Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Als er WK mee gereden is en je kan het aantonen, wordt het altijd vermeld.
Een motor met history levert gewoon meer geld op.
 
Ja maar buiten dat is het wel een leuke fiets ,alleen wil je er mee gaan rijden dan moet je wel formaat motormuis zijn,
met de nadruk op muis,ik heb ooit een poging gewaagd om met een 125 racer (ex Hans Spaan) te rijden,nou ik
kwam een paar meter vooruit toen lag de koppeling er al uit,je komt er gewoon niet mee weg als grote zware jongen.:$:N
 
Hahahaha al die mannen zijn veelal vlieggewichten. Toen ik in Qatar bij de WSB en MotoGP betrokken was, heb ik Rossi en Casey Stoner ( en een zooi onbekendere gasten) achterop gehad, merkte niet eens dat er iemand achterop zat, zijn echt kleine lichte kereltjes, de motoren lijken dan ook veel groter!.

Overigens als dit werkelijk een WK machine zou zijn, dan denk ik dat de prijs dubbel zou zijn.
 
Ik denk dat het een productie fiets is waar lokaal in Japan mee gereden is,en misschien een keer als wildcard rijder een
GP gereden heeft,zoals ik al eeder vermelde komen fabrieksracers bijna nooit in particuliere handen,die gaan altijd terug
naar de fabriek,zelfs als raceteam kan je ze niet eens kopen hooguit leasen.
 
Remt te laat.
Ja maar buiten dat is het wel een leuke fiets ,alleen wil je er mee gaan rijden dan moet je wel formaat motormuis zijn,
met de nadruk op muis,ik heb ooit een poging gewaagd om met een 125 racer (ex Hans Spaan) te rijden,nou ik
kwam een paar meter vooruit toen lag de koppeling er al uit,je komt er gewoon niet mee weg als grote zware jongen.:$:N

Er is nog hoop ;)

renewesellius.jpg
 
Rene Wesselius op zijn sachs, de beste man regelmatig gezien tijdens classic events. Die Sachs liep als een speer.
Vroeg me altijd af hoe snel de motor zou zijn geweest met een ventje van 50 kilo erop.
 
Rene Wesselius op zijn sachs, de beste man regelmatig gezien tijdens classic events. Die Sachs liep als een speer.
Vroeg me altijd af hoe snel de motor zou zijn geweest met een ventje van 50 kilo erop.
Ik weet niet wat een speer is, maar op Assen met een circuitdag wel eens in een sessie met vice wereldkampioen 80cc Aalt Toersen gezeten.
De historie en de machines vind ik supergaaf.
Maar levensgevaarlijk dat die man tussen de Superbikes zat.
Zo zag je hem niet.. zo zat hij ineens voor je voorwiel. 8)7
 
Klopt, heb zo'n beetje dezelfde ervaring gehad met 50cc motoren.
Ook een keer gereden met Bert Smit in een zelfde sessie hij op 125 Honda, nou daar is dan weer niks gevaarlijks aan, man wat kan die kerel sturen.
Ja met een 50cc ben je een rijdende chicane tussen echt snelle motoren.:Yop een echt smal circuitje is het een ander verhaal.
 
Ik weet niet wat een speer is, maar op Assen met een circuitdag wel eens in een sessie met vice wereldkampioen 80cc Aalt Toersen gezeten.
De historie en de machines vind ik supergaaf.
Maar levensgevaarlijk dat die man tussen de Superbikes zat.
Zo zag je hem niet.. zo zat hij ineens voor je voorwiel. 8)7

Dat is zo'n ding waar ze mee gooien, onder andere de indianen waren daar erg bedreven in :+

Als een speer bedoelde ik dat je goed kon horen dat die Sachs genoeg vermogen had vergeleken met veel andere 50 cc'tjes.
Alleen de snelheid ontbrak een beetje zeg maar.
 
Klopt, heb zo'n beetje dezelfde ervaring gehad met 50cc motoren.
Ook een keer gereden met Bert Smit in een zelfde sessie hij op 125 Honda, nou daar is dan weer niks gevaarlijks aan, man wat kan die kerel sturen.

De 125 GP mannetjes reden onder de 1.45 op Assen. Ter vergelijking; afgelopen Augustus reed Rintje Ritsma tijdens een racecracks circuitdag 1.48.
Ik zou niet verbaasd staan te kijken als je zo'n 125 met ex GP rijder voorbij gaat op de veenslang en dat ie je er dan weer vrolijk uitremt voor de ruskenhoek.
 
Ja met een 50cc ben je een rijdende chicane tussen echt snelle motoren.:Yop een echt smal circuitje is het een ander verhaal.
met een KR1 (zonder kuip en gewoon stuur dan nog) op Francorchamps voel je je ook maar een slak. toch op het eerste deel -tot bovenaan Les Combes. met veel moeite 180 halen op de Kemmel straight en je kompleet rechts houden, terwijl ze langs links aan 250 of meer ? je voorbij vliegen. voortdurend achterom kijkend om in te schatten of je op een normale manier links kan invoegen om de eerst rechtse van Les combes in te duiken. een stipje een paar 100 meter achter je vliegt je binnen luttele seconden voorbij -O-.

Maar dan komt het plezante deel : terug naar beneden tot aan Stavelot jacht maken op die raketten en er zoveel mogelijk proberen terug te pakken . bij gevorderden lukt dat vrij goed *O* (op Franco ging ik er echt niet mee tussen de experts rijden). Vooral de dubbele linkse is heerlijk : heel ruim met verschillende mogelijke lijnen en net in het ideale snelheidsbereik van een KR1 8-)
 
met een KR1 (zonder kuip en gewoon stuur dan nog) op Francorchamps voel je je ook maar een slak. toch op het eerste deel -tot bovenaan Les Combes. met veel moeite 180 halen op de Kemmel straight en je kompleet rechts houden, terwijl ze langs links aan 250 of meer ? je voorbij vliegen. voortdurend achterom kijkend om in te schatten of je op een normale manier links kan invoegen om de eerst rechtse van Les combes in te duiken. een stipje een paar 100 meter achter je vliegt je binnen luttele seconden voorbij -O-.

Maar dan komt het plezante deel : terug naar beneden tot aan Stavelot jacht maken op die raketten en er zoveel mogelijk proberen terug te pakken . bij gevorderden lukt dat vrij goed *O* (op Franco ging ik er echt niet mee tussen de experts rijden). Vooral de dubbele linkse is heerlijk : heel ruim met verschillende mogelijke lijnen en net in het ideale snelheidsbereik van een KR1 8-)
Hier een 250cc racer tussen de superbikes,rijd ze allemaal zoek,dus nog ff de botte vijl door die KR1 halen Jan:+
 
Nog niet zo lang geleden reed een Yamaha 250 de snelste tijd van het hele race weekend op Assen. Was er eentje die in de IG Konigsklasse reed dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet zo lang geleden reed een Yamaha 250, de snelste tijd van het hele race weekend op Assen. Was er eentje die in de IG Konigsklasse reed dacht ik.
Ja daarmee is bewezen dat kleppenhokken niet deugen,leuk als toermotor maar op het circuit heb je er niks aan.:r:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan