Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn GEN2 nu een kleine anderhalve maand en ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Zorgt elke rit voor een maximale glimlach.

Wat zijn in jullie ogen echte "must haves" om te (laten) doen aan je Tuono? Ik heb mijn GEN 2 nu een kleine anderhalve maand maand en ben er echt enorm tevreden over.

Wil er op korte termijn een andere jiffy onder zetten en valdoppen. Eind van het seizoen een Ohlins stuurdemper en ik overweeg een K&N luchtfilter. Wil hem dan ook meteen laten afstellen, want ondanks dat ik hem super vind rijden weet ik niet of hij juist afgesteld is (juiste mapping etc.) icm open systeem. Heb helaas geen historie en testbank met eventueel af laten stellen geeft zekerheid.
 
Ik heb mijn GEN2 nu een kleine anderhalve maand en ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Zorgt elke rit voor een maximale glimlach.

Wat zijn in jullie ogen echte "must haves" om te (laten) doen aan je Tuono? Ik heb mijn GEN 2 nu een kleine anderhalve maand maand en ben er echt enorm tevreden over.

Wil er op korte termijn een andere jiffy onder zetten en valdoppen. Eind van het seizoen een Ohlins stuurdemper en ik overweeg een K&N luchtfilter. Wil hem dan ook meteen laten afstellen, want ondanks dat ik hem super vind rijden weet ik niet of hij juist afgesteld is (juiste mapping etc.) icm open systeem. Heb helaas geen historie en testbank met eventueel af laten stellen geeft zekerheid.

Ik heb nog een Powercommander 5 voor je eventueel ;)
 
Ik heb mijn GEN2 nu een kleine anderhalve maand en ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Zorgt elke rit voor een maximale glimlach.

Wat zijn in jullie ogen echte "must haves" om te (laten) doen aan je Tuono? Ik heb mijn GEN 2 nu een kleine anderhalve maand maand en ben er echt enorm tevreden over.

Wil er op korte termijn een andere jiffy onder zetten en valdoppen. Eind van het seizoen een Ohlins stuurdemper en ik overweeg een K&N luchtfilter. Wil hem dan ook meteen laten afstellen, want ondanks dat ik hem super vind rijden weet ik niet of hij juist afgesteld is (juiste mapping etc.) icm open systeem. Heb helaas geen historie en testbank met eventueel af laten stellen geeft zekerheid.

Ik heb er een standaard van een Fireblade opgezet, nu staat hij tenminste normaal. Kost geen drol maar is een enorme verbetering.
Ook een Öhlins achtershock kan ik je van harte aanraden.
Ik laat waarschijnlijk mijn voor vering binnenkort ook vervangen door een Hyperpro setje.
Ik heb er enorm veel aangegaan maar normaals, standaard en andere vering zijn in mijn ogen echt goede upgrades.
 
Laatst bewerkt:
Zo dan, het heeft even geduurd, maar ik kan weer rondtuffen op mijn bromtol. Afgelopen winter is de motor overgespoten. De blanke lak liet los, bekende kwaal geloof ik. Aanvankelijk wilde ik een soort factory racing kleurschema (zwart dus), maar het originele magnet grey is naar mijn mening ook erg smaakvol... gekozen voor origineel en geen moment spijt gehad. Het vinden van de juiste brons/bruine kleur was wel een uitdaging, want afhankelijk van de lichtval is het bij de orginele sticker chocoladapasta-bruin of haast een beetje champagne kleur. Het is uiteindelijk gespoten in een mazda 626 kleur uit de jaren 80. Helemaal goed. Ff nieuw achterbandje erbij, nieuwe accu, en nog wat andere rommelpot..zo haalt ie de ton wel mag ik hopen.

Hieronder een plaatje van hoe ik 'm kocht eind 2015
full


Nu zo'n 25.000 km en vele modificaties verder (lang niet alles even zichtbaar).
full


En nog ff de derriere :9~
full


Me is very pleased.
 
Zo dan, het heeft even geduurd, maar ik kan weer rondtuffen op mijn bromtol. Afgelopen winter is de motor overgespoten. De blanke lak liet los, bekende kwaal geloof ik. Aanvankelijk wilde ik een soort factory racing kleurschema (zwart dus), maar het originele magnet grey is naar mijn mening ook erg smaakvol... gekozen voor origineel en geen moment spijt gehad. Het vinden van de juiste brons/bruine kleur was wel een uitdaging, want afhankelijk van de lichtval is het bij de orginele sticker chocoladapasta-bruin of haast een beetje champagne kleur. Het is uiteindelijk gespoten in een mazda 626 kleur uit de jaren 80. Helemaal goed. Ff nieuw achterbandje erbij, nieuwe accu, en nog wat andere rommelpot..zo haalt ie de ton wel mag ik hopen.

Hieronder een plaatje van hoe ik 'm kocht eind 2015
[afbeelding]

Nu zo'n 25.000 km en vele modificaties verder (lang niet alles even zichtbaar).
[afbeelding]

En nog ff de derriere :9~
[afbeelding]

Me is very pleased.

Nice, staat hem goed!
 
Welkom bij de club ;)

Ik heb destijds benzine resistente vloeibare pakking tussen de brandstofpompplaat en de tank gesmeerd, overal nieuwe koperen ringen tussen gemonteerd. Het echte lekken stopte toen maar er hing nog steeds een zweem van benzine, hij zweette nog steeds. I

n de winter toen de tank leeg gehaald en de hele winter in de warme garage gestaan. Dit heeft geresulteerd in het weer iets inkrimpen (uitdrogen eigenlijk meer) van de tank. Vanaf toen alleen BP ultimate erin en toen heeft ie het uitgehouden tot ik 'm verkocht. Edou heeft mijn oude nu en hij zij laatst dat ie weer lekt :/
even hier op terughaken: Mijn appie staat inmiddels bij de garage en het blijkt inderdaad dat mijn tank ook dusdanig vervormd is, dat dat brandstofpomp niet meer lekker afsluit.

Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde merken/types vloeibare pakking om de boel weer mee af te dichten? De garage ging ook even op zoek naar wat aangeraden werd in deze situatie, maar mochten er hier mensen suggesties hebben dan hoor ik dat heel graag!
 
Hieronder een plaatje van hoe ik 'm kocht eind 2015

Me is very pleased.

ERG netjes zeg!! Dat maakt die bronzen Tuono meteen goud!!
Velgen staan super zeg, wereld van verschil. Ik vond de standaard 2003 bronzen T nooit helemaal 'af', maar met deze mod(s) staat het wel super zeg!

Vraagje, waarom ben je naar die Arrow pijp gegaan? (slip-on naar volledig systeem?)
 
Ik heb er een standaard van een Fireblade opgezet, nu staat hij tenminste normaal. Kost geen drol maar is een enorme verbetering.
Ook een Öhlins achtershock kan ik je van harte aanraden.
Ik laat waarschijnlijk mijn voor vering binnenkort ook vervangen door een Hyperpro setje.
Ik heb er enorm veel aangegaan maar normaals, standaard en andere vering zijn in mijn ogen echt goede upgrades.

Thanks voor de tips! Wbt standaard; dat heb ik gelezen. Welk type/bouwjaar moet de standaard vanaf komen?
 
Zo dan, het heeft even geduurd, maar ik kan weer rondtuffen op mijn bromtol. Afgelopen winter is de motor overgespoten. De blanke lak liet los, bekende kwaal geloof ik. Aanvankelijk wilde ik een soort factory racing kleurschema (zwart dus), maar het originele magnet grey is naar mijn mening ook erg smaakvol... gekozen voor origineel en geen moment spijt gehad. Het vinden van de juiste brons/bruine kleur was wel een uitdaging, want afhankelijk van de lichtval is het bij de orginele sticker chocoladapasta-bruin of haast een beetje champagne kleur. Het is uiteindelijk gespoten in een mazda 626 kleur uit de jaren 80. Helemaal goed. Ff nieuw achterbandje erbij, nieuwe accu, en nog wat andere rommelpot..zo haalt ie de ton wel mag ik hopen.


Me is very pleased.

Hele mooie fiets, die velgen zijn er inderdaad prachtig bij!
Blijft een prachtige fiets die oertuono!
Hoop dat de mijne morgen of overmorgen ook weer gemaakt is.
 
Zo dan, het heeft even geduurd, maar ik kan weer rondtuffen op mijn bromtol. Afgelopen winter is de motor overgespoten. De blanke lak liet los, bekende kwaal geloof ik. Aanvankelijk wilde ik een soort factory racing kleurschema (zwart dus), maar het originele magnet grey is naar mijn mening ook erg smaakvol... gekozen voor origineel en geen moment spijt gehad. Het vinden van de juiste brons/bruine kleur was wel een uitdaging, want afhankelijk van de lichtval is het bij de orginele sticker chocoladapasta-bruin of haast een beetje champagne kleur. Het is uiteindelijk gespoten in een mazda 626 kleur uit de jaren 80. Helemaal goed. Ff nieuw achterbandje erbij, nieuwe accu, en nog wat andere rommelpot..zo haalt ie de ton wel mag ik hopen.

Hieronder een plaatje van hoe ik 'm kocht eind 2015
[afbeelding]

Nu zo'n 25.000 km en vele modificaties verder (lang niet alles even zichtbaar).
[afbeelding]

En nog ff de derriere :9~
[afbeelding]

Me is very pleased.

Nice!!
 
Thanks voor de tips! Wbt standaard; dat heb ik gelezen. Welk type/bouwjaar moet de standaard vanaf komen?

Die van mij komt van een 2004 geloof ik. Ff op de Amerikaanse fora kijken, zijn veel opties want die van een Blackbird past ook geloof ik. Of een Amerikaanse, die is langer.
 
Hey jongens, hoe lang is de gaskabel van een Tuono bij benadering? Mijn gaskabel (Falco) is ongeveer 65 en ik heb ongeveer 10 nodig voor mijn plannetje. :-)
 
Vanmiddag op een aprc uit 2011 proef gereden... wow! Waanzinnig vet. En in de s stand inderdaad is hij 'poeslief' zoals jullie al zeiden. Her enige dat er aan mankeert is dat de lenzen van de koplamp zijn beslagen door de lampen. Dat ziet er niet uit en zal wel slecht licht geven in jet donker. Is dat goed uit elkaar te krijgen om te poetsen? Of moet dat vervangen worden en wat zou dat kosten? Verder stond er een oranje driehoek in het scherm bij stationair draaien als ik weg reed verdween het symbool is dat een symbool voor de standaard die uit staat? Of is dat een duurder probleem en moet ik hem laten staan? Wederom weer wat vragen. Helup! Ik ben verliefd...
 
Dat lampje is van de TC en brandt altijd als je hem net start. Eens je een stukje gereden hebt en je wielen hebben een paar keer gedraaid kan het systeem pas meten dat er een signaal is en gaat het waarschuwingslampje uit ten teken dat alles goed functioneert.

Wat je eerder beschreef is dus normaal gedrag.
 
@duc750: dat is inderdaad normaal zoals btb ook al omschreef. De vuile koplamp is een ander verhaal.. heb dat zelf niet op mijn Tuono?

Wellicht mogelijk met de verkopers om dit nog eerst te laten schoonmaken...

Maar ik was ook gelijk verliefd op de APRC :)
 
even hier op terughaken: Mijn appie staat inmiddels bij de garage en het blijkt inderdaad dat mijn tank ook dusdanig vervormd is, dat dat brandstofpomp niet meer lekker afsluit.

Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde merken/types vloeibare pakking om de boel weer mee af te dichten? De garage ging ook even op zoek naar wat aangeraden werd in deze situatie, maar mochten er hier mensen suggesties hebben dan hoor ik dat heel graag!

Ik heb als laatste Loctite 5923 gebruikt i.c.m. een iets dikkere o-ring. Voorafgaand heb ik m'n tank een poos goed uit laten luchten (zie vorige post die je quotte) en vanaf toen alleen ultimate 98 getankt. Bij mij heeft ie het toen tot de verkoop goed uitgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even op youtube gezocht en alle aprcs hebben het lampje knipperen idd als ze stationair draaien. Ik heb een verse koplamp gevonden zonder waas op de lampen voor voor 150 eurie piek dus dat valt mee.zou het veel werk zijn zo'n compmwte unit te vervangen?
 
even hier op terughaken: Mijn appie staat inmiddels bij de garage en het blijkt inderdaad dat mijn tank ook dusdanig vervormd is, dat dat brandstofpomp niet meer lekker afsluit.

Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen hebben met bepaalde merken/types vloeibare pakking om de boel weer mee af te dichten? De garage ging ook even op zoek naar wat aangeraden werd in deze situatie, maar mochten er hier mensen suggesties hebben dan hoor ik dat heel graag!
Ja ik heb het net klaar! Ik heb de oude fiets van Dyon. Ik heb de bodem weer vlak gekregen en alles zit weer origineel zonder vloeibare pakking.
Ik heb de benzine eruit laten lopen en de tank gespoeld.
De rand verwarmd met een (instelbare) verfbrander (400 graden) vervolgens met de steel van de hamer lichtelijk de vorm terug wrikken. Doe wel 1 kant tegelijk anders blijf je vervormen omdat je op een verwarmd gedeelte zit te drukken.

De dikke o-ring werkt averechts omdat je de verzonken moerpunten alleen maar meer aantrekt.
Uiteindelijk heb ik alles recht gekregen en had Dyon nog een extra originele o-ring bij de fiets gedaan, en die heb ik er tussen gedaan gewoon droog vlak op de tank. Vervolgens de boutjes kruislings weer vast draaien.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan