Uitvallen GS500E ???? Op autoweg

Snijboon

MF veteraan
10 okt 2007
8.598
35
Veendam
Ik ben gisteren wezen rijden op mijn motortje en hij viel me voor 5 keer uit op de autoweg.

Bijna onderuit gegaan. Want me achterwiel blokkeerde opeens :?.
En ben de berm maar in gegaan waar ik dus ook weer bijna onderuit ging.
Ben best wel geschrokken nadat dit gebeurt is.

Heb nu net een week me rijbewijs. Maar dan is dit wel even schrikken.
Ben nog 2 politie auto's tegen gekomen maar die rijden lekker door ook al sta je als motor rijder in de berm.
Lijkt me toch dat motor rijders daar niet voor de lol stil gaan staan.

Maar ik zit nu met het probleem dat ik niet zeker weet wat er is.

De dealer waar ik hem weg heb is Honda Dealer en heeft dus niet zo veel verstand van Suzuki's.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn??

En misschien een oplossing? Zodat ik ook weer rustig een keer over de autoweg naar me kameraad kan gaan??? :Y

Alvast bedankt. *O*

UPDATE: Me motor is niet vastgelopen of zo want hij start wel weer maar dat duurt een tijdje.
Net nadat hij uit gevallen was deed hij het heeeeeel moeilijk en ongeveer 5 minuutjes later deed hij het weer goed.
 
Laatst bewerkt:
Blokkeren van het achterwiel lijkt mij een vastloper...
Ik heb dat met mijn eerste motor gehad, de olie spoot uit het gat wat de zuiger had geslagen, maar zo heftig hoeft het er niet uit te zien.

(tvp)
 
Laatst bewerkt:
Hm.. ik ken wel iemand die dezelfde soort problemen heeft gehad.. Heb je toevallig een beunhazerige, gekuipte, zwart gespoten GS gekocht? No offence John, als je dit leest O-)

Check het benzine-aanvoertraject even, waarschijnlijk ligt daar ergens de oorzaak. Al zou je achterwiel door te weinig benzine niet moeten blokkeren.. Is je achterrem wel goed afgesteld? Als die aanloopt en te heet wordt kan het ook fout aflopen.. Anders misschien versleten en ingelopen wiellagers?
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor hij is origineel in rode kleur.

Hij is vorige week opgehaald bij de dealer die heeft hem nagekeken.
Ik zat zelf ook hele tijd te zoeken op MF maar vond niks.

Maar ik heb wel eens gehoord van carb bevriesing maar weet niet wat de symptonen zijn van carb bevriesing?
 
Nee hoor hij is origineel in rode kleur.

Hij is vorige week opgehaald bij de dealer die heeft hem nagekeken.
Ik zat zelf ook hele tijd te zoeken op MF maar vond niks.

Maar ik heb wel eens gehoord van carb bevriesing maar weet niet wat de symptonen zijn van carb bevriesing?


heb je geen garantie? en die honda dealer moet dit ook wel op kunnen lossen hoor ;)

toen de motor begon te stotteren, heb je toen de koppeling ingeknepen en blokkeerde toen het achterwiel? als de motor afslaat door bijv. te weinig benzine en je knijpt de koppeling niet in dat kan het achterwiel ook wel blokkeren.

En als je je motor start, klinkt hij dan normaal? of klinkt alsof er een verkouden schaap :+ in je blok zit?
Oliepeil al gecontroleerd? en zet je benzinekraantje eens op PRI en probeer m dan nog eens te starten.
 
warmnaaier lijkt er meer op, vastnaaier start ie later ook niet meer ;)
oliepeil?
(dingen zijn voor zover ik weet allemaal luchtgekoeld, kvs checken is zo lastig dan :+ )


Tussen welke afstanden stoptie ermee? (regelmatig/met regelmaat of op dezelfde stukken?) --> kan benzinetoevoer probleem zijn


valtie opeens uit?
gaatie eerst raar doen?
 
UPDATE: Me motor is niet vastgelopen of zo want hij start wel weer maar dat duurt een tijdje.
Net nadat hij uit gevallen was deed hij het heeeeeel moeilijk en ongeveer 5 minuutjes later deed hij het weer goed.

tank ontluchting niet goed. vacuum.
dan zijn de carb's leeg en als je dan een motorvacuum geopende benzine kraan hebt is het heel lastig om de motor weer tot leven tewekken.

nb zit er een 'PRI' stand op de benzinekraan? zoja gebruik die dan als het weer gebeurt. en open de benzine vul opening.
 
Als de motor er mee stopt door gebrek aan brandstof of zuurstof, dan blokkeert het achterwiel toch niet alstie een gangetje heeft :? (autoweg)
Tis een 500-tje hoor geen traktor.

Lijkt me meer iets mechanisch.

Die tip van een andere dealer zoeken omdat hij zegt meer verstand van Honda's te hebben en hier dus misschien niks mee kan, vind ik wel een goede.
 
Laatst bewerkt:
heb je geen garantie? Nee geen garantie
en die honda dealer moet dit ook wel op kunnen lossen hoor ;)

toen de motor begon te stotteren, heb je toen de koppeling ingeknepen en blokkeerde toen het achterwiel? als de motor afslaat door bijv. te weinig benzine en je knijpt de koppeling niet in dat kan het achterwiel ook wel blokkeren.

Achterwiel blokkeerde zonder dat ik koppeling in had. Hij blokkeerde en toen was het blok ook al uit. Heb koppeling in geknepen en toen deed hij het niet meer.


En als je je motor start, klinkt hij dan normaal? of klinkt alsof er een verkouden schaap :+ in je blok zit? Blokje klinkt super niks geen rare dingen alleen hij heeft die dag 2 keer een plofje uit uitlaat gekomen.
Oliepeil al gecontroleerd? en zet je benzinekraantje eens op PRI en probeer m dan nog eens te starten.
Olie gecheckd toen ik hem net bij dealer weg had. Was goed. Pri hielp niet.

UPDATE: Me motor is niet vastgelopen of zo want hij start wel weer maar dat duurt een tijdje.
Net nadat hij uit gevallen was deed hij het heeeeeel moeilijk en ongeveer 5 minuutjes later deed hij het weer goed.

tank ontluchting niet goed. vacuum. Tank heb ik geopende en hij siste niet.
dan zijn de carb's leeg en als je dan een motorvacuum geopende benzine kraan hebt is het heel lastig om de motor weer tot leven tewekken.

nb zit er een 'PRI' stand op de benzinekraan? zoja gebruik die dan als het weer gebeurt. en open de benzine vul opening.

Heb antwoorden er bij gezet
 
als het achterwiel blokkeert op het moment dat de motor uit gaat. kan je er voor 98% vanuit gaan dat de zuigers vast zitten. maar hij start later weer zeg je. dus de zuigers zaten vast. --> warm loper.

wat ook kan. is dat er iets los hangt in je versnellingsbak... maar dat is wel zo iets... lijkt mij sterk.

je brandstof mengsel is het niet, want daar kan je in geen 100jaar geen blokkeren't achterwiel van krijgen, zelfs niet als je op een tracker rijdt. als je peut op is dan blokkeert er immers ook nix,

ik zou dat ding mooi trug brengen. garantie. of die toko verbouwen ;)

en anders zelf de kop er af trekken :) leuk werk man


En als je je motor start, klinkt hij dan normaal? of klinkt alsof er een verkouden schaap :+ in je blok zit? Blokje klinkt super niks geen rare dingen alleen hij heeft die dag 2 keer een plofje uit uitlaat gekomen.

klinkt als..... :N een waardeloos mengsel wat in je cilinder verbrand met een openstaande klep. oid dit is niet goed... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog iemand kunnen bereiken. Die gene heeft best veel verstand van motoren en motorblokken en die zei tegen mij dat het een cabarateur bevriesing is geweest. En het blokkeren van het achterwiel dat dat kwam omdat het blok uitviel en nog in de versnelling stond.
En ik de koppeling niet in getrokken had.

