TT 2018

Ook hier nooit probleem ondervonden. Parkeer 's morgens achter hoofdtribune en 's middags op tijd weer weg. Verder wat TripleSteve zegt: "accepteren dat je met 100 duizend man wilt genieten van hetzelfde evenement op de zelfde locatie"
 
Precies, doordeweeks gaan we ook met z'n allen in dagelijks op hetzelfde stuk in de file staan naar ons werk en dan naar een evenement dat tig-miljoen-duizend keer drukker is, moeten we het maar normaal vinden dat we met z'n allen met 130 van de parking af willen gassen :z
 
Laatst bewerkt:
Vooral dat, en in mijn beleving is men steeds minder in staat om dat soort drukte te accepteren, want ik wil nu weg en dus moet de weg maar vrij zijn voor mijn persoon die er nu aankomt. En dat geeft stress.

Goed, nu heeft het circuit de hand ook wel aardig in eigen boezem gestoken en zijn er echt wel dingen verkeerd gegaan vorig jaar (en ik dacht het jaar daarvoor?). Feit blijft ook dat Assen in het noorden ligt en je daar een trechterwerking mee creëert. Maar wat ik vooral niet snap zijn die hordes mensen die direct na het vallen van de finishvlag bij de MotoGP opstaan en volle bak naar de uitgang sprinten. Je weet dat het druk is, je weet dat iedereen weggaat... Blijf dan toch nog even zitten, kijk de Red Bull Rookies Cup en loop dan eens rustig richting de uitgang. Tegen dan ben je al gauw 1,5 uur verder en ligt dus ook het verkeer anderhalf uur op je voor.

Volgens mij vinden een hoop mensen het ergens ook wel gewoon 'gezellig' om in die file te zijn, en dat klagen achteraf hoort er dan gewoon bij, ligt in onze Nederlandse aard. :+

Goed verhaal Joris. ik ben verleden jaar ook zoals gewoonlijk tot het eind gebleven. Maar ook toen mocht ik nog even wachten op de parkeerplaats. Geen enkel probleem. Stoeltje erbij flesje drinken. En gek genoeg "je talud buren" tegen komen die 10 meter verderop geparkeerd stonden. Hoe leuk is dat. uiteindelijk inderdaad pas na dik 2 uur echt weer aan het rijden. Maar ook dat hoort bij TT. De terugreis moet net zon beleving zijn als de heenreis. En dat is het in mijn ogen ook.
 
Zoals ik al aangaf ; ze hebben dan een grond voor klachten ! Neem aan dat je nog vaker naar de TT wilt in Assen ? Voor dat er allerlei rare capriolen uitgehaald worden vind ik dat je even moet nadenken wat verstandig is, vanuit mn natuur zeg ik ook ; die mensen t zo moeilijk mogelijk maken.

Zeikerds hebben geen grond nodig om te zeiken en te klagen, dat was mijn punt wat ik duidelijk probeerde te maken. Ik heb dan ook niet de illusie dat dat ooit zal stoppen.

Ik persoonlijk zou geen zin hebben om mijn auto ergens te parkeren en dan met de fiets verder te gaan. Ik zou de file en de lange reistijd gewoon accepteren. Zoals hier hierboven net beschreven is iets langer op het circuit blijven hangen en rustig weggaan en als dat drie uur duurt waar ik normaal gesproken nog 1uur voor nodig.... och whatever.
 
De oplossing:

Meteen om 11:00 de GP, dan de Moto2 om 12:15 en de Moto3 om 14:00...
Het type 'Rossi is gefinished dus ik wil naar huis' is dan allang weg als de liefhebbers na de leukste en spannendste race (moto3 meestal) rustig aan vertrekken en iedereen leefde nog lang en gelukkig <3
 
Precies, doordeweeks gaan we ook met z'n allen in dagelijks op hetzelfde stuk in de file staan naar ons werk en dan naar een evenement dat tig-miljoen-duizend keer drukker is, moeten we het maar normaal vinden dat we met z'n allen met 130 van de parking af willen gassen :z

