Tunen op topvermogen zou ik niet doen: Ik heb eens op het oude type Buell gereden. Ik wilde toen (1998) er een kopen. De proefrit viel enorm tegen omdat er totaal geen vermogen onderin was: geen acceleratie in de hoogste versnelling onder de 120 km/u. De dealer liet me daarna rijden op een gebruikt exemplaar, met andere uitlaat/luchtfilter/carbtuning, die zou wel goed vermogen leveren bij lage toeren. Die motor reed gewoon precies hetzelfde als de demo, maakte alleen meer lawaai.
Raar verhaal? Eerder een rare motor. Ik wilde dat ding toen kopen, het geld zat in mijn achterzak. Sturen deed hij prima, alleen dus een gigantische kuil in de koppelkromme. Ook bij een exemplaar zonder milieurestricties. Voor de proefrit was ik echt een fan van die dingen.Raar verhaal: ik heb denk ik een stuk of 7 a 8 Buell's zelf gehad en er op nog meer gereden en ik herken wat jij schrijft totaal niet.
De X1 was en fabriek met injectie geleverd die veel te tam was, goede mapping met uitlaat en luchtfilter scheelde al ENORM en met de juiste carb erop is het een totaal andere motor.
Mag ik zeggen dat 700 euro voor een S&S uitlaat+KN filter+re-mapping spotgoedkoop is?
En ja, dat mappen (mits goed) ga je merken.
Wil je nog leuker: andere nokassen. Andrews heeft bijv leuke setjes.
SVP on topic houden.
Tips mbt deze motor, en antwoord op de vraag van TS.
Grapjas, on topic werd er gezegd..
Zo, dat mag van mij vaker gezegd worden in een technisch topic.
Raar verhaal? Eerder een rare motor. Ik wilde dat ding toen kopen, het geld zat in mijn achterzak. Sturen deed hij prima, alleen dus een gigantische kuil in de koppelkromme. Ook bij een exemplaar zonder milieurestricties. Voor de proefrit was ik echt een fan van die dingen.
De demo was een S1 Lightning, de gemodificeerde inruiler een gewone S1.Welk type was het?
Laseur rijdt met een Starracing blok.
De demo was een S1 Lightning, de gemodificeerde inruiler een gewone S1.
Super bruut ding, vooral tijdens stationair lopen.
Ik wilde hem zo kopen, maar de verkoper drong aan op een proefrit. En die viel tegen.
een harley,en motorisch tunen?
Mijn fatboy twincam loopt lekker met open vance and hines (carb versie). Toch vind ik koppel low down verreweg het meest belangrijke. Ik heb nog een 1098 en het vermogen van zon HD blijft toch gewoon schattig.
Dat doet echter niks af aan de top ervaring om met nauwelijks toeren, maar een dik koppel bij het stoplicht te vertrekken.
Stoom, rook, heet water, 3 x schakelen en dan rij je 65. Toch rij ik nog het meest op de fatboy. Vermogen is op de openbare weg zeer relatief. Als je tuned, koppel!
Dit moet echt de domste opmerking ooit zijn.
Hier een voorbeeld;
Prachtig filmpje,
je zit eerst 20 sec reclame te kijken, daarna een trillende teller met de zon in je bakkus met een muziekje voor randdebielen erbij.
Alleen de aftiteling is indrukwekkend.
..En kunnen die krukassen & aandrijflijn tegen dat laagtoerig belasten?