(typhoon) nrg 190cc

zoo joey dat ziet er erg mooi uit zeg!
Je hebt er hele mooie spullen op geschroeft zeg. :9~
Je bent nu met de uitlaat bezig om hem pas te maken en is dat dan de
laatste klus voor je hem in elkaar gaat zetten?
Dat moet jou ook wel gaan lukken en dan is het wachten voor ons,
want we zijn net zo benieuwd naar de prestaties als jij.

Maar we wachten geduldig af,succes
 
@t ed

subframe zit bij een typhoon frame vast gelast aan het frame zelf, kortom ik zou heel me frame moeten gaan verbouwen (en mogelijk het scheef lassen of de stevigheid eruit halen) geen optie dus

vandaag de nieuwe flens gepast hij is nog wat te lang ik hoop dat het NET uit komt als ik de flens nog wat inkort

en mikey mike, ook ik wil dat ding nu wel eens rijdende hebben hoor ;)

ik zal eens effe foto schieten
 
zie hier het probleem gebied.

woensdag effe stukje vannaf zagen en als het past gelkijk effe 2 lussen lassen vboor de flens veren

dan hopelijk ergens volgende week op de roller voor afstelling

DSC02456-1.jpg
 
je kan ook 2 dunne plaatjes 90 graden buigen, en dan 2 gaatjes erin boren voor je flensveren.
zoiets:

a5c1tv.jpg


en die gewoon aan je cilindermoeren vastmaken.
 
Laatst bewerkt:
das wel een idee jah heb zoiets meen ik ook weleens gezien.

bedankt voor de tip.

Heb jij al iets meer vernom en over je project ?
 
Er komt een zitting, omdat ik er geen pakketje van wil laten maken.
En dan weet ik of ik m terug krijg of niet.

Ben ondertussen wel weer bezig met m'n andere sprinter op te bouwen, maar dat is wat moeilijker sleutelen met die kleine cilindertjes en krukasjes :+
 
hmmmmmmmz, minders.

Ik ben vandaag verder gegaan

uitlaat in orde gemaakt en gemonteerd loopt nu vrij na wat klein frees werk aan uitlaat en subframe

tevens de flens beetje glad en wat opener gefreest

hpi ontsteking netjes gesoldeerd en voorzien van stekkertje zodat deze netjes op de kabelboom past

en last but not least hij is gestart en loopt, echter heeft de terug slag van de cillinder vrees ik al me kickstarter gesloopt.

die gaat niet meer zo soepel en maakt af een toe een naar geluid en neej hij schiet niet over de tandjes heen. (alles is namelijk er nieuw in gegaan.

mikuni 30 tmx, zie hier de benaming D-slide
DSC02461.jpg


gefreesde flens
DSC02458.jpg


uitlaat
DSC02459.jpg


edje z'n tip :D (appeltje eitje 0,89cent bij gamma):P
DSC02460.jpg


totaal plaatje
DSC02457.jpg

filmpje starten
 
nice 8-)

Ik zou toch wel even een andere carterkap kopen, zou zonde zijn als je veer door je carterkap heen zou breken.
 
nice 8-)

Ik zou toch wel even een andere carterkap kopen, zou zonde zijn als je veer door je carterkap heen zou breken.


das zeker waar, echter zijn deze carterkappen nogal schaars, in tegen stelling tot de jouwe.

Ik heb er 1 nodig met extra versteviging ( bout ) in het midden :S

ik haal het eerst nog eens uit elkaar de kap en dan kijken of er iets niet fris zit ofzo.
 
nou kickstart probleem gevonden

alle tandjes gebroken van dat rondje wat richting de krukas gaat als je kickt

Net 1 van me straat blok afgehaald maar sjeeeeeeeeeees wat een terug slag :S

Ik vrees dat ik deze dingen op voorraad moet gaan hebben aangezien hpi @t 180 een enrome terug slag geeft (info bron fred motoren)

ik heb gewoon een zere poot ervan.

net nog even gestart en getracht te rijden echter ging het allemaal net iets te snel en fel om weer zonder gashendel te gaan rijden.


zo eens vasco bellen voor een afstel afspraakje :D
 
als je een dikke terugslag krijgt heb je kans dat je voorontsteking gewoon te vroeg staat.

zou ik nog maar even opnieuw sjekken met de micrometer.
 
gechecked en staat goed. Ik laat donderdag vasco er nog wel een blik op werpen, dan heb ik een avondje gereserveerd voor afstellen.

gister nog even de bok laten verlassen, deze komt nu weer met beidepoten op de grond *(na 4cm verlengen :O)
 
helaas voorlopig even geen filmpjes, de cilinder is gister tijdens een rondje vast gelopen :(
 
waarschijnlijk heeft die of te weinig koeling gehad door een niet goed werkende thermostaat of hij is vast gelopen of de uitlaatpoort

DSC02468.jpg

DSC02470.jpg

DSC02471.jpg
 
heb je lang gereden dan? en olie? je mengt zelf? hoeveel? niet per ongeluk de zuiger verkeerd om gemonteerd?

mss gewoo pech met een zwakke zuigerveer...

cilinder is getuned niet, vlinderpoorten zijn wel erg breed namelijk, valt me gewoon op hoor, niet dat het een oorzaak is ofzo.
 
Het is lang geleden dan ik iets met opvoeren te maken heb! is je uitlaatpoort niet 1cm te veruitgefreesd??? je zuigerveer/en zijn daar in vast komen te zitten.
Het is niet eens een echte vastloper je zuiger is compleet weggefreesd kijk maar wat er op je cylinderwand is achtergebleven is. Het lijkt of je Cylinder is gaan kantelen.
 
haringkje, als je de fotos bekijkt zou je dat bijna denken he ;)

maar dat geloof ik toch niet, vlinderpoorten kunnen standaard erg breed zijn hoor. check de volgende foto, ik heb zelf nog een brommer blokkie liggen met deze cilinder namelijk. die heeft ook van die brede vlinderpoorten.

full
 
Sjonge jonge,is meer gaten dan metaal!!,vind het niet raar dat dit niet lang meegaat..doe mij maar een ouderwetse grotere boring,met een wat tammere poorttiming,en de zekerheid van vele kilometers :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan