TUONO.... L'ultimo motociclo!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Tennisbal, net ff je filmpjes bekeken....
wat klinkt dat lekker zeg.

Wat is er met je oude oer Tuono gebeurt?

Ik dacht ik laat hem eens een beurt geven, puur voor mijn gevoel of ik alles goed gedaan had afgelopen 2 jaar. Er moesten toch nieuwe banden onder, welke ik al had gehaald, dus konden ze direct even meepakken.
De monteur had alles gedaan en even proefrijden... de eerste beste bocht de weg op... gleed hij weg met de achterband (denk te fanatiek aan het gas...)
Dik 3000 euro aan schade excl. de schade op het frame wat hem 'economisch total loss' verklaard werd.. oftewel zoek maar een nieuwe bike uit.

Al met al erg jammer.. en een telefoontje waar je niet op zit te wachten..
 
-O-

Zo dan daar ben je mooi klaar mee als je zo'n telefoontje krijgt B| . Mag toch hopen dat het wel netjes opgelost is? Je hebt in ieder geval wel een gave bike terug!
 
90 mm, maar ik weet eigelijk niet wat ik nu precies moet opmeten.... :+

Zo mooie trip gemaakt, lekker kunnen sturen tot je erbij neer valt.
Goed weer gehad de 9 dagen?
De volledige lengte van de stuurdemper +/- 270 mm.
ik weet niet of 90mm wat jij bedoeld de uitslag van de demper is?
Heb namelijk een ohlins demper op het oog.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ik laat hem eens een beurt geven, puur voor mijn gevoel of ik alles goed gedaan had afgelopen 2 jaar. Er moesten toch nieuwe banden onder, welke ik al had gehaald, dus konden ze direct even meepakken.
De monteur had alles gedaan en even proefrijden... de eerste beste bocht de weg op... gleed hij weg met de achterband (denk te fanatiek aan het gas...)
Dik 3000 euro aan schade excl. de schade op het frame wat hem 'economisch total loss' verklaard werd.. oftewel zoek maar een nieuwe bike uit.

Al met al erg jammer.. en een telefoontje waar je niet op zit te wachten..
Ja zo een telefoontje verwacht je niet nee, maar gelukkig heb je. Wel weer een nieuwe kunnen uitzoeken.

Vader van een vriend van mijn(autoliefhebber) had een M3 gekocht.
Hij ging op reis naar buitenland, gaf zijn auto af bij Schiphol parking, bij terugkomst moest ook even mee lopen omdat zijn auto er niet meer was! Ja was er nog wel maar niet in de staat zoals hij hem had afgegeven.
Was zo een mannetje die de auto's doen wegzetten uit de bocht gevlogen met de M3 en over de kop gegaan.

Lekkere terugkomst van je zakenreis.
 
-O-

Zo dan daar ben je mooi klaar mee als je zo'n telefoontje krijgt B| . Mag toch hopen dat het wel netjes opgelost is? Je hebt in ieder geval wel een gave bike terug!

Tja er worden een aantal opties voor je neergelegd:
1. Kies een vergelijkbare Tuono uit en krijg je in dezelfde 'technische' staat weer terug
2. Kies de dagwaarde
3. Kies reparatie (incl de schade aan het frame)
4. Kies het 'wrak' incl reparatie kosten (excl frame)

Het lullig is dat je gewoon moet kiezen uit één van deze.. uiteindelijk gekozen voor de dagwaarde, welke nog redelijk positief uitpakte omdat de oer tuono's nog wel wat waarde houden. Maar met alle extra's / uitlaatsysteem (volledig 2-2 akra racing line) was het niet de waarde die het zou moeten opleveren helaas.

Daarnaast heb ik voor een schappelijk prijsje nieuw setje banden op mijn nieuwe tuono kunnen laten zetten.

Enorm balen uiteraard maar ben zeker blij met het nieuwere type.
Degene die mijn 'wrak' gekocht heeft bij Boonstra heeft een goed onderhouden bike (mits hij/zij de schade mooi wegwerkt uiteraard :z )
 
Zo mooie trip gemaakt, lekker kunnen sturen tot je erbij neer valt.
Goed weer gehad de 9 dagen?
De volledige lengte van de stuurdemper +/- 270 mm.
ik weet niet of 90mm wat jij bedoeld de uitslag van de demper is?
Heb namelijk een ohlins demper op het oog.

Alvast bedankt

OK, totale lengte( van de stuurdemper..) 240mm Let wel, ik heb een gen2 Tuono, misschien maakt dat verschil??

Super weer gehad. 1 dag was er regen voorspeld en hebben we bewust een rustdag ingepland. Was achteraf een ok beslissing. Lekker een dagje "tempo-doeloe"
 
Goedenmiddag!

Twee vraagjes: 1: Ik heb een Tuono (2004) aangeschaft waar een gloednieuwe S20R 190/50 onder zat en wilde dit eerst even aankijken. Nu heb ik met het mooiere weer eindelijk lekker wat mooie bochten gereden en vind het redelijk hard werken. Maar mijn vraag aan jullie is vooral (zoek-optie geprobeerd): Kun je met een 190/50 goed een circuitdag pakken of ben je dan veel beter af met een 190/55? En dan bedoel ik vooral qua veiligheid/grip op de hellingshoek omdat je dan minder contact hebt.

En vraag 2: Ik ben ook nog op zoek naar 2 DB-killers voor de dubbele Akrapovic pijpen die ik eronder heb hangen. Iemand deze nog thuis liggen voor een schappelijk prijsje?

Geniet van het weer allen!



190/55 heeft meer grip in de bochten is ook logies kijk maar naar de maten hoe hoger de band des te meer rubber je hebt in de bochten.
 
190/55 heeft meer grip in de bochten is ook logies kijk maar naar de maten hoe hoger de band des te meer rubber je hebt in de bochten.

Zie foto, is dezelfde band alleen de nieuwe evo variant.
Afgelopen mei CRT dag gedaan. Mhoah je kan goed de bochten door hoor :)
full
 
Thanks voor de reacties! en zo die onderste S20 te hebben gezien kan ik vast nog wel wat meer hellingshoek maken dan dat ik nu doe haha! Mooi ruw gereden! Ik wissel 'm denk ik nog wel om naar een 190/55

ps: Op Assen heb ik 1x gereden met mijn toemalige zx-6r uit 98 en reed toen 2:08. Dus nee nog geen baanrecord maar liever wel die extra marge en wat minder werken om de bocht in te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties! en zo die onderste S20 te hebben gezien kan ik vast nog wel wat meer hellingshoek maken dan dat ik nu doe haha! Mooi ruw gereden! Ik wissel 'm denk ik nog wel om naar een 190/55

ps: Op Assen heb ik 1x gereden met mijn toemalige zx-6r uit 98 en reed toen 2:08. Dus nee nog geen baanrecord maar liever wel die extra marge en wat minder werken om de bocht in te vallen.

In mijn groepje reed nog een exact zelfde tuono van 2006 mee. Zelfde setup/banden. Hij reed 20 seconden sneller dan mij. Hij reed steeds rond de 2:00 / 2:05.
Dus je hebt met deze banden zeker ruimte over bij het bochtenwerk ;)
 
Tja er worden een aantal opties voor je neergelegd:
1. Kies een vergelijkbare Tuono uit en krijg je in dezelfde 'technische' staat weer terug
2. Kies de dagwaarde
3. Kies reparatie (incl de schade aan het frame)
4. Kies het 'wrak' incl reparatie kosten (excl frame)

Het lullig is dat je gewoon moet kiezen uit één van deze.. uiteindelijk gekozen voor de dagwaarde, welke nog redelijk positief uitpakte omdat de oer tuono's nog wel wat waarde houden. Maar met alle extra's / uitlaatsysteem (volledig 2-2 akra racing line) was het niet de waarde die het zou moeten opleveren helaas.

Daarnaast heb ik voor een schappelijk prijsje nieuw setje banden op mijn nieuwe tuono kunnen laten zetten.

Enorm balen uiteraard maar ben zeker blij met het nieuwere type.
Degene die mijn 'wrak' gekocht heeft bij Boonstra heeft een goed onderhouden bike (mits hij/zij de schade mooi wegwerkt uiteraard :z )
Wat was je kenteken van je oude tuono?
 
Ondertussen heb ik contact met Nicksterr, schijnt dat hij inderdaad mijn schadebike heeft gekocht! Ik weet niet hoe hij het vind als ik het kenteken vertel.

Kleine wereld op zo'n forum *O*
 
Ondertussen heb ik contact met Nicksterr, schijnt dat hij inderdaad mijn schadebike heeft gekocht! Ik weet niet hoe hij het vind als ik het kenteken vertel.

Kleine wereld op zo'n forum *O*
Is mijn maatje. Had het kenteken voor hem even nagevraagd maar aangezien jullie al contact hebben is het overbodig geworden.
 
Cheers Starrr, en thanks Tennisbal voor het discreet omgaan met die gegevens :)

Als je enigszins in de buurt woont tuf ik wel een keer langs.
 
Vandaag de knoop doorgehakt, en mijn Speed Triple te koop gezet.
Hopelijk komt er een liefhebber voor en kan ik op zoek naar een nette oer Tuono!
 
Nog even een vraag aan jullie Tuono rijders:

Wat doet een Tuono aan Olie en Benzine verbruik?
Sorry voor de vele kleine vragen, ik ben mij aan het inlezen/leren over de Tuono voor een eventuele aanschaf.

Olie verbruik zeer weinig, zeker minder dan een halve liter per 5000 km

Verbruik
Gen 1 ( oude type) ca 1 op 15
Gen 2 ca 1 op 13 / 14
 
Benzine oer was 1:11
Benzine 2nd gen 1:11

De afstanden die ik rij zijn niet echt milieuvriendelijk 😂 naast dat het gewoon pure fun is
Je moet hem niet kopen om de zuinigheid 😇
 
OK, totale lengte( van de stuurdemper..) 240mm Let wel, ik heb een gen2 Tuono, misschien maakt dat verschil??

Super weer gehad. 1 dag was er regen voorspeld en hebben we bewust een rustdag ingepland. Was achteraf een ok beslissing. Lekker een dagje "tempo-doeloe"
Thanks tidje
Ik heb ook een 2gen tuono. Stuurdemper die ik op het oog heb heeft een maximale lengte van 27cm dus dan past die wel.
 
Vandaag de knoop doorgehakt, en mijn Speed Triple te koop gezet.
Hopelijk komt er een liefhebber voor en kan ik op zoek naar een nette oer Tuono!


Hee ik ken nog iemand die een triple te koop gaat zetten voor een Tuono..... :+ of niet sproeier _O- .

En die vakantie ziet er top uit mannen! Gepaste jaloezie hier hoor :9~ .Zie dat er ook een aangenaam sturend koekblik mee was. Leuk hoor! En zo'n huissie is ook wel wat. Scheelt toch een hoop gesleep op de motor.
 
terug van een weekje toeren in de Ardeche en jawel,....voor het eerst in mn leven, gerulde bandjes, (een heeeeeel klein beetje dan.... :+ )

Het was een vermoeiende week.... 8-)

[afbeelding]

In gezelschap van wat gelijkgestemde en een rap broodtrommeltje.....

Vet mooi! Gave foto, tussen de bloemetjes, geniaal uitzicht...
Ook hier jaloezie :P
Ik ga half augustus eindelijk.. 3 weken alpen maar weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan