- 29 okt 2003
- 59.714
- 94
Ik heb al een tijdje een oude TT600 hier staan. De afgelopen week heb ik hem gestart en hij loopt erg onregelmatig. Zowel stationair, als halfgas en volgas sputtert hij, en knalt in de uitlaat.
De 15 jaar oude bougie heb ik vervangen, de kleppen zijn gesteld, sproeiers (waar ik bij kan zo lang de carb gemonteerd zit) heb ik schoongemaakt. In het vlotterbakje zat nog een verstopt kanaal, nl die ene die naar de 2e trap gaat. Dat is nu ook goed. De vlotter bleef hangen in de bovenste stand zodra het vlotterbakje gevuld was, is ook verholpen. De aanzuigrubbers verdenk ik een beetje, maar ze zijn vrij nieuw. Ik zal eens, als hij gestart is, met wat remmenreiniger ernaast spuiten, kijken of hij dan harder gaat lopen, want dan lekken ze toch ergens blijkbaar.
Het gekke is, dat als je de motor belast, dus als je gaat rijden bergje op, of met een flinke dot gas, dat hij dan een stuk minder poeft. Hij is behoorlijk sterk, een powerwheely in zijn 1 of 2 is geen enkel probleem. Met een dot gas vliegt ie er werkelijk vandoor.
Ik moet nog even kwijt dat er een andere uitlaat op gekomen is, een Supertrapp. En ik heb behoorlijk gedraaid aan de luchtmengselschroef, alle standen heb ik inmiddels gehad.
Ik lig er eigenlijk ff uit zo. Iemand anders nog een optie?
Moet ik meer denken aan een elektrische storing, of de carburatie? Of een klep die niet goed sluit?
De 15 jaar oude bougie heb ik vervangen, de kleppen zijn gesteld, sproeiers (waar ik bij kan zo lang de carb gemonteerd zit) heb ik schoongemaakt. In het vlotterbakje zat nog een verstopt kanaal, nl die ene die naar de 2e trap gaat. Dat is nu ook goed. De vlotter bleef hangen in de bovenste stand zodra het vlotterbakje gevuld was, is ook verholpen. De aanzuigrubbers verdenk ik een beetje, maar ze zijn vrij nieuw. Ik zal eens, als hij gestart is, met wat remmenreiniger ernaast spuiten, kijken of hij dan harder gaat lopen, want dan lekken ze toch ergens blijkbaar.
Het gekke is, dat als je de motor belast, dus als je gaat rijden bergje op, of met een flinke dot gas, dat hij dan een stuk minder poeft. Hij is behoorlijk sterk, een powerwheely in zijn 1 of 2 is geen enkel probleem. Met een dot gas vliegt ie er werkelijk vandoor.
Ik moet nog even kwijt dat er een andere uitlaat op gekomen is, een Supertrapp. En ik heb behoorlijk gedraaid aan de luchtmengselschroef, alle standen heb ik inmiddels gehad.
Ik lig er eigenlijk ff uit zo. Iemand anders nog een optie?
Moet ik meer denken aan een elektrische storing, of de carburatie? Of een klep die niet goed sluit?