CravingCookie
Twin Duckling
Ik heb ook een TsuBoss schijf voor en ben er heel tevreden over. Niks mis mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan moet je meer rijdenze roesten wel als een malle
ze roesten wel als een malle
ze roesten wel als een malle
Ik heb sinds voorjaar 2017 mijn Tsu-bazen redelijk op hun lazer gegeven, ze zitten op mijn Guzzi V11 als vervanger voor OEM Brembo's. Ze remmen minstens even goed als origineel (dat baseer ik op een zomer enthousiast rijgedrag in de Pyreneeën en een paar maanden woon/werk).
Enige nadeel... is wat Smuiger ook ervaren heeft
Oh en de mijne kwam met één of andere vage coating die eruit zag als lijm of heel strak plastic. Nul vermelding van op de verpakking, en ik kreeg 't er ook niet goed af. Uiteindelijk na veel dubben toch maar gemonteerd en heel voorzichtig geprobeerd of 't goed remde, en toen was ik de coating zo kwijt, remde binnen een paar straten helemaal perfect. Maar dat had op zich wel even op de verpakking mogen staan want dat heeft me wel wat hoofdbrekens gekost.
Dat is goede reclame, samen met de prijs weet ik nu wat mijn volgende schijven gaan zijn. Roesten is goed!!ze roesten wel als een malle
Als ik het ooit goed gelezen en onthouden heb heeft het roesten met het chroomgehalte van de metaallegering te maken. Hoger chroom gehalte geeft roestbestendiger staal maar zorgt er ook voor dat de schijf wat gladder is. Minder chroom roest sneller maar remt wel als een dolle.
Roest VAST staalOp de site van Tsuboss staat op verschillende plekken dat de schijven van stainless steel zijn en 'stanley steel'. Ach ja misschien is Grieks RVS toch net ff anders
Dat kan niet!Klopt!
Daarom zijn er dus ook race remschijven te koop van puur ijzer !!
Het lijkt me ook een beetje onwaarschijnlijk. Die zouden na elke ronde vervangen moeten worden. Ik denk dat ze altijd van staal zijn maar ik laat me graag overtuigen.Dat kan niet!
Plus legering
dan is het geen puur ijzer.
Klopt!
Daarom zijn er dus ook race remschijven te koop van puur ijzer !!
In het eerste resultaat staat dit:
In het eerste resultaat staat dit:
There have been two principal materials used for their production in recent years. Cast Iron and Stainless Steel.
Cast iron is very cheap to produce and produces very good friction coefficients but it is also fragile, it is not compatible with many modern pad materials, particularly sintered pads, it is heavy and of course it rusts. Grey cast iron discs can shatter and ductile cast iron is fragile, very fickle with pads and in our experience can warp very easily. We distributed a range of discs made from ductile cast iron for several years and had to return far too many that were warped. The answer usually came back that the problem had occurred due to the use of inappropriate pads but the truth is it happened far too often! Some companies still believe it is the right material to use but there are just too many negatives and not enough positives.
Stainless steel on the other hand, although a little more expensive has a lot more positives. It doesn’t rust, or at least not to any great extent. It is very robust, it is tolerant to almost all brake pads and particularly to sintered_brake_pads. It is highly resistant to wear, it doesn’t shatter and it resists heat very well. When it was first used the friction coefficients were not as good as cast iron and this convinces some that cast iron is still the right material. But I asked a Brembo executive about it some years ago and he said, that was true 30 years ago but the friction coefficients of stainless_steel_discs and sintered_pads went past cast iron around 20 years ago! As usual, for proof he pointed to the race results and pointed out that with the exception of carbon discs in GP, every race bike fitted with Brembo brakes for the last 20 years or so had used stainless_steel_discs not cast iron. Since they are the winning brakes in almost every major championship year in year out it is difficult to argue. The exact specification they use has never been released but it is made specially for them.
Beetje confronterend wel dat ik inderdaad al (heel) ruim 20 jaar met motoren stoei Maar duidelijk ook dat er ontelbaar veel legeringen mogelijk zijn, van heel weinig chroom en nikkel (roesten waar je bij staat) tot hogere gehaltes als de schijf echt geen roest mag laten zien (customs b.v.). En elke legering heeft zijn eigen eigenschappen en past beter bij bepaald type remblok.