Linkerbaan
Rookie
- 25 apr 2018
- 9
- 0
Gisteren lag de andere Eprom in de brievenbus. V4Wim, bedankt!
Tijdens het plaatsen van de chip zag ik dat ik al voorzien was van een RP58, als ik het goed heb is dit de standaard eprom met geactiveerde trim pots.
Na het plaatsen van de nieuwe chip een klein testritje gemaakt en heb het idee dat ie iets rijker loopt en feller reageert onderin de toeren, maar dit kan natuurlijk ook een typisch placebo effect zijnBinnenkort maar eens laten afstellen en kijken in hoeverre de dip weg te krijgen is en anders actief op zoek gaan naar een handige Harry die de collector mod kan uitvoeren.
Wat mij opviel tijdens het plaatsen van de eprom, was dat de trim pots niet meer op 12 uur stonden. Links stond bijna een halve slag naar onder gedraaid en rechts een tikje van 12 uur af.
[afbeelding]
Zoals de instructie voorschrijft heb ik deze teruggezet. Op internet kan ik veel informatie vinden over de trim pots maar nog steeds is het mij niet duidelijk wat er nou precies veranderd door het veranderen van alleen de stand van de trim pots. Heb ik er goed aan gedaan om ze terug te zetten of is het beter om ze op stand zoals de foto te laten staan? Motor rijdt trouwens heerlijk!
Bij deze een tweetal foto's van mijn nieuwe Bro0aaap machine
Een Tuono uit 2007, Factory.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren lag de andere Eprom in de brievenbus. V4Wim, bedankt!
Tijdens het plaatsen van de chip zag ik dat ik al voorzien was van een RP58, als ik het goed heb is dit de standaard eprom met geactiveerde trim pots.
Na het plaatsen van de nieuwe chip een klein testritje gemaakt en heb het idee dat ie iets rijker loopt en feller reageert onderin de toeren, maar dit kan natuurlijk ook een typisch placebo effect zijnBinnenkort maar eens laten afstellen en kijken in hoeverre de dip weg te krijgen is en anders actief op zoek gaan naar een handige Harry die de collector mod kan uitvoeren.
Wat mij opviel tijdens het plaatsen van de eprom, was dat de trim pots niet meer op 12 uur stonden. Links stond bijna een halve slag naar onder gedraaid en rechts een tikje van 12 uur af.
[afbeelding]
Zoals de instructie voorschrijft heb ik deze teruggezet. Op internet kan ik veel informatie vinden over de trim pots maar nog steeds is het mij niet duidelijk wat er nou precies veranderd door het veranderen van alleen de stand van de trim pots. Heb ik er goed aan gedaan om ze terug te zetten of is het beter om ze op stand zoals de foto te laten staan? Motor rijdt trouwens heerlijk!
Afstellen haalt de dip niet weg, zoals ook eerder genoemd. Een(goede)eprom kan er wel voor zorgen dat hij een stuk minder merkbaar is (merk je geen verbetering tov RP58?). Als je hem compleet wilt wegpoetsen zal je aan de collector mod of 2-2 moeten. Maar dat betekent ook weer een andere eprom, of een andere manier waarop je brandstof toevoegt in het middengebied.
Dan kan het zijn dat de motor al eens een afstelbeurtje heeft gehad. 12 uur is de standaard positie inderdaad, maar de trimpots zijn wel gevoelig, dus zou er niet teveel aan prutsen. Probeer beide standen (waar ze op stonden en 12 uur) en voel even aan waar de motor zich prettiger bij voelt. Daarna even een afspraak maken om te laten afstellen (syncen en CO per cilinder).
Gaaf ding man! Ook uit Grunn zie ik, wellicht zie ik je wel eens scheuren, of keertje tuono mini meet wellicht
Daar is de motor helemaal in zijn element!van de week met de Tv4 naar de ardennen geweest met een ploegje en ben nog verliefder echt te gek! wat een ding... remmen, sturen, power, geserveerd op een bedje van heerlijke geluidsgolven!
Voor mensen die stickers zoeken voor de T op Decalmoto hebben ze leuke sets, en ze kunnen ook in kleur aangepast worden. Ik heb een setje besteld en ben benieuwd naar de kwaliteit. De kleur aangepast naar neon geel, dat zal wel niet ieders smaak zijn maar mij lijkt het vet.
Wordt dan zoiets http://stapico.ru/tasos_v4
Even een vraagje aan alle andere Oer-T rijders: heeft er al iemand eens de moeite genomen om de T flink door de voorvork te laten steken? Zo ja, hoever? en bevalt dat beter?
Ik ben terug van 2x een weekend Luxemburg, en ik moet toch behoorlijk de T de korte bochten in'dwingen ' (vering is al geserviced + ingesteld op mijn gewicht +-85kg door HK in Tiel). Momenteel ligt er een 190/50 band op, dat wordt weer (zoals voorheen) een 190/55 band. Ook is mijn stuurtje 2/3cm lager dan origineel. Het lijkt erop dat ik nog wat druk op de voorkant mis.
Tuono meet in Groningen, Top!
Ik neem een 2016 factory mee, wanneer en waar
Nee valt mee, heb me wel een ongeluk gelezen/gezocht op het aprilia forum om het juiste stuurtje te vinden hiervoor. Heb er 1 loodje opzitten, iets kortere draaicirkel, maar wel betere handling.
Rizoma MA005 zit er bij mij op.
Even een vraagje aan alle andere Oer-T rijders: heeft er al iemand eens de moeite genomen om de T flink door de voorvork te laten steken? Zo ja, hoever? en bevalt dat beter?
Ik ben terug van 2x een weekend Luxemburg, en ik moet toch behoorlijk de T de korte bochten in'dwingen ' (vering is al geserviced + ingesteld op mijn gewicht +-85kg door HK in Tiel). Momenteel ligt er een 190/50 band op, dat wordt weer (zoals voorheen) een 190/55 band. Ook is mijn stuurtje 2/3cm lager dan origineel. Het lijkt erop dat ik nog wat druk op de voorkant mis.
Hey da's tuono nr 6 in t westland. Waar kom je vandaan?