De enige x dat wij file in het Noorden hebben is als er veel mensen op ene dag vanuit het Westen en Zuiden zo nodig een wedstrijd voor racemotoren komen bezoeken....... :P

Misschien maar eens een klacht over indienen, het schijnt dat die mensen uit de rest van het land aan dit evenement ook erg veel plezier beleven, net als wij noordelingen. Maar dit zorgt wel ene dag naja misschien twee voor wat echte verkeers drukte en geluid. Kan niet de bedoeling zijn dat ik als naaste bewoner daar ook maar enige hinder van moet ondervinden. Dus ik ga klagen en er is maar ene uitkomst, verbieden dat plezier..... :')
 
Dit jaar wordt mijn eerste TT. Iemand aanbeveling qua camping? Ik weet dat vroegah alles beter was en nu steeds meer regeltjes komen, maar ik zoek een camping waar rust uit ten boze is. Hoe gekker hoe beter. Ik wil vrijdag, zaterdag en zondag verblijven.
 
De oplossing:

Meteen om 11:00 de GP, dan de Moto2 om 12:15 en de Moto3 om 14:00...
Het type 'Rossi is gefinished dus ik wil naar huis' is dan allang weg als de liefhebbers na de leukste en spannendste race (moto3 meestal) rustig aan vertrekken en iedereen leefde nog lang en gelukkig <3
Het type 'Rossi is gefinished dus ik wil naar huis' is onzin, dit is bij elke MotoGP die ik heb bezocht hetzelfde en heeft alleen maar met de hoofdact de MotoGP te maken.
Is bij WSBK precies hetzelfde na de hoofdrace, daarom vind ik het ook zo jammer dat ze niet meer 2 races rijden op zondag. Eerder bleef het volle bak bij WSBK tussen 12:00u en 16:00u.
 
Zeikerds hebben geen grond nodig om te zeiken en te klagen, dat was mijn punt wat ik duidelijk probeerde te maken. Ik heb dan ook niet de illusie dat dat ooit zal stoppen.

Ik persoonlijk zou geen zin hebben om mijn auto ergens te parkeren en dan met de fiets verder te gaan. Ik zou de file en de lange reistijd gewoon accepteren. Zoals hier hierboven net beschreven is iets langer op het circuit blijven hangen en rustig weggaan en als dat drie uur duurt waar ik normaal gesproken nog 1uur voor nodig.... och whatever.


Ik snap jou punt hoor ;)

Ik pak de terugweg een voorsprong en ga dan alsnog bij hoogeveen op het viaduct staan te kijken :P
 
Tsja, het is wel duidelijk dat ze er bij het circuit en de gemeente van alles aan doen om het zo soepel mogelijk te laten lopen. Ik heb er zelf iig nog nooit last van gehad, parkeer de motor 's ochtends vroeg altijd in de oude haarbocht en 's middags is het daar prima wegkomen.

Het is in mijn ogen ook gewoon een kwestie van accepteren dat je met 100 duzend man wilt genieten van hetzelfde evenement op de zelfde locatie en dat het logisch is dat daar verkeersdrukte bij hoort.
Helemaal mee eens.
Ik vindt de terug weg altijd wel lachen.
Beetje mensen kijken motoren kijken.
Hamburgertent eten.
Denk nu het op zondag is de mensen ook sneller naar huis willen omdat ze de volgende dag moeten werken.
Als je uit bv het zuiden komt.
Is het een hele trip.
Ik zeg: neem de maandag vrij.
Dan kan je lekker rustig aan doen.
 
Nooit echt op gelet maar kan je onderdoorgang op zaterdag gebruiken? Om van einde veenslang snel naar de GT te kunnen.. of moet je, verplicht het hele circuit rondlopen? (ook geen straf hoor)
 
Nooit echt op gelet maar kan je onderdoorgang op zaterdag gebruiken? Om van einde veenslang snel naar de GT te kunnen.. of moet je, verplicht het hele circuit rondlopen? (ook geen straf hoor)
Volgens mij kun je die niet gebruiken en staat alles hermetisch afgesloten, tenzij je een kaart hebt die je toegang verschaft tot de paddock?
 
Goed verhaal Joris. ik ben verleden jaar ook zoals gewoonlijk tot het eind gebleven. Maar ook toen mocht ik nog even wachten op de parkeerplaats. Geen enkel probleem. Stoeltje erbij flesje drinken. En gek genoeg "je talud buren" tegen komen die 10 meter verderop geparkeerd stonden. Hoe leuk is dat. uiteindelijk inderdaad pas na dik 2 uur echt weer aan het rijden. Maar ook dat hoort bij TT. De terugreis moet net zon beleving zijn als de heenreis. En dat is het in mijn ogen ook.
Als iedereen ineens tot het eind blijft dan houd je natuurlijk wat dezelfde problemen :+ maar dat gebeurt niet. Sowieso start dit jaar, zo meende ik op te maken, de Formule 1 direct na de MotoGP en zal dus veel volk snel naar huis willen om daar nog wat van mee te maken. Juist dan is blijven zitten nog wat handiger.

En voor mij hoort de rit er ook absoluut bij hoor. 's Ochtends vroeg opstaan, rond 5:15 uur op de motor vanuit Bergen op Zoom en net voor Roosendaal op de A58 al andere motorrijders tegenkomen met Nederlandse, Belgische en Franse kentekens. Nou, dan heb ik kippenvel want ik weet waar die mannen naartoe gaan! En die zitten met net zo'n glimlach op de motor als ikzelf.

Overigens hebben we het de laatste jaren wat anders gedaan, en gingen we met de auto. Die parkeerden we dan bij mijn grootmoeder in Assen, liepen we naar het circuit, keken het hele programma af en liepen dan terug waar een grote pan nasi of macaroni klaarstond en tegen een uur of 20:00 gingen we dan 2,5 uur op huis aan. Goed halfelf thuis, maar geen centje pijn. :t

Dit jaar wordt het iets anders want dan rijd ik zaterdagavond van Assen terug naar BoZ, om zondag de rit BoZ - Assen - BoZ voor het eerst zelf op de motor te rijden. Direct mijn langste afstand ooit en filerijden ben ik ook niet gewend op de motor, dus we zullen het zien. :P
 
Als iedereen ineens tot het eind blijft dan houd je natuurlijk wat dezelfde problemen :+ maar dat gebeurt niet. Sowieso start dit jaar, zo meende ik op te maken, de Formule 1 direct na de MotoGP en zal dus veel volk snel naar huis willen om daar nog wat van mee te maken. Juist dan is blijven zitten nog wat handiger.

En voor mij hoort de rit er ook absoluut bij hoor. 's Ochtends vroeg opstaan, rond 5:15 uur op de motor vanuit Bergen op Zoom en net voor Roosendaal op de A58 al andere motorrijders tegenkomen met Nederlandse, Belgische en Franse kentekens. Nou, dan heb ik kippenvel want ik weet waar die mannen naartoe gaan! En die zitten met net zo'n glimlach op de motor als ikzelf.

Overigens hebben we het de laatste jaren wat anders gedaan, en gingen we met de auto. Die parkeerden we dan bij mijn grootmoeder in Assen, liepen we naar het circuit, keken het hele programma af en liepen dan terug waar een grote pan nasi of macaroni klaarstond en tegen een uur of 20:00 gingen we dan 2,5 uur op huis aan. Goed halfelf thuis, maar geen centje pijn. :t

Dit jaar wordt het iets anders want dan rijd ik zaterdagavond van Assen terug naar BoZ, om zondag de rit BoZ - Assen - BoZ voor het eerst zelf op de motor te rijden. Direct mijn langste afstand ooit en filerijden ben ik ook niet gewend op de motor, dus we zullen het zien. :P
Formule 1 mis je niks van. Tenzij je slaapgebrek hebt natuurlijk. Saai! !!!!!!
 
Als iedereen ineens tot het eind blijft dan houd je natuurlijk wat dezelfde problemen :+ maar dat gebeurt niet. Sowieso start dit jaar, zo meende ik op te maken, de Formule 1 direct na de MotoGP en zal dus veel volk snel naar huis willen om daar nog wat van mee te maken. Juist dan is blijven zitten nog wat handiger.

En voor mij hoort de rit er ook absoluut bij hoor. 's Ochtends vroeg opstaan, rond 5:15 uur op de motor vanuit Bergen op Zoom en net voor Roosendaal op de A58 al andere motorrijders tegenkomen met Nederlandse, Belgische en Franse kentekens. Nou, dan heb ik kippenvel want ik weet waar die mannen naartoe gaan! En die zitten met net zo'n glimlach op de motor als ikzelf.

Overigens hebben we het de laatste jaren wat anders gedaan, en gingen we met de auto. Die parkeerden we dan bij mijn grootmoeder in Assen, liepen we naar het circuit, keken het hele programma af en liepen dan terug waar een grote pan nasi of macaroni klaarstond en tegen een uur of 20:00 gingen we dan 2,5 uur op huis aan. Goed halfelf thuis, maar geen centje pijn. :t

Dit jaar wordt het iets anders want dan rijd ik zaterdagavond van Assen terug naar BoZ, om zondag de rit BoZ - Assen - BoZ voor het eerst zelf op de motor te rijden. Direct mijn langste afstand ooit en filerijden ben ik ook niet gewend op de motor, dus we zullen het zien. :P
File rijden stelt geen ruk voor.
Je moet alleen goed opletten.
Maar dat moet je toch al.
Dus eitje ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel nog... heb de dag ervoor een evenement van 11 tot 23u (en dan nog naar huis, dus ~0:00u thuis). Vervolgens zouden we rond 6u30-7u moeten vertrekken om op tijd op het circuit te zijn .......
 
Zo, genoeg over parkeerperikelen '( ,anders maar een Parkeer-Forum aanmaken, :+ nu weer on topic; :t

Vrijdag 29 juni 2018
09:00 - 09:40 Moto3 Vrije training 1
09:55 - 10:40 MotoGP Vrije training 1
10:55 - 11:40 Moto2 Vrije training 1
11:55 - 12:25 Rookies Cup Vrije training 1
13:10 - 13:50 Moto3 Vrije training 2
14:05 - 14:50 MotoGP Vrije training 2
15:05 - 15:50 Moto2 Vrije training 2
16:05 - 16:35 Rookies Cup Vrije training 2
17:50 - 18:15 Rookies Cup Kwalificatie
16:45-17:10 Dutch Supersport 300 Kwalificatie

Zaterdag 30 juni 2018
09:00 - 09:40 Moto3 Vrije training 3
09:55 - 10:40 MotoGP Vrije training 3
10:55 - 11:40 Moto2 Vrije training 3
12:35 - 13:15 Moto3 Kwalificatie
13:30 - 14:00 MotoGP Vrije training 4
14:10 - 14:25 MotoGP Kwalificatie QP1
14:35 - 14:50 MotoGP Kwalificatie QP2
15:05 - 15:50 Moto2 Kwalificatie
16:30 Rookies Cup Race 1 (16 ronden)
18:00 Dutch Supersport 300 Race 1 (14 ronden)

Zondag 1 juli 2018
08:40 - 09:00 Moto3 Warm Up
09:10 - 09:30 Moto2 Warm Up
09:40 - 10:00 MotoGP Warm Up
11:00 Moto3 Race (22 ronden)
12:20 Moto2 Race (24 ronden)
14:00 MotoGP Race (26 ronden)
17:30 Rookies Cup Race 2 (16 ronden)
16:15 Dutch Supersport 300 Race 2 (14 ronden)
 
File rijden rondom Assen tijdens TT blijft opletten maar is wel een van de weinige files in NL waar er bijna een 3e rijbaan word gemaakt voor je en waar de automobilisten niet er alles aan gelegen is je te blokkeren...zijdeuren van busjes open en mensen die eruit hangen al filmend is wel iets om op te letten maar ik vind het super *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan