uitlaat uit amerika

jagsx

MF'er
2 jun 2013
31
0
vraagje hoe kan een racefit uitlaat op motomummy.com goedkoper zijn dan op de orginele engelse site?
 
domme vergelijking

nogmaals de uitlaat direct bij de racefit site (engeland) is (als je alles invuld enz) 1400 euro
de uitlaat komt dus uit engeland

op een amerikaanse site is de uitlaat 1300 nogwat dollar
 
domme vergelijking

nogmaals de uitlaat direct bij de racefit site (engeland) is (als je alles invuld enz) 1400 euro
de uitlaat komt dus uit engeland

op een amerikaanse site is de uitlaat 1300 nogwat dollar

Tja als groothandel zou je compleet achterlijk zijn als je met je afnemers (resellers) gaat concurreren. Sowieso verbaast het mij dat ze überhaupt rechtstreeks aan particulieren verkopen. Daarnaast zullen ze hun resellers vast wel wat kortingen aanbieden bij groot inkoop en voor de marge. :)
 
Laatst bewerkt:
domme vergelijking

nogmaals de uitlaat direct bij de racefit site (engeland) is (als je alles invuld enz) 1400 euro
de uitlaat komt dus uit engeland

op een amerikaanse site is de uitlaat 1300 nogwat dollar

ik zou zeggen, bestel hem uit Amerika.
en dan eens kijken hoeveel ie je kost voordat ie daadwerkelijk bij jou op het stoepie ligt
 
De Amerikaanse prijs is inderdaad ontdaan van wat Europese belastingen, dat scheelt best wel.

Nadeel is, als je hem in Amerika bestelt, dat je so wie so de verzendkosten en vrijwel zeker invoerrechten en BTW (ook over de verzendkosten..) moet betalen. Dan scheelt het opeens een stuk minder.
Dan is nog maar de vraag of de Amerikanen naar Europa verschepen. Ik had zoiets met een jetkitje, origineel Amerikaans, maar werd ook (een stuk duurder) in Engeland verkocht. Het Amerikaanse bedrijf weigerde het kitje naar Europa te versturen. Heb 'm uiteindelijk in Amerika bij een kennis die daar toen werkte laten afleveren. Dat kon wel....
 
JanB bedankt voor de info. Had niet aan deze dingen gedacht. Uit engeland invoeren zal waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn.
 
Ter vergelijk: in us voor $2400 besteld. €470 aan inklaring btw en invoerheffing.
 
JanB bedankt voor de info. Had niet aan deze dingen gedacht. Uit engeland invoeren zal waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn.

Uit Engeland hoef je het niet in te voeren..... en zijn de verzendkosten een stuk lager.

Overigens: je zou de gok kunnen nemen vanuit Amerika (alweer, als ze hem aan je willen verkopen..) dat de douane het pakketje "mist". Dat kan een hoop geld schelen en gebeurt nogal eens. Maar het is balen als je toch de invoerrechten moet dokken.... :X
 
Ja heb al een nederlandse site gevonden die ze verkoopt.
Zal het eens aan een maat vragen die weleens uitlaten uit amerika heeft besteld,
of hij elke keer invoerrechten moest betalen
 
De Amerikaanse prijs is inderdaad ontdaan van wat Europese belastingen, dat scheelt best wel.

Nadeel is, als je hem in Amerika bestelt, dat je so wie so de verzendkosten en vrijwel zeker invoerrechten en BTW (ook over de verzendkosten..) moet betalen. Dan scheelt het opeens een stuk minder.
Dan is nog maar de vraag of de Amerikanen naar Europa verschepen. Ik had zoiets met een jetkitje, origineel Amerikaans, maar werd ook (een stuk duurder) in Engeland verkocht. Het Amerikaanse bedrijf weigerde het kitje naar Europa te versturen. Heb 'm uiteindelijk in Amerika bij een kennis die daar toen werkte laten afleveren. Dat kon wel....

Heb je ook enig idee waarom veel bedrijven niet naar NL / EU willen verzenden?

Naar Australie willen ze meestal wel verzenden is mijn ervaring.
Verzendkosten zijn belachelijk de laatste tijd, maar ik heb ergens gelezen dat de postbedrijven daar financieel zware tijden hebben..
 
Ben ik wel benieuwd naar wat zijn antwoord is. Systeem uitlaat in nl vanaf 1099 in Amerika 750 incl verzenden. Tel daarbij op de btw en inklaring en je zit rond de 950.
 
Ja heb al een nederlandse site gevonden die ze verkoopt.
Zal het eens aan een maat vragen die weleens uitlaten uit amerika heeft besteld,
of hij elke keer invoerrechten moest betalen
Service en garantie, telt dat niet voor je? In Europa zijn 25 grote uitlaatfabrikanten en nog tientallen kleine. Daar zit toch ook wel iets tussen?

Ik weet niet in hoeverre e-keur belangrijk is voor je? Let daar ook even goed op. "Road legal" in de USA of de UK is niet hetzelfde als e-keur.
 
Pas een kontje via Ebay gekocht te 'Baldwin Park, California, United States' voor $129.95.
Was 125 euro all in op de stoep. :)
 
Laatst een mooie uitlaat (t.w.v. $2.500,--) vanuit Australië laten komen.
Op de factuur was de uitlaat $ 1.000,- en via de email een tweede factuur ontvangen voor het instructie/montage boekje t.w.v. $1.500,--

Scheelt behoorlijk op de invoer. *D
 
Precies zo moet je daar een beetje mee klooien. Vaak zijn hun ook wel bereid om zoiets te regelen. Gewoon een extra factuur via de mail idd met software of weet ik veel wat.
 
Ik snap wel dat service natuurlijk erg belangrijk is. Maar toen ik mijn mivv demper wou gaan bestellen was de goedkoopste in nl €400,00
Via eBay had ik hem in huis voor €285,00 dat vind ik een erg groot verschil. Service mag wat kosten maar of dat 115 euro op 400 euro moet zijn? Het moet wel redelijk blijven. Uiteraard denk ik het eerste aan mijn eigen portomonee.
 
Laatst bewerkt:
Denk alleen dat niet alle bedrijven het doen. Lijkt op een vorm van fraude. Lagere waarde opgeven dan het eigenlijk is.
 
Helaas is niet alles in NL/EU te koop, dan moet je wel gaan kijken bij webshops aan de andere kant van de plas.
 
Het is soms niet anders en dan kan je inderdaad de gok wagen. Ene keer heb je mazzel de andere keer niet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan