[/QUOTE]De navigatie boven de tellers dat is de juiste plaats, mooi in het zicht, vraag me echter af of deze ook geschikt is voor een 2019 model die met verstelbare ruit.
Ben nog niet helemaal thuis in de bouwjaren met bijbehorende modelveranderingen van de Tiger 800.
Eerste stap is overigens het inrijden van de motor, dan begint de speurtocht naar een geschikt ruitje dan weet ik ook welke afstel positie ik eventueel kan opofferen ten behoeve van de gps.
Na drie ritjes weet ik nu al dat ik veel plezier zal hebben aan de Tiger
Hallo,
Na jaren Ducati en Cagiva (laatste waren multistrada 1000DS en een GranCanyon 900ie) te hebben gereden heb ik nu een Tiger 800 XRX uit 2016.
Ik heb altijd veel zelf gesleuteld en verbouwd aan mijn motoren en wegens verhuizing naar een woning met kleine garage is dat niet meer mogelijk. Tenminste geen 4 of 5 motoren tegelijk in de schuur. Ik was het ook een beetje zat om vlak voor ritjes nog mijn motor klaar te maken. Nu dus een knappe en fijne motor!
Ik ben hem inmiddels vol aan het hangen met praktische accessoires en goodies!
Touratech GPS houder zit er inmiddels op. Snavel (niet praktisch maar wel mooi!) in kleur. XC stuurverhogers. Kofferrek (moet ik nog aanpassen voor mijn touratech Zega koffers). Sportdemper is onderweg. Daar maak ik zelf nog een linkpijp voor. Niet voor de sportiviteit, maar puur omdat ik het kofferrek dan dichter bij de motor kan plaatsen.
Hugger is onderweg en valbeugels.
Wensen: handvatverwarming, verstralers en alu bellypan.
Hoop er veel fijne kilometers mee te gaan rijden!
haha, inderdaad. Maar ik mag nog steeds bij dat topic rondhangen. Heb nog een Hawk met een AT blok dat ik aan het verbouwen ben tot scrambler ;-)Ha Defi, gefeliciteerd met je Tiger! Kom ik je na het NTV topic toch nog weer eens tegen
Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.
De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization
Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden
Koste mij €75,- hoefden beide niet gesteld en was niet bij een officiele motorzaak, wel een officiele monteur.Mijn TIgerthe 800 zit net over de 20000KM dus een grote beurt:
Waarvan ik zelf het grootste deel zelf doe en heb uitgevoerd.
De laatste twee punten moeten nog opgepakt worden.
Valve Clearances
Throttle body synchronization
Iemand wat de kosten daarvoor zijn? In omgeving Leiden
Koste mij €75,- hoefden beide niet gesteld en was niet bij een officiele motorzaak, wel een officiele monteur.
Dit was dus NIET bij een motorgarage maar een professionele beunhaasVoor 75 euro kan ik het zelf niet doen. Ga maar even bellen met de Motorgarage.
Sorry het is een late reactie....Welkom Ikkos. Jouw verhaal komt wel bekend voor. (Heb zelf een XC uit 2015.) Je zult er rekening mee moeten houden dat je de topsnelheid in de praktijk nooit zal halen. Dit viel mij ook tegen komende van een Honda VFR. Dit zit hem in de combinatie van 21 inch voorwiel en de lange veerwegen. Dit maakt hem instabieler op hoge snelheid. 19 inch doet het veel beter op de weg maar is dan weer een stuk minder offroad. Zonder koffers is voor mij 150 de max. Met koffers hou ik het bij 130/140 gezien om nog wat marge te houden. Heb eens een tankslapper gehad op de autobahn toen ik met 140 een gefreesd wegdeel opreed.(Dit was niet aangegeven) Je zou de vering bij Hyperpro een reshim kunnen laten geven. Dan spreekt deze beter aan . Ook heeft GPR een stuurdemper voor de XC. Dit geeft duidelijk meer rust op hoge snelheid en in los zand. Oh ja, check je balhoofdlager op speling. Gebruik bij voorkeur een conisch lager.
Als ruit heb ik eerst een Puig gehad maar deze wiebelt nogal op hoge snelheid en raakte daarbij mijn navigatie die boven de tellers gemonteerd zit. Heb nu een Touratech. Deze is een stuk steviger maar niet verstelbaar. Deze voldoet voor mij (1.80m) prima.
Het hobbelen is ook bekend. Laat je voorvelg eens checken op onrondheid bij de lasnaad.Deze zit nogal eens boven de tolerantie. Heb zelf onder garantie 3 keer de voorvelg laten vervangen. De velg met de grootste afwijking was 5 ! mm. De afwijking is nu acceptabel maar perfect rond zal het nooit zijn.
De XC is grandioos offroad maar je levert daarvoor wel (hoge)snelheid in. Rijd je alleen op de weg dan is de XR de betere keuze. (19 inch voorwiel en wegbanden).