Dus weet niet of jullie er ook zo over denken maar dat hoor ik wel.

Alvast bedankt
 
Klopt was niet zo heel hard meer want ik wou naar de berm dus het blokkeren is dus wel mogelijk een gevolg van bevroren cabarateurs?

Als je motor uitvalt en je staat al praktisch stil dan 'blokkeert' het achterwiel ja, als je de koppeling niet inknijpt.
Als je nog eeen gangetje hebt maakt het niet uit.

Over de aanleiding van het uitvallen heb ik geen idee. (heb een Honda + yamaha :P O-) )


Ik begreep eigenlijk uit je verhaal dat je achterwiel blokkeerde terwijl je nog volop vaart had.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij bedoel je iets anders met blokkeren als wat de rest van dit forum denkt?

als je in de berm staat nadat je een 'blokkerend' achterwiel hebt gehad, zie je dan op een weg een dikke zwarte streep van een 10 tal meter staan?

zo nee, dan is er ook niks geblokkeerd.

als je in de 1e of 2e ofzo rijd dan kan het wel zijn dat je inees stil staat ja.
 
Als je motor uitvalt en je staat al praktisch stil dan 'blokkeert' het achterwiel ja, als je de koppeling niet inknijpt.
Als je nog eeen gangetje hebt maakt het niet uit.

Over de aanleiding van het uitvallen heb ik geen idee. (heb een Honda + yamaha :P O-) )


Ik begreep eigenlijk uit je verhaal dat je achterwiel blokkeerde terwijl je nog volop vaart had.

Nee gelukkig niet want dan had ik hem nooit gehouden.

Maar bedankt voor de reactie
 
Klopt was niet zo heel hard meer want ik wou naar de berm dus het blokkeren is dus wel mogelijk een gevolg van bevroren cabarateurs?

Als je de koppeling niet ingetrokken hebt, ga ik er eigenlijk van uit dat de Soes nog in de hoogste versnelling stond en dat je niet teruggeschakeld hebt. Het achterwiel kan dan eigenlijk niet blokkeren, behalve op gladde ondergrond en met een heel kleine snelheid. Trek de cilinders er maar af, ik sta er niet gek van te kijken dat je een paar warmtevreters heb gehad.
 
Nou,

Blokkeren van het achterwiel omdat de motor uitgevallen is? Misschien als het wat nat is, de GS500 in zijn een of zijn twee staat en jij erg lomp de koppeling laat schieten. Maar, in zijn drie of hoger lijkt het mij knap lastig.

Zou een compressiemeting iets meer kunnen vertellen?
Warmloper --> krasjes --> minder compressie....
zonder dure maak-hem-eens-open akties.


P.s. ik zal het straks even proberen of hij in zijn twee nog wil slippen puur op de compressie....
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf bij bevriezen. Als je dan bij het afremmen terugschakelt en dan de koppeling weer op laat komen, kan het achterwiel best blokeren in zijn 1 of 2.
 
Laatst bewerkt:
dus je hebt je koppeling niet ingetrokken begrijp ik denk ik...
verhaal is mij nu helemaal onduidelijk...

tijdens het rijden blokkerend achterwiel? vastloper of stuk tandwiel tussen je tandwielen
tijdens het rijden goed inhouden en steeds langzamer gaan? warmloper
Tijdens het rijden bwoaaaaa doen en langzamer/hortend/schokkend vaart minderen? benzineprobleem

denk dat jij gewoon een benzineprobleem hebt
(daarom vroeg ik naar de regelmaat)

vacuumslangetje checken (geen knik)
evt op reserve zetten
tankdop erafhalen (horen offie aanzuigt of niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan