Tuono Magnifico!

Nazomer toer

  • 23 augustus

    Stemmen: 4 33,3%
  • 30 augustus

    Stemmen: 4 33,3%
  • 6 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 13 september

    Stemmen: 1 8,3%
  • 20 september

    Stemmen: 2 16,7%
  • 27 september

    Stemmen: 1 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit heel dat lul verhaal niet te typen om op de eenaarlaatste pagina te komen :(
Dus hier nog een keer
:+

Klepje is heel makkelijk zelf te doen Hij zit in de slang die van het koppelingsdekesel (rechterzijde ;) ) naar de gasklepbehuizing loopt. In dat stukje slang zit een soort van 5 cm. wit tuletje gemonteerd (het terugslagklepje).
Je kan hem checken door hem er even tussenuit te halen en aan beide kanten te blazen. Hij mag aan een kant dan geen lucht doorlaten.
Als je er aan beide kanten doorheen kan blazen wordt het tijd voor een nieuwe. :+

Als je motor meer dan 10.000 heeft gelopen en je schakelt af en toe ook nog flink terug om te remmen op de motor kun je er vanuit gaan dat hij naar de klote is

Dus tank omhoog slang los trekken aan beide zijden van de terugslagklep, nieuwe ertussen en klaar is klara :)
Deze klep zorgt er voordat er geen lucht vanuit de gasklepbehuizing naar de koppeling kan gaan.
Er kan alleen lucht vanuit de koppeling naar de gasklepbehuizing.
Als je namelijk je gas los laat ontstaat er een onderdruk onder je vlinderkleppen waardoor er een membraam naar buiten getrokken wordt in je koppeling. Hierdoor wordt de druk op de koppelingsplaten verminderd wat iets sneller slippen tot gevolg heeft.
Hierdoor krijgt de motor een veel rustiger karakter bij snel gas dicht en het rijden in lage versnellingen. :] :]

Als de klep kapot is gaat het membraam in de koppeling klapperen wat tot gevolg heeft dat hij eigenlijk nog nerveuser word dan met anti-hop koppeling.
Tevens zal er valse lucht worden aangezogen wat je vooral merkt tijdens het stationair lopen. Hierdoor loopt de motor iets minder soepel.

TIP
Gooi niet de slang los bij de gasklepbehuizing want die slangeklemmen zijn tyfusdingen om terug te krijgen zonder de juiste tang. Het klepje zit gewoon tussen de slangen geschoven zonder klemmen dus met een beetje geweld trek je hem er zo tussenuit.



NUMMER 9 is de terugslag klep.

full
 
Klasseverhaal weer Prof. B! Consider it done..!

Dit verhaal was voor iedereen behalve voor Dalman ;) , anders kan ik het aankomend seizoen weer niet van hem winnen B| . En al helemaal niet nu die allemaal pillen slikt waar je mega actief van word en ook nog eens van afvalt :(

Scheelt allemaal kilo's die ik weer moet compenseren met pk's ouwe 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zie je Brammetje,je vroeg vorige keeer aan mij waarom je motor zo klote liep.

Ik zei toen toch al dat dat kleppie wel eens verrot kon wezen.

Maar dat wou je toen niet van me aan nemen :?
 
Klopt Erwin, tezamen met de bougies is het een hele verbetering ;)

De bougies zaten er ook al 30000 in en stonden gemiddeld 0,3mm tever open.
Deze zijn nu vervangen voor die iridium exemplaren :)

Dus je had weer eens helemaal gelijk ouwe 8-) Het is ook echt voor iedereen een aanrader om daarom eens naar zijn bougies en dat zure kleppie te kieken :] :]
 
Dan liever een mooie Ohlins!!!! Kan ik 'm volgende week ophalen? 8-) *O* :+ :?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier nog meer klojo's die zondag 19 April ook rondjes op Assen willen draaien met andere Tuonisten 8-) :] 8-)

Stuur dan je aanmeldingsformulier naar mij dan zorg ik er voor dat iedereen in een ploeg komt :P

B Bervaes
de virieusingel 30
5301 GB Zaltbommel

(te downloaden op de site hieronder)

http://www.tt-assen.com/evenementen/kalender/19e-landelijke-motordagen

Alle formulieren gaan woensdag bij elkaar in een envelop richting de organisatie ;)

Oh ja, vergeet niet een kopie rijbewijs toe te voegen

Alle mensen die zich tot nu toe hebben ingeschreven staan voor 2 sessies toer en een ster :] :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik heb mijn akra 2-2 SBK set te koop staan van mijn Tuono. Nu kreeg ik een berichtje van iemand die interesse heeft.
Hij heeft navraag gedaan en zegt dat deze set niet op een rsv van bwjaar 1998-2000 past.
Wie van jullie weet of dit waar is ?? Ik dacht dat deze op alle rsv's pasten ??

Gr.
Johan
 
Ik wil mijn evo demper van aprilia voorzien van nieuw demper wol...
Heeft iemand van jullie enig idee waar ik dat kan halen? Dat het zeg maar de goede maat is.

Ik heb er een gevonden bij motozoom, maar vraag me af of dat de juiste is....
Link doet het niet :(
 
je kunt gewoon pakketjes van laser kopen.
ook kan henko exhaust dit voor je doen (echt met superspul!)
hier zit mijn evo mee vol iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan