Hey mensen,
mijn eerste vraag hier in dit topic. Ik heb al redelijk wat threads gelezen over de wissel van het voortandwiel naar 15t bij een standaard Tuono V4 (2011). Eigenlijk voornamelijk positieve feedback. Iemand van jullie dit ook gedaan? En meningen? Zijn er ook nadelen (los van minder top - dat boeit me niet, of wellicht iets meer slijtage aan de ketting)?
Ben benieuwd.
Cheers, Jerd.
rij zelf met 15 42 helemaal top ook in de bergen
Greetings all,
Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?
Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Gekocht met 20.000km, nu bijna op 140.000km. Zonder noemenswaardig gezeik. Wel goed onderhouden, op tijd een frisse accu, 2 remlichtschakelaars, knipperlichtschakelaar, een paar modificaties en verder veel banden en benzine!Greetings all,
Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?
Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Greetings all,
Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?
Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Gekocht met 20.000km, nu bijna op 140.000km. Zonder noemenswaardig gezeik. Wel goed onderhouden, op tijd een frisse accu, 2 remlichtschakelaars, knipperlichtschakelaar, een paar modificaties en verder veel banden en benzine!Ik rijd ook circuitdagen en voor de rest allen maar funkilometers.
Belangrijkste is een goede accu, zolang dat in orde is, is het starten en rijden.
En inderdaad 1 remlicht schakelaar (voorzijde) nu.
Hey mensen,
mijn eerste vraag hier in dit topic. Ik heb al redelijk wat threads gelezen over de wissel van het voortandwiel naar 15t bij een standaard Tuono V4 (2011). Eigenlijk voornamelijk positieve feedback. Iemand van jullie dit ook gedaan? En meningen? Zijn er ook nadelen (los van minder top - dat boeit me niet, of wellicht iets meer slijtage aan de ketting)?
Ben benieuwd.
Cheers, Jerd.
Greetings all,
Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?
Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Greetings all,
Ik heb de afgelopen pagina's doorgelezen en deze vraag niet terug gevonden maar kan me voorstellen dat het wel eens eerder gevraagd is. Ik ben aan het kijken voor een eerste generatie Tuono, deze vind ik erg mooi. Hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar zit ik mee. Italiaanse motor van 14-15 jaar oud. Ik lees wat dingen over dat motorblok betrouwbaar is maar er zouden wat elektrische gremlins zijn? Wat is jullie ervaring, is dit iets om beducht voor te zijn bij een oudere Tuono? Of is het eigenlijk een betrouwbare motor, hoe vergelijkt het zich met Japanners of andere Italiaanse merken?
Vraag me verder af wat jullie de sterke en zwakke punten van de 1st Gen Tuono vinden.
Gen1 is gewoon een beer van een motor, betrouwbaarheid is al genoemd en het stuurt inderdaad geweldig en doet niet onder voor nieuwere motoren.
Het brute karakter en geluid van het blok werkt verslavend.
Brandstof verbruik is royaal, maar je koopt dit type motor niet om het zuinig aan te doen.