TUONO.... L'ultimo motociclo!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo veel regen gezien vandaag in assen pfff toch nog 1:59,9 neer kunnen zetten maar wat is toch kut rijden als het heeft geregend je moet overal weg en vanaf blijven.
Maar desondanks nog wel redelijk lekker gereden.

Op naar Spa.

Zo dan :o ... Wou dat ik zo'n tijd droog reed :X
 
Zo dan :o ... Wou dat ik zo'n tijd droog reed :X
Was ook droge baan maar telkens tussen de sessies door en voor de sessie begon het te spetteren dus dan ga ik niet vol over de witte lijnen en curbstones.
Ik heb nu 2 dagen geboekt op assen en in totaal maar 5 sessies op een opdrogende baan gereden.

Enuh de eerste voor mijn op Spa he en dan ben ik echt aan het zoeken voor de betere lijnen dus achter mijn aanrijden mag, maar geen garanties :P
 
Welke CNC remhendels hebben jullie op je Tuono zitten en waar besteld?
Bij mij is er 1 beschadigd, die is van het merk RIDE-IT.
Maar deze kan ik nergens meer vinden op internet.
 
afgelopen weekeind toevallig? ze zijn flink aan het controleren daar . hoorde van een groep van 5 die allemaal 1200 mochten aftikken. dat verziekt je weekeind dan toch wel flink zeg maar -O-
tip neem de zuid eifel rond dasburgis polizie wagen op 500km2

noord eifel 500 polizie op 1 km2

enkele kennisen zijn daar op de bon geslingerd

topper 81 km te hard op 50 km weg € 2000,- ......
 
tip neem de zuid eifel rond dasburgis polizie wagen op 500km2

noord eifel 500 polizie op 1 km2

enkele kennisen zijn daar op de bon geslingerd

topper 81 km te hard op 50 km weg € 2000,- ......

Dan ben je ook een aardige zak als je zoveel te hard rijd op een 50km/h weg (binnen bebouwde kom?) B|
 
Ik zit te denken om mijn geliefde Speed Triple 955i om te ruilen voor een Tuono.
De Tuono heeft mij altijd zeer aangesproken, net als de Speed Triple overigens (die ik van binnen en buiten ken).

Wat vinden jullie kenners van deze:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
...en hij heeft geen schade?? Vlgs wat ze me de laatste keer vertelden doen ze alleen schade motoren. Hoeft op zich niet veel te betekenen, ik geloof niet dat ze kromme fietsen verkopen, maar misschien hebben ze er af en toe iets zonder schade tussen staan.
 
koop noooooit een motor bij boonstra.
kans op een opknapper is erg groot.
als je zelf schade hebt en je zoekt onderdelen: superzaak!
 
tip neem de zuid eifel rond dasburgis polizie wagen op 500km2

noord eifel 500 polizie op 1 km2

enkele kennisen zijn daar op de bon geslingerd

topper 81 km te hard op 50 km weg € 2000,- ......

Da's niet misselijk.
Maar wij gaan inderdaad naar de zuid eifel, veel rustiger, en minder controle.
Zwarte woud blijft mooier, maar ligt net zo'n 300 km te ver voor een weekendje.
 
Thanx heren voor de tips, ik ben nog aan het rondkijken en inlezen over de Tuono.

Misschien moet ik maar gewoon doorsparen, en een Tuono naast de Speed Triple kopen.
Hoe is de Tuono qua onderhoud, aan mijn Speed Triple heb ik aardig moeten sleutelen ....
 
Onderhouds intervallen om de 10dkm.
Ja en dat de dynamo kapot gaat is gewoon bekend.
Verder een bulletproof blok.
 
Laatst bewerkt:
Help...Heeft iemand in de buurt van Arnhem nog een achterwiel moer los liggen??
Door "omstandigheden" heb ik nu ff geen moer meer...dus niet rijden...
Alvast bedankt!
 
Onderhouds intervallen om de 10dkm.
Ja en dat de dynamo kapot gaat is gewoon bekend.
Verder een bulletproof blok.

Daar ben ik dit weekend dus ook achter gekomen.. na aankoop heeft de motor wel al een kleine 500 a 1000 km goed gereden, wel met een lichte sputter af en toe bij constante snelheid.. was bij de laatste rit ook wat erger

Afgelopen vrijdag startte ie al iets moeilijker en toen ik ff stil stond en weer weg wou startte de motor niet meer.. spanning was op het display stationair ook 10.8V dacht ik
Na de motor opgestart te hebben, viel ie na een kleine kilometer ook weer uit :/

Dit is 9/10x de dynamo ?

Zag Stevior al veel langs komen, Aprilia dealer in de buurt (Niwa) kwam met 175 a 200 euro aan voor revisie..(los aanleveren) gewoon hierheen brengen of opsturen naar Stevior ?
 
Laatst bewerkt:
Help...Heeft iemand in de buurt van Arnhem nog een achterwiel moer los liggen??
Door "omstandigheden" heb ik nu ff geen moer meer...dus niet rijden...
Alvast bedankt!
Met dank aan Hornet...en nog ff lekker wat info uitgewisseld. Weer een onbekend gezicht minder...
Wat het filmpje betreft, ziet er lekker uit...verbaas me wel hoe snel ze je er toch nog op pure acceleratie eruit rijden...dacht dat de T al redelijk van de plek kwam, maar ja, 50 of meer pk's verschil zie je dus zo terug! :?
 
Laatst bewerkt:
...en hij heeft geen schade?? Vlgs wat ze me de laatste keer vertelden doen ze alleen schade motoren. Hoeft op zich niet veel te betekenen, ik geloof niet dat ze kromme fietsen verkopen, maar misschien hebben ze er af en toe iets zonder schade tussen staan.
Maatje van mij heeft tijdje terug een tuono bij boonstra gekocht.
Er staat een hoop troep wat rijp is voorde sloop maar er staan ook soms motoren tussen die best netjes zijn met maar klein beetje werk.
Zo ook zijn tuono. Alleen wat kleine uiterlijke onvolkomenheden die met kleine aanapssingen weer netjes waren.

Wat betreft een motor kopen. Je bent er zelf bij. Vertrouw je het niet dan niet doen.
 
Met dank aan Hornet...en nog ff lekker wat info uitgewisseld. Weer een onbekend gezicht minder...
Wat het filmpje betreft, ziet er lekker uit...verbaas me wel hoe snel ze je er toch nog op pure acceleratie eruit rijden...dacht dat de T al redelijk van de plek kwam, maar ja, 50 of meer pk's verschil zie je dus zo terug! :?

Ja was leuk je gesproken te hebben. Volgende keer bied ik je wel wat te drinken aan, was ik gewoon vergeten :$
Maar inderdaad de hedendaagse supersports lopen echt wel als kogels.
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor, je hield aardig wat ruimte tov de curbs, nog nat?

jep het regende telkens een klein beetje, dan weer wel dan weer niet.
vroeg aan ferry wat te doen. ja voor je eigen veiligheid niet over de witte lijnen en of curbs gaan! valt toch niks te winnen zei die.
dus niet gedaan :) maar het kan in mijn ogen nog wel een paar seconden eraf 8-)

arie vos reed met de KTM SD1290 tijdens ducati club races een 1;45 :o is gewoon serieus hard, voor een naked. wel snelle ruskenhoek O-) dus dat scheelt :+
 
Maatje van mij heeft tijdje terug een tuono bij boonstra gekocht.
Er staat een hoop troep wat rijp is voorde sloop maar er staan ook soms motoren tussen die best netjes zijn met maar klein beetje werk.
Zo ook zijn tuono. Alleen wat kleine uiterlijke onvolkomenheden die met kleine aanapssingen weer netjes waren.

Wat betreft een motor kopen. Je bent er zelf bij. Vertrouw je het niet dan niet doen.
Ik weet er alles van...de mijne komt er ook vandaan...ik werk daar om de hoek en loop dus af en toe wel eens binnen...
 
Kan iemand ff de lengte van de factory ohlins stuurdemper opmeten heb een universele gevonden.
Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan