Harley beurt...

Ruud1325

MF'er
20 okt 2014
191
22
Ik zou graag mijn fat boy zelf een 30.000 beurt geven maar weet niet goed wat er aan geschift dient te worden....
Heb naar de kosten gevraagd in de garage maar die 750,00 kan ik wel besparen schat ik.
Wie helpt me ff op weg.
Fat boy uit 2010 96 kub

Ruud
 
Ik zou graag mijn fat boy zelf een 30.000 beurt geven maar weet niet goed wat er aan geschift dient te worden....
Heb naar de kosten gevraagd in de garage maar die 750,00 kan ik wel besparen schat ik.
Wie helpt me ff op weg.
Fat boy uit 2010 96 kub

Ruud
en als die 750 veranderen in 2750 nadat je hem kapot gesleuteld hebt ?
ik verbaas mij er steeds weer over hoeveel mensen bij een motor denken "voor dat geld doe ik het wel even zelf"

niet dat het niet kan, maar diegene die het kunnen stellen dit soort vragen zelden.

verder heb ik niets met HD's dus kan ik je niet helpen.
 
en als die 750 veranderen in 2750 nadat je hem kapot gesleuteld hebt ?
ik verbaas mij er steeds weer over hoeveel mensen bij een motor denken "voor dat geld doe ik het wel even zelf"

niet dat het niet kan, maar diegene die het kunnen stellen dit soort vragen zelden.

verder heb ik niets met HD's dus kan ik je niet helpen.
Ik geef je geen ongelijk, maar je leert iets pas door het te doen. Daarbij doe je het soms wel eens fout.

Verder schaar ik me bij @DrWho (welke is jouw favoriete dokter trouwens?) en raad aan een werkplaats handboek op te snorren en goed gereedschap aan te schaffen voor je ergens aan begint. Je leert het beste met een goed voorbeeld.
 
Ik weet niet wat een 30.000 km beurt op deze motor allemaal inhoud, maar je zou kunnen beginnen met YouTube bekijken en zien of je het aandurft.
Het kan nooit kwaad om iets te leren wat je misschien nog niet kunt. Hou er wel rekening mee dat dingen soms tegen zitten. Een oliewissel lijkt een simpele handeling, tot er iets afbreekt. (Dol draait, niet los wil, anders is dan op het filmpje, etc.) Daar moet je wel tegen kunnen.
 
Ik zou graag mijn fat boy zelf een 30.000 beurt geven maar weet niet goed wat er aan geschift dient te worden....
Heb naar de kosten gevraagd in de garage maar die 750,00 kan ik wel besparen schat ik.
Wie helpt me ff op weg.
Fat boy uit 2010 96 kub

Ruud
Het hangt er vanaf hoe lang geleden wat is gedaan. Dus; weet je iets van de onderhoudgeschiedenis?

Motorolie met filter
Primaire olie
Bak olie
Bougies
Luchtfilter inspectie, reiniging, vervangen

Mogelijk vorkolie vervangen?

Indien dot 4 of dot 5.1; volledig vervangen.
Dot 5 inspectie, ev vervangen

Inspectie vd remmen, verlichting, belt en pully's, banden

Dan alle lagers nalopen.

Dan alle leidingen, kabels en bedrading nalopen
 
Hoe spannend kan het zijn? Motorolie, versnellingsbak. Primaire kast? Kleppen stellen is niet heel spannend en misschien nog hydraulisch ook. Filtertjes, remvloeistof. Als je het zelf doet kost het geen 100 euro. In de owners manual staan precies de punten aangekruist.
Maar het begint bij een WPHB, anders wordt het zeker niets.
 
daarmee dat het 750 euro kost , daar zitten de zoekuren naar de onbestaande nokkenasketting in :+
meen ik mij toch te herinneren uit dat ene grote "knutselen aan HD's topic waar je niet vrolijk van werd.
Hij is niet lang maar hij is er echt wel , of er moet een klap geld in gegooid zijn
Misschien niet wat roepen waar je niks van af weet
 
Hoe spannend kan het zijn? Motorolie, versnellingsbak. Primaire kast? Kleppen stellen is niet heel spannend en misschien nog hydraulisch ook. Filtertjes, remvloeistof. Als je het zelf doet kost het geen 100 euro. In de owners manual staan precies de punten aangekruist.
Maar het begint bij een WPHB, anders wordt het zeker niets.
Klepstellen niet nodig.
 
Hoe spannend kan het zijn? Motorolie, versnellingsbak. Primaire kast? Kleppen stellen is niet heel spannend en misschien nog hydraulisch ook. Filtertjes, remvloeistof. Als je het zelf doet kost het geen 100 euro. In de owners manual staan precies de punten aangekruist.
Maar het begint bij een WPHB, anders wordt het zeker niets.
Toch eerlijk; als ik denk aan mijn motorshoptijd dan ist al snel dit bedrag. Zonder ellende.

Zelf goed doen is altijd goedkoper dan elders goed laten doen.
 
Waarom niet alle "makkelijke" klusjes zelf doen en de rest door de monteur.
Olieën en filters wisselen kun je zelf (ervan uitgaande dat je het juiste gereedschap heb).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Terug
Bovenaan Onderaan