Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Twee wiel aangedreven R1..

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3



 
Laatst bewerkt:
ik zie echt niets aan die motor, waardoor ik zou kunnen concluderen dat dit model een voorwielaandrijving zou hebben (jezus wat een zin).

In een bocht, erg scheef, beetje nat asfalt en dan gas op het voorwiel?? Lijkt mij niet handig, maar zullen ze wel wat op vinden.
 
Jah, maar ik doelde eigenlijk op het principe van als je gas geeft dat er dan kracht wordt uitgeoefend op je achterband, zodat je een wheelie zou kunnen maken.

Als die kracht zou worden verdeeld over beide wielen, dan wordt een wheelie maken toch een stuk lastiger. Althans, dat lijkt mij.
 
Waarom heb ik moeite met het geloven van dit bericht? Ziet er een beetje vaag, niet echt uit. Weet niet. Geloof er geen bal van.
 
Ik weet wel dat ze ermee bezig zijn. Ook op lely(k)stad was er al een gesignaleerd door wat forummers, maar hoever ze er mee zijn weet ik dus niet.
 
Het bestaat echt, en schijnt ook super te rijden...en nadeel bij wheelys...tja...zodra je wiel van de grond is merk je er nix meer van
 
ziet er volgens mij meer naar uit dat \"ala turbo\" eregie wordt op gevangen dmv pompje vanaf het toch al rond draaiende voorwiel.
 
Ziet er volgens mij een hydraulische voorwielaandrijving uit.
Zal dan ook wel een aardig beetje energie (vermogen) opslorpen

P.S.
Wat te doen met burnouts , voorwiel burnout, 2 wiel burnout, ...

 
Laatst bewerkt:
Dit is dus wel echt. Foto is genomen op het circuit van Almeria tijdens de Zeelenberg Speedweken. Ik was daar ook de tweede week en heb die fiets dus in actie gezien. Ziet er raar uit... de achterkant breekt weg bij het uitaccelereren van een bocht, maar je ziet dat de voorkant hem weer corrigeert. Wilco Zeelenberg zei dat dat ontzettend wennen is. Ik heb begrepen dat maximaal 15% van het vermogen richting voorwiel gaat. De oliepomp pikt natuurlijk een aantal kostbare pk\'tjes weg. Bovendien is de balans van de motor anders geworden doordat er bij het blok een oliepomp hangt en er in het voorwiel een soort trommel zit met de aandrijving die toch best wel wat schijnt te wegen. Zeelenberg gaf dan ook aan dat het op de weg in deze vorm misschien nuttig is, vanwege de verhoogde veiligheid, maar in de racerij wegen de voordelen nog niet op tegen de nadelen.
 
Laatst bewerkt:
Als aandrijving is dit dus totaal onmogelijk. Om op deze manier voor aandrijving te zorgen zou je een gigantische hydraulische pomp nodig, iets wat deze motor dus duidelijk niet heeft.
De vraag blijft dan wel, wat is het als het geen aandrijving is.
 
Deze motor heeft dus WEL een hydraulische aandrijving. Deze is ondergebracht bij het motorblok.

[edit: typo]
 
Als aandrijving is dit dus totaal onmogelijk. Om op deze manier voor aandrijving te zorgen zou je een gigantische hydraulische pomp nodig, iets wat deze motor dus duidelijk niet heeft.
De vraag blijft dan wel, wat is het als het geen aandrijving is.
Valt dus reuze mee...
zie :



Trouwens het artikel is *hier* te lezen.
 
In een bocht, erg scheef, beetje nat asfalt en dan gas op het voorwiel?? Lijkt mij niet handig, maar zullen ze wel wat op vinden.

Net wel, zolang die voorband blijft draaien heb je grotere grip op\'t wegdek. Klinkt misschien raar maar is wel zo.
 
twee wielen aangedreven lijkt me in sommige gevallen wel lekker....
echter je kunt er ook vage dingen mee krijgen
bijv als je motor bij het voorwiel ff grip verliest (spinnen) en dan vervolgens weer grip vind, terwijl je gas geeft..

krijg je volgens mij highsider...

------------------------------------------

sorry niet goed gelezen... blijkt dat het voorwiel + achterwiel afhankelijk van de grip zich aanpast
 
Laatst bewerkt:
Hadden Unstable en consorten laatst ook niet zoiets gezien op het circuit van Lelystad?
 

yeah right