kapiteinkoek
MF veteraan
- 27 okt 2008
- 6.402
- 183
Ik heb een GS500 blok uit de motor gehaald omdat er 3 afgebroken bouten in zitten. 1x klepdeksel en 2x uitlaatbout. De eerste zal niet moeilijk zijn, over de uitlaatboutjes twijfel ik nog. Ze steken nog uit en hier en daar lees ik over de truc om er een moer op te lassen. Dat zou twee voordelen hebben; weer een kop om een dopsleutel op te zetten en de bout is direct heet gestookt.
Nu heb ik geprobeerd er een moer op te lassen maar helaas zijn mijn las skills niet-bestaand. Ik heb een elektrode lasapparaat geleend maar ik krijg geen hechting tussen bout en moer. Of de moer smelt weg of de bout, jammer genoeg willen ze niet tegelijk
Ik vraag me af of het zin heeft om het blok mee te nemen naar iemand die het trucje wel kan of dat ik ze beter vlak af kan slijpen en dan uitboren. Budget om dat te doen is ook zeer beperkt.
Ik heb op zich geschikte boren; centreerboren, cobalt boren, linksdraaiende boren.
Nu heb ik geprobeerd er een moer op te lassen maar helaas zijn mijn las skills niet-bestaand. Ik heb een elektrode lasapparaat geleend maar ik krijg geen hechting tussen bout en moer. Of de moer smelt weg of de bout, jammer genoeg willen ze niet tegelijk
Ik vraag me af of het zin heeft om het blok mee te nemen naar iemand die het trucje wel kan of dat ik ze beter vlak af kan slijpen en dan uitboren. Budget om dat te doen is ook zeer beperkt.
Ik heb op zich geschikte boren; centreerboren, cobalt boren, linksdraaiende boren.