TUONO.... L'ultimo motociclo!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh yeah! ik heb het voor elkaar gekregen! 1:15,5 gereden :)
Waar snelweg kilometers wel niet goed voor zijn!
 
Mijn record staat op 1:16,3 met de Tuono. Inderdaad ook op de snelweg, rond de 4200 rpm in zesde versnelling. Gemiddeld rijd ik zo'n 1:13.
 
het kan dus wel ;)
ik zat redelijk veel tussen de 150/160 (met verkeer mee) en voor de rest rond de 130 en een kleine 20 km moest ik door dorpjes heen en stad.
 
Mmm, als ik rustig rij op de snelweg (130-140 op de teller) dan haal ik toch echt 1:17, laatst zelf een keer 1:17,5.

Niet slecht dus als ik dit zo lees.

Edit: Tuono uit 2006
 
Laatst bewerkt:
Mmm, als ik rustig rij op de snelweg (130-140 op de teller) dan haal ik toch echt 1:17, laatst zelf een keer 1:17,5.

Niet slecht dus als ik dit zo lees.

Edit: Tuono uit 2006

GEN 2 ?

Ik kom niet verder dan 1 op 13.5 !!!! , ook met een lange rit op de snelweg
Hij is al 2 x opnieuw afgesteld.
Op een gegeven moment liep ie 1 op 12 , met een rustige rijstijl
Het is dus verbeterd , maar geen 17.5 ......
 
Gister deze berichten gelezen en toevallig een tankbeurt lange snelwegrit in het vooruitzicht. Resultaat 1 op 16.2. Normaal verbruik ligt tussen de 1 op 14 en 1 op 16.
 
aan de ene kant toch echt bizar dat zo'n 2 pitter van ons zoveel zuipt... B| ducjes >1190 cc halen met gemak 1:18
Puur woon werk haal ik echt niet hoger dan 1:11 / 1:11,5 :)
 
Ik rij op mijn OER tussen de 1:8 (circuit gebruik) en de 1:17 (snelweg a-b).
Secundaire fun ritjes, afhankelijk van rijstijl tussen 1:13 en 1:15,5. Gemiddeld zit ik op zo'n 1:14,5.
 
Ach, op een fiets zoals de Tuono gaat het om de smiles per gallon, niet om de miles per gallon.

;)
 
+1 idd! ik tank hem graag weer vol! Ik krijg al een smile op mijn gezicht als ik al weet dat ik ga rijden en als ik er af ga.. mennn :) Just love this bike!!
 
aan de ene kant toch echt bizar dat zo'n 2 pitter van ons zoveel zuipt... B| ducjes >1190 cc halen met gemak 1:18
Puur woon werk haal ik echt niet hoger dan 1:11 / 1:11,5 :)

een blok dat anders is opgebouwd, door ontwikkeld is etc.
De gemiddeld 2.0 auto van nu zuipt ook minder als een 2.0 van 10 jaar geleden.

En zoals hier boven al gezegd het gaat om de:
Smiles per Gallon
 
Shit....mijn accu verliest weer spanning en laad niet voldoende op na een rit van een uur. Dynamo heeft het waarschijnlijk weer begeven. Nu maar eens kijken of ik er een garantie gevalletje fan kan maken bij Carmo Electronics. De garantie is net twee weken verlopen. 8000km mee gereden.
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van Mensen die die olie sproei installatie hebben gemonteerd?
Als die er hier bij zijn tenminste? Ga dat toch maar eens overwegen...
 
@rrblade: nogmaals dank voor de tip via de Col de La Bonette te gaan! Stond er vanmiddag bovenop: mooiste col voor mij tot nog toe, met super asfalt en ge-ni-aal uitzicht!
Achterband zie ik met de dag achteruit gaan en is nu helemaal glad.
Foto's volgen nog wel.

Maar dik genieten hier dus! :9 :Y

@moes: goed bezig!!

Zo, ik ben ook weer terug, wat een trip... Ben nog steeds in een roes...

Hoe was jouw reis?
 
Ah mooi, ook weer veilig thuis dus!

Mijn trip was super! Eigenlijk achteraf gezien veel mazzel gehad met het weer; maar 1 dag echt regen gehad, verder soms een paar druppels. En 1 dag bovenop de pas midden in de mist, <50m zicht, koud, en een wielrenwedstrijd.. top combinatie! -O-
De laatste 10 dagen ofzo was het gewoon top weer in de Franse Alpen! Dus ook veel gerelaxed en zelfs nog een paar dagen aan het strand gelegen vlakbij Narbonne. Daarvanuit zaterdagmiddag op de trein en zondagmiddag thuis. Was weer erg blij met de trein, anders had ik ter plaatse een nieuwe achterband moeten regelen..
In totaal 2800 km gereden in drie weken.

Waar ben jij zoal geweest? Foto's?
 
Shit....mijn accu verliest weer spanning en laad niet voldoende op na een rit van een uur. Dynamo heeft het waarschijnlijk weer begeven. Nu maar eens kijken of ik er een garantie gevalletje fan kan maken bij Carmo Electronics. De garantie is net twee weken verlopen. 8000km mee gereden.
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van Mensen die die olie sproei installatie hebben gemonteerd?
Als die er hier bij zijn tenminste? Ga dat toch maar eens overwegen...
Motor staat nu op ruim 72000km, zit 4e stator in. Nu 10.000km met serie spanningsregelaar en olie-sproei-aanpassing. Binnenkort haal ik de boel los om de stator te bekijken, zal dan wel wat fotootjes plaatsen.
 
Nou paar foto's dan (staan er meer op motorstek)

Nockalmstrasse (Oostenrijk)
e6d69d0066232574d45502c911ff01ae


Uitzicht op dal bij Bolzano
large


Gaviapass (geen campers tegengekomen gelukkig :+ )
large


Col du Galibier (slecht asfalt weer zeg..wel mooi uitzicht)
d3569f1791fb78981313d189b3889199


Col d'Izoard (super gaaf)
b261920e49793113912c78056292d32e


Col de Vars (beste col qua asfalt)
8b2202f59a35f671f7b445c2e54a0989


Col de la Bonette: geniaal! :}
9bd98c0974302cc43a375f83ef406117
 
Mooi! Hoe zit jouw tanktas vast? Lijkt op een tankring constuctie, maar de Tuono heeft toch geen bouten in de tankdop?
 
Motor staat nu op ruim 72000km, zit 4e stator in. Nu 10.000km met serie spanningsregelaar en olie-sproei-aanpassing. Binnenkort haal ik de boel los om de stator te bekijken, zal dan wel wat fotootjes plaatsen.

Ik ben benieuwd of dat dat iets scheelt...ik heb gesproken met iemand van Carmo, en die zei dat ze nog steeds druk bezig waren om iets aan dit probleem te doen. Hij had het over een nieuwe ontwikkeling die in de SR was aangebracht waardoor de dynamo 25% minder heet zou worden. Dit zou natuurlijk geweldig zijn als het werkt....maar dat is afwachten omdat ze dit pas een mnd in het programma hebben. Betekend wel dat ik ook weer een nieuwe SR moet kopen om daar wat aan te hebben.

De garantie is gewoon exact een jaar... is er drie weken overheen... :( Misschien coulance. Zal wel zien wat er uit komt.
 
Gave plaat Patrick! Maareh sneeuw!?! :/

@dickr43: ik heb zelf een tankring gemonteerd ja, van Bags Connection. Daarvoor moet je gaten boren in de tank ring, en dan zelf maar de bouten aanbrengen. Helemaal niet zoveel werk en het werkt perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan