tweetakt verbieden ???

Dat is dus de categorie tweetakten die overal rondrijdt......Lawaaiig, vaak slecht onderhouden en afgesteld en zonder meer sterk vervuilend.Die schone(re...) versies zijn op dit moment nu eenmaal niet of nauwelijks te vinden. Aan sneeuwscooters zal voorlopig weinig behoefte zijn in Nederland, 2takt BB's zie je ook erg weinig. Dat het zonder meer mogelijk is een betere 2takt te maken is geen punt van discussie. Maar het gebeurt niet of nauwelijks.

Maar misschien is het dreigement van een verbod wel bedoeld als een aansporing voor de fabrikanten om vooral die schonere 2takten eens uit de kast te halen. De vraag is dan wel of de consument de meerprijs voor schone 2takten wil betalen.

Jawel, maar dit gaat om het verbieden van de verkoop van nieuwe tweetakten vanaf 2018. Dit hele verhaal heeft totaal geen effect op de bestaande tweetakten.

Dat zou een heel andere discussie zijn. Het type motor is, naar mijn mening, geen graadmeter. Vorige week heb ik in 3 uur op 6 verschillende tweetakten gereden. De huur van de garagebox is opgezegd en de inhoud moest verplaatst worden naar garagebox. Een Kreidler Eitank had de week ervoor nog gereden dus dat was geen probleem. De Batavus Whippet hield er halverwege mee op, dus ik moest nog een stukje lopen. De andere klassiekers deden het prima. De bromscooter, bouwjaar 2000, deed het ook prima. Maar de héle straat stond blauw. Tsja.... Maar dat is net zo goed een tweetakt als de andere 5 brommers. Kortom, geen graadmeter. Sowieso, mijn 1968 Solex koopt 1:80 en zie je nooit roken. Mijn 2013 Volvo diesel haalt maar 1:19 en rookt zeker wel, als ik een beetje gas geef...

@boefie: nu ik het eens herlees komt mn vorige post niet helemaal goed over. Gelukkig was jij de enige die er notie van nam dus de schade valt mee ;)
 
MEER tweetakt aub. Vierpitter 500cc's en al het andere mooie geweld.

Natuur gaat toch naar de klote lui, die paar tweetakten maakt dan ook niet meer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan