'n showroom zetten, en wie weet hoe lang-ie daar staat te staan voor ie verkocht is.
- Hij moet eventueel ook adverteren met uw moto.

Particulier kun je meer vragen. Maar dan heb je zelf de rompslomp, kans op schimmig volk aan de deur etc etc.
Die dealer neemt dat uit handen en dát is ook wat waard.

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de prijs gekregen voor mijn gsx-r die ik in gedachte had tot op de cent ... en ik had er marge bijgerekend om te zakken en dat was dan toch niet nodig.

Gsx-f zijn gedateerde modellen die je goedkoop kan kopen (is gewoon nen bandit met andere kuip) ... concurrentie in dit genre bied meestal veel mooiere modellen aan in dat genre dus dat gaat zeker effect hebben op de verkoopprijs , internet staat vol van de bandits dus ook hier weer zal je een scherpe prijs moeten neerzetten en geduld moeten hebben ... is em weg na 1 maand dan heb je geluk ... blijft em een jaar staan moet je weer zakken met je prijs om uiteindelijk maar evenveel te krijgen dan wat je toen van de dealer als overnameprijs kreeg.

Komt erbij dat Triumph verkoopt aan opkopers , bmc toch in ieder geval dus verwacht niet de hoogste prijs , wel een faire prijs ... iedereen denkt natuurlijk dat zijn motor het meeste waard is tegenwoordig.

En tsja , ik ga naar een dealer om te kopen , ik behoor zo niet tot de twijfelaars ... als ik langsga voor een test en die bevalt me zal ik dan ook hoogstwaarschijnlijk die dag de bestelbon tekenen en als ze zien dat je echt interesse hebt dan valt er te praten.
Moest je weten hoeveel flauwe plezante er zo langs gaan bij een dealer om toch maar is even een testritje te doen zonder op zoek te zijn naar een andere motor maar wel tegen de dealer serieus liggen lullen dat ze echt geinteresseerd zijn om dan nooit meer van zich te laten horen ... ge zou verschieten mijn gedacht.
 
Gsx-f zijn gedateerde modellen die je goedkoop kan kopen (is gewoon nen bandit met andere kuip) ... concurrentie in dit genre bied meestal veel mooiere modellen aan in dat genre dus dat gaat zeker effect hebben op de verkoopprijs , internet staat vol van de bandits dus ook hier weer zal je een scherpe prijs moeten neerzetten en geduld moeten hebben ... is em weg na 1 maand dan heb je geluk ... blijft em een jaar staan moet je weer zakken met je prijs om uiteindelijk maar evenveel te krijgen dan wat je toen van de dealer als overnameprijs kreeg.

Toch even verduidelijken dat een GSX650F geen gedateerde modellen zijn. Ze maken die nog steeds en ze bestaan nog maar sinds 2008. De GSX750F daarentegen is wel een oud model.
 
nog even twee fotootjes van m'n nieuwe tiger *D

1275830_686992641328163_1483995391_o.jpg


1269883_686992644661496_780219372_o.jpg


helaas kwam ik er na 1 dagje achter dat m'n voorvorkkeerringen lekten..; meteen terug gegaan naar de dealer en dat wordt nu onder garantie verholpen *O*

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen rondom de turbulentie van het ruitje... mijn eerste indruk is dat het zonder topkoffer erger is dan met topkoffer (tegen mn verwachting in)
meer mensen die deze ervaring delen?
 
nog even twee fotootjes van m'n nieuwe tiger *D

[afbeelding]

[afbeelding]

helaas kwam ik er na 1 dagje achter dat m'n voorvorkkeerringen lekten..; meteen terug gegaan naar de dealer en dat wordt nu onder garantie verholpen *O*

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen rondom de turbulentie van het ruitje... mijn eerste indruk is dat het zonder topkoffer erger is dan met topkoffer (tegen mn verwachting in)
meer mensen die deze ervaring delen?
:}
Mooi !!
 
voor degenen die een topkoffer hebben ook nog een extra vraag:
wie van jullie heeft er de 12v aansluiting in zitten?
en heb je die zelf aangesloten of dat laten doen ?
 
Gisteren na een weekje Oostenrijk en 3000km weer thuis.
De Tiger deed het prima.
Manlief op de K1300 was wat lastiger bij te houden......

Maar voor het eerst de autobahn gereden en af en toe bijna volgas...
Met harde wind tegen, bagagerol en topkoffer net niet de 200 aangetikt...
Ruitje in de hoogste stand voldoet voor mij het best.



xdv72f.jpg


2v3hft5.jpg


21n4dib.jpg
 
Gisteren na een weekje Oostenrijk en 3000km weer thuis.
De Tiger deed het prima.
Manlief op de K1300 was wat lastiger bij te houden......

Maar voor het eerst de autobahn gereden en af en toe bijna volgas...
Met harde wind tegen, bagagerol en topkoffer net niet de 200 aangetikt...
Ruitje in de hoogste stand voldoet voor mij het best.



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
*O* dus je hebt lekker kunnen geniet van het tijgertje ?? Ik heb m op de teller op 210 gehad op de autobahn maar met een bagage rol achterop ging ie wel een beetje kwispelen.
De ruit voldeed ook hier prima.
 
Hoef je met de Heidenau's niet te proberen. Bij 180 krijg je last van een gemene stuurwobbel.

Dat je de k1300gt niet kunt bijhouden op de snelweg is geen schande. Die heeft iets van 70pk meer. In de bergen wordt het makkelijk voor de tijgert :+.
 
Hoef je met de Heidenau's niet te proberen. Bij 180 krijg je last van een gemene stuurwobbel.

Dat je de k1300gt niet kunt bijhouden op de snelweg is geen schande. Die heeft iets van 70pk meer. In de bergen wordt het makkelijk voor de tijgert :+.

Zelf rij ik ook full speed op de autobahn met de heidenau's. totaal geen last van "wobbels".
op onverhard vallen de heidenau's me wat tegen qua grip. Op asfalt des te beter.
Is jouw bandenspanning wel juist ?
 
Hi Tiger vrouwen en mannen,

ik vroeg me eens af hoe lang jullie konden doen met de originele Scorpion trail banden (weet niet zeker of op deze ook op de niet XC liggen). Ik heb er dit seizoen al 2 achterbanden en 1 voorband doorheen geblazen (12.000km gereden). Is dat normaal?

kost zo wel veel allemaal....
 
Hi Tiger vrouwen en mannen,

ik vroeg me eens af hoe lang jullie konden doen met de originele Scorpion trail banden (weet niet zeker of op deze ook op de niet XC liggen). Ik heb er dit seizoen al 2 achterbanden en 1 voorband doorheen geblazen (12.000km gereden). Is dat normaal?

kost zo wel veel allemaal....
Mijn standaard set ging achter 10.000 mee voorband kon nog wel. Maar ik ben van de gelijke setjes dus ook die vervangen.
 
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]Ik heb van SW-Motech de aluminium koffers en die bevallen erg goed.
Heb er ook flink offroad mee gereden en ben er een keer of 20 mee gevallen en ze zijn nog steeds heel. Ze zijn ook goed waterdicht en doordat de deksels open blijven staan zijn ze ook erg makkelijk te beladen.
Het is mooi dat je ze kan afsluiten en ja natuurlijk zijn ze niet zo moeilijk open te krijgen. Maar het is toch een barriere die de gelegenheids dief iets minder snel neemt zodat je er toch je kostbaarheden in kan achterlaten op de camping of zo. ;)
Kortom een aanrader!
Gave fotos! :) een Tiger XC waar die voor bedoelt is :)
 
:W

Mijn oude Tiger 955i uit 2003 was toe aan (groot) onderhoud en de verwachtte kosten daarvan waren zodanig dat ik maar eens moest gaan nadenken over een nieuwe motor. Bij de koffie bij de dealer bleek dat ze een witte Tiger 800XC (zonder ABS) uit 2011 in de werkplaats hadden staan die net te koop was, maar nog niet op de website stond :9

Afgelopen dinsdag dus een proefrit gemaakt en toch wel even moeten wikken en wegen.
Afgelopen donderdag de knoop doorgehakt: Vanaf a.s. donderdag (of misschien zelfs morgen al!) ben ik dus de eigenaar van een witte Tiger 800XC uit 2011 met 19.500km erop.

De volgende opties zaten er al op:
- Snavel
- Handvatverwarming
- Middenbok

Daarbij heb ik het volgende erop laten zetten:
- Zijkoffers
- Topkoffer
- Valbeugel
- Sump Guard

Voorlopig is ie compleet! Wanneer er weer centjes zijn ga ik nadenken over een kettingsmeersysteem, hyperpro vering (had ik ook op m'n oude zitten), foglights, een hugger of iets anders, een andere uitlaat (?) en mogelijk een nieuw ruitje. In de meeste gevallen geldt toch echt: eerst de huidige maar eens uitproberen :Y

De afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het doorspitten van dit topic en het vorige tiger 800 topic :9
ik kwam de volgende dingen tegen:
terugroep acties van:
- complete middenbok (inclusief veer)
- terugslagveer in de versnellingsbak
- knipperlicht steunen

problemen met:
-stappenteller
- vibratie in het voorwiel
- klikje in de voorvering
ben ik nog dingen vergeten?

Mocht iemand het werkplaatshandboek van de Tiger 800XC nog hebben, dan houd ik me aanbevolen :Y
Gefeliciteerd! :)

Ik heb thuis een CD met daarop het Triumph service manual, zal eens kijken of ik die een keer kan delen.
 
nog even twee fotootjes van m'n nieuwe tiger *D

[afbeelding]

[afbeelding]

helaas kwam ik er na 1 dagje achter dat m'n voorvorkkeerringen lekten..; meteen terug gegaan naar de dealer en dat wordt nu onder garantie verholpen *O*

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen rondom de turbulentie van het ruitje... mijn eerste indruk is dat het zonder topkoffer erger is dan met topkoffer (tegen mn verwachting in)
meer mensen die deze ervaring delen?
Kicken motor :) jammer van de kleur oranje was mooier geweest ;) haha
 
Laatst bewerkt:
Gisteren na een weekje Oostenrijk en 3000km weer thuis.
De Tiger deed het prima.
Manlief op de K1300 was wat lastiger bij te houden......

Maar voor het eerst de autobahn gereden en af en toe bijna volgas...
Met harde wind tegen, bagagerol en topkoffer net niet de 200 aangetikt...
Ruitje in de hoogste stand voldoet voor mij het best.



[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er happy uit :) gaaf hoor! :)
 
Zelf rij ik ook full speed op de autobahn met de heidenau's. totaal geen last van "wobbels".
op onverhard vallen de heidenau's me wat tegen qua grip. Op asfalt des te beter.
Is jouw bandenspanning wel juist ?
Idd, bij trips waar je zowel op asfalt als op onverhard rijdt is een voetpomp onmisbaar. Flink wat lucht eruit voor het onverharde en terug oppompen voor het asfalt.
 
Dat is wel erg kort zo met een setje banden, ik rij ook best aardig door, voetsteunen zijn behoorlijk doorgesleten, af en toe wheelie ben ik ook niet vies van, maar wel 17000 km met setje banden gedaan. Toen was die achter ook wel helemaal vierkant maar ja, wel lekker goedkoop zo. Heb op vorige motoren vaak genoeg na 5000 km van achterband moeten wisselen. Heb er nu een set Roadsmart 2 op laten zetten. Ben benieuwd wat die gaan doen.
 
okay, en wat is je rijstijl? ik wil het gas nog wel eens goed doordraaien...
Redelijk sportief, op mijn speed reed ik ook 10.000km met een pilotpower 2ct. Gewoon de band rondom gebruiken. Met alleen rechtdoor en gasgeven kan ik me voorstellen dat ie eerder aan vervanging toe is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan