Uitval Honda Foresight 250 ‘99

Robbie67

Rookie
30 jun 2018
1
0
Den Haag
Geachte leden,
Onlangs kocht ik een Honda Foresight 250 uit 99. Ben er behoorlijk happy mee en vind het heerlijk met dit weer om te gebruiken voor woon-werk.
80.000 op de teller en onderhoudsboekje daadwerkelijk vanaf dag 1 tot aan de 80.000 afgestempeld met alle beurten.
Echter, gisteren reed ik een rondje met mijn zoon en ineens gaf het blok een hikje. Voor een moment leek het of ik vermogen verloor en ik geen gas kon geven.
Hij pakte weer op en rijden maar. Vandaag reed ik naar mijn werk en gebeurde hetzelfde echter sloeg de motor geheel uit. Na wat startpogingen kwam er weer leven in en reed ik door naar mijn werk.
Nu las ik hier dat het een heerlijke betrouwbare scooter is, op de brandstofpomp na. Dit zou het zwakke plekje zijn. Ik las al iets over vervangen.
Zou iemand dit kunnen beamen en zou iemand mij kunnen zeggen waar de brandstofpomp zit.
Wellicht wat tips over vervangen van de pomp.
Bij voorbaat dank
Robbie
 
Laatst bewerkt:
Wat je zegt klopt, de scooter is prima op de brandstofpomp na.

Die brandstofpomp is een membraanpomp die met een elektromagneet en een veer heen en weer bewogen wordt. Hij zit vlak naast jouw linker enkel, hij is tegen de tank aan gebouwd.
Als je de motor na langere tijd op contact zet hoor je de pomp even tikken, en stil.

Dat hoort zo, als ie helemaal niet tikt kan ie stuk zijn.

De contactpuntjes van de schakelaar branden door en dan doet ie niets meer, natuurlijk kun je hem reviseren, dat heb ik ook een paar maal gedaan met onderdelen van andere pompen maar je blijft er mee bezig.
Beter is het om een heel nieuwe pomp van een heel ander type te monteren, ik kocht er eentje van het merk Pierburg, geschikt voor carburateur, dus lage druk.

Hybride in "Honda Foresight"
 
Laatst bewerkt:
Dat van die condensator klopt, heb ik destijds ook overwogen...

Ik zou wel eerst zeker willen weten dat het aan de pomp ligt, de mijne hield er onderweg gewoon acuut mee op, geen hikken of wat dan ook, gewoon ineens helemaal niets meer.

Om de pomp te checken zet je de motor op contact terwijl je de slang van pomp naar carburateur, dus de slang die naar achteren loopt voorzichtig iets loshaalt. (of in andere volgorde, pas op met benzine), komt er brandstof onder druk uit dan is de pomp in orde.

De membraanpomp pompt alleen als het nodig is, als het niveau in de vlotterkamer te laag is pompt ie een paar slagen bij en stopt dan. Het kan dus zijn dat je hem niet hoort of ziet werken en dat ie toch in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan