Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
ik rij voor mijn plezier ,, als ik onderweg ben en het gaat regenen dan rij ik wel door, maar ik ga het niet opzoeken, een douche is toch aangenamer
Buienradar raadpleeg ik ook vooraf.... _O-

En idd, ook hier voor de fun en komt er regen aan dan stel ik het gewoon uit, toch dagen zat om een andere keer te gaan rijden. En mijn motormaat denkt daar net zo over.....

Al met al heb ik de benzine in de tanks van vorige jaar en daar komt vd week geen verandering in....
 
Buienradar raadpleeg ik ook vooraf.... _O-

En idd, ook hier voor de fun en komt er regen aan dan stel ik het gewoon uit, toch dagen zat om een andere keer te gaan rijden. En mijn motormaat denkt daar net zo over.....

Al met al heb ik de benzine in de tanks van vorige jaar en daar komt vd week geen verandering in....

Als het euro 98 is zou ik me niet zo'n zorgen maken , euro 98 is vaak niet eens E5 , al plakken ze wel die stickers erop.
 
We gaan het zien bij +15....tis Duitse v-power van okt. vorig jaar in de 888 dus maak ik me vooralsnog geen zorgen.

De anderen starten kortgeleden zonder problemen...
 
en anders zo'n busje erin , iemand geholpen die voorlopig niet kan rijden wegens medische aandoening maar wel de tank vol E10 , stuk leeg gereden , stabiliserend middel erin , krikt het octaan getal ook omhoog
 
en anders zo'n busje erin , iemand geholpen die voorlopig niet kan rijden wegens medische aandoening maar wel de tank vol E10 , stuk leeg gereden , stabiliserend middel erin , krikt het octaan getal ook omhoog
Spul van mij is afgetankt met min. 98 en staat netjes in de garage gestald dus ik verwacht geen problemen. Ik kan de 888 nu proberen te starten maar ik ben geen voorstander van alleen maar starten...ligt me teveel zout op straat dus rijden wordt niet wat.
 
Spul van mij is afgetankt met min. 98 en staat netjes in de garage gestald dus ik verwacht geen problemen. Ik kan de 888 nu proberen te starten maar ik ben geen voorstander van alleen maar starten...ligt me teveel zout op straat dus rijden wordt niet wat.
In Vriezenveen kon je heel lang 102 krijgen.
Maar dat komt eerder in de buurt van 98.
Als je echt goede 102 wilt moet je verder Duitsland in.
 
Spul van mij is afgetankt met min. 98 en staat netjes in de garage gestald dus ik verwacht geen problemen. Ik kan de 888 nu proberen te starten maar ik ben geen voorstander van alleen maar starten...ligt me teveel zout op straat dus rijden wordt niet wat.


afgelopen zondag vond ik dat het meeste zout wel weg was op veel plekken ,, kan nog wel ff gaan kijken naar die plek waar ik die foto gemaakt heb hoeveel er nog ligt.
heb zoiets het word weer 2 C kan zijn dat ze toch weer gaan strooien omdat het onder de 4 C , maar rond het weekend gaat het weer regenen , net als ik de GS verwacht te krijgen en dan een wisselvallige week -O-
 
In Vriezenveen kon je heel lang 102 krijgen.
Maar dat komt eerder in de buurt van 98.
Als je echt goede 102 wilt moet je verder Duitsland in.
Shell V-power is ook ethanolvrij en 98 octaan. De Duitse Superplus is wel 98 octaan, maar heeft ook wel wat ethanol, zeker als je de merkloze benzine tankt.
 
In Vriezenveen kon je heel lang 102 krijgen.
Maar dat komt eerder in de buurt van 98.
Als je echt goede 102 wilt moet je verder Duitsland in.
Heb ik voor de gein geprobeerd en ding loopt echt niet harder of beter van....tenminste mijn ervaring met in mijn oude meuk.
 
afgelopen zondag vond ik dat het meeste zout wel weg was op veel plekken ,, kan nog wel ff gaan kijken naar die plek waar ik die foto gemaakt heb hoeveel er nog ligt.
heb zoiets het word weer 2 C kan zijn dat ze toch weer gaan strooien omdat het onder de 4 C , maar rond het weekend gaat het weer regenen , net als ik de GS verwacht te krijgen en dan een wisselvallige week -O-
Op mijn leeftijd heb ik geduld, heb al zo veel gereden in mijn leven dat ik de buien ed afwacht.....leven hangt er niet vanaf.

Vanmorgen eindelijk de intercom koppeling tussen de Sena en Midland voor elkaar gekregen, was gewoon de procedure volgen en koppeling achteraf vrijgeven.
 
Als de motor niet voor ontworpen is niks meer...
nou als ie een pingel sensor heeft kan ie meer vermogen krijgen met een hoger octaan ,, want dan verstelt ie de ontsteking en past ie die aan mocht ie pingelen. mijn GS kan op 91 lopen maar is gemaakt voor 95 , maar presteerd het beste met 98 en heeft een pingel sensor.

Op mijn leeftijd heb ik geduld, heb al zo veel gereden in mijn leven dat ik de buien ed afwacht.....leven hangt er niet vanaf.

Vanmorgen eindelijk de intercom koppeling tussen de Sena en Midland voor elkaar gekregen, was gewoon de procedure volgen en koppeling achteraf vrijgeven.
mooi
 
Als de motor niet voor ontworpen is niks meer...
Voor zover mij bekend is 102 de enige benzine soort zonder Ethanol toevoeging, dus trekt weinig vocht aan, prima om de motor mee af te tanken voor de winter stalling. Het hogere octaan getal is inderdaad alleen interessant als je motor daar naar kan bijregelen. Ik denk dat de voorontsteking vooraf ingeregeld staat op een maximale waarde die al bij octaan 95 gehaald kan worden. Bij kloppen wordt er terug geregeld, maar ik geloof niet dat bij hogere octaan getallen de voor ontsteking ook automatisch vergroot wordt, dan kom je echt aan het programmeren. Ik tank tegenwoordig met de motor overigens altijd 98 vanwege het lagere ethanol gehalte, die E10 rotzooi bedank ik voor.
 
Mijn oude meuk heeft geen pingelsensor, en mijn nieuwe oude meuk lees Lexus is geschikt E10, en rijdt goedkoop en zuinig op goedkope peut..... :+
 
de meeste euro 98 heeft in NL ook geen ethanol , over de grens is het wat vaker E5 maar dat is geen probleem

Dat viel me op dat de Prius P3 op E10 niet veel achteruit gaat, prima toch ? mijn Skoda loopt het beste op Euro 98 , maar die is over de grens een stuk goedkoper ook nog
 
de meeste euro 98 heeft in NL ook geen ethanol , over de grens is het wat vaker E5 maar dat is geen probleem

Dat viel me op dat de Prius P3 op E10 niet veel achteruit gaat, prima toch ? mijn Skoda loopt het beste op Euro 98 , maar die is over de grens een stuk goedkoper ook nog
Net in NL e10 pomp getankt voor 1,62.
 
In Duitsland e5 (Super) 1,48...
De e10 kost daar 1,39

Scheelt al snel een tientje op een volle tank (auto)..
 
het verschil tussen die E10 bocht en E5 word daar ook steeds groter B| ......
Prijzen, ik let zo af en toe op maar onthou ik het niet...

Uiteraard als ik voor een volle tank dan ga ik naar altstatte, maar vandaag had ik slechts een halve nodig en geen zin om voor die 21,5 liter om te rijden.

Enige wat ik vandaag onthouden heb is 21,5 liter op 440 km....Lexus hè.
 
met de Skoda haal ik zomers makkelijk 49,64 L 1019 km in de winter wat meer nodig. 46,52 L 883,8 km

maar weet wel dat de Skoda vergeleken met de Prius aanvoelt als een GTI qua snelheid en sportiviteit ,, en dat zijn dingen waar je een gewone Skoda meestal niet voor koopt, en wat me nog het meeste op viel de Skoda is zoveel stiller , comfortabelere stoelen en de afwerking al is dat laatste in een Lexus wel goed voor elkaar.




 
met de Skoda haal ik zomers makkelijk 49,64 L 1019 km in de winter wat meer nodig. 46,52 L 883,8 km

maar weet wel dat de Skoda vergeleken met de Prius aanvoelt als een GTI qua snelheid en sportiviteit ,, en dat zijn dingen waar je een gewone Skoda meestal niet voor koopt, en wat me nog het meeste op viel de Skoda is zoveel stiller , comfortabelere stoelen en de afwerking al is dat laatste in een Lexus wel goed voor elkaar.




Ik ben prima tevreden over de afwerking en niveau vh geluid vd Lexus....lekker luxe onderweg.....:) Snelheid, danwel gti achtige prestaties interesseert me geen fluit. Dat gejakker op de wegen is toch afgelopen enerzijds totaal geen behoefte aan en anderzijds met alle maatregelen /drukte heeft het geen zin.

En nogmaals tijd zat hier dus afspraken of 5 min later op de bestemming is niet aan de orde...._O-
 
Ik ben prima tevreden over de afwerking en niveau vh geluid vd Lexus....lekker luxe onderweg.....:) Snelheid, danwel gti achtige prestaties interesseert me geen fluit. Dat gejakker op de wegen is toch afgelopen enerzijds totaal geen behoefte aan en anderzijds met alle maatregelen /drukte heeft het geen zin.

En nogmaals tijd zat hier dus afspraken of 5 min later op de bestemming is niet aan de orde...._O-

lexus heeft dat soort dingen ook beter voor elkaar dan die generatie Toyota

ik heb ook geen haast , maar vind het wel prettig als ik merk wat de wielen aan feedback terug geven en als ik gas geef vind ik het wel prettig als er dan ook een sterke acceleratie plaats vind ipv alleen een hoop kabaal .
 
Feedback krijg ik wel op de motor, vooral de duc voel je als je gas heeft, die is veel alerter...jezelf ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan