UK (minus Schotland) op de motor [Centraal]

Van 22 tot 27 april.
Ik heb maandag de boot van Duinkerke-Dover en zaterdag weer terug. Voorlopig plan is nu als volgt:
1 Vanaf Dover binnendoor tot halverwege Wales.
2 Binnendoor naar Wales en daar al een rit maken in de Brecon Beacons en dan ergens bij Brecon uitkomen.
3 Rit door de Brecon Beacons en dan richting de oost-kust.
4 Vanaf de oost-kust binnendoor de Cambrian Mountains richting Snowdonia.
5 Rit door Snowdonia van daar uit richting Pontcysyllte, Ironbridge en dan probeer ik onder Birmingham uit te komen.
6 Naar Dover en vanaf Duinkerke naar huis.
Ik heb een aantal dingen genoteerd die ik wil zien, zoals Stonehenge, div kastelen/ruines, abdijen, aquaduct van Pontcysyllte, Elan Valley, Iron Bridge en als er op de terugweg nog tijd is wil ik langs Canterbury rijden. Ben bang dat ik niet alles ga zien, maar dat is dan een goede reden om weer eens terug te gaan :+
 
Laatst bewerkt:
Ah, wij zijn er de vrijdag en zaterdag (26 en 27) ook! :) Wie weet komen we elkaar nog tegen. Als je een groepje ziet van 4 Nederlanders en 2 met Brits kenteken zijn wij het! We zitten in de buurt van Bala!
 
Van 22 tot 27 april.
Ik heb maandag de boot van Duinkerke-Dover en zaterdag weer terug. Voorlopig plan is nu als volgt:
1 Vanaf Dover binnendoor tot halverwege Wales.
2 Binnendoor naar Wales en daar al een rit maken in de Brecon Beacons en dan ergens bij Brecon uitkomen.
3 Rit door de Brecon Beacons en dan richting de oost-kust.
4 Vanaf de oost-kust binnendoor de Cambrian Mountains richting Snowdonia.
5 Rit door Snowdonia van daar uit richting Pontcysyllte, Ironbridge en dan probeer ik onder Birmingham uit te komen.
6 Naar Dover en vanaf Duinkerke naar huis.
Ik heb een aantal dingen genoteerd die ik wil zien, zoals Stonehenge, div kastelen/ruines, abdijen, aquaduct van Pontcysyllte, Elan Valley, Iron Bridge en als er op de terugweg nog tijd is wil ik langs Canterbury rijden. Ben bang dat ik niet alles ga zien, maar dat is dan een goede reden om weer eens terug te gaan :+


Laat zeker weten wat je van de trip vond naderhand!

Ik ga ook richting Wales/zuid-west Engeland midden mei voor een week en kan zeker wat tips gebruiken want ben nog nooit in Engeland geweest. Heel europa al doorgereden maar waarom we nog nooit naar daar zijn geweest vraag ik me eigenlijk nog steeds af...

Engeland is precies iets onbekends terwijl het maar 2 uurtjes rijden is vanuit Antwerpen.

Dus als er tips zijn... Shoot!
 
Het doel is om eerst naar "snowdonia" te rijden. Snelweg tot Bristol en dan via Brecons naar Snowdonia.

Daarna hangt er veel af hoe het weer op dat moment is... zou ook wel richting Plymouth willen daarna...

Normaal kampeer ik altijd maar als je naar engeland gaat is een regenpak het eerste wat je moet meenemen heb ik al gehoord en dan is het s'avonds prettiger om in een bed te liggen.

Dus adressen van motorvriendelijke campings of b&b's zijn zeer welkom!

Ik ga met de trein omdat dit voor mij het snelste is.
 
Dat het zo vaak regent is ook schromelijk overdreven. Hier in Yorkshire bijvoorbeeld hebben we vorig jaar zelfs met grote droogte te maken gehad. Zelfde geldt voor Skye in Schotland vorige zomer; boeren waren zelfs bang voor het welzijn van hun vee.

Je moet met het weer sowieso altijd geluk hebben, zelfde als in Nederland, eigenlijk. Zelf eigenlijk alijtd wel mooi weer gehad, ook toen we hier nog niet woonden en er op vakantie gingen. 2 weken Schotland met 2 dagen een beetje regen, huwelijksreis naar Noord-Engeland en Wales met amper regen...etc. Kamperen is dan ook gewoon net zo goed de gok te nemen als wanneer je naar Duitsland zou gaan, bijvoorbeeld.

Wales is prachtig, bijna elk weggetje is mooi en er zijn genoeg leuke plekken. Snowdonia is ook prachtig :P Dolgellau (spreek uit: Duhlèglùh) heeft een prima camping en wat B&B's en een pub aan het dorpsplein waar je prima kunt eten. In Brecon (aan de rand van de Beacons) zelf is ook eea te beleven.

Aan de westkust, Aberystwyth is ook een awesome stadje :9 was er nog bijna gaan wonen/studeren.
 
Laatst bewerkt:
En ook weer terug van een fantastische week, ben nu bezig met mijn spullen opruimen en ga van het weekend even een verslag maken en foto's uploaden.
p4251132.jpg

p4241092.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey, vraagje.

Over een maand staan een vriend en ik met onze motoren in Dover.
Een week later moeten we weer in Dover zijn. Het plan is om elke dag van camping naar camping te rijden.
Maar: waar is het nou aan te raden om rond te gaan rijden?
Nogal een algemene vraag, daar ben ik me van bewust, maar als ik moet afgaan op wat ik op internet lees is het overal mooi om te rijden.

Wat we zoeken: Mooie gebieden, leuk rijden, grote steden vermijden. Wel een beetje doorrijden, niet heel sportief, maar ook niet heel suf.
 
Wales
Mooie gebieden: Check
leuk rijden: Check
grote steden vermijden: Check
Wel een beetje doorrijden, niet heel sportief, maar ook niet heel suf: Check
De enigste ervaring die ik heb met UK is Wales en dat was een goede ervaring. Erg leuk rijden en je kan op veel wegen ook best doorrijden. Ik heb zelf onderstaande route gereden in 6 dagen en heb de laatste dag vanaf Oxford op de snelweg gereden (elke kleurtje is een andere dag :+ ).
walesy.png
 
Kijk aan, goeie info!
Ben je dan nog actief op zoek gegaan naar bepaalde routes of rij je gewoon door een bepaald gebied en is alles wel mooi?
 
Globaal had ik wel iets in gedachten en ben op basis van de kaart en gevoel gaan rijden, daarbij had ik wel een aantal interessante punten en wegen in de GPS en op de kaart gezet.
Ik vond vooral de Brecon Beacons en de Cambrian Mountains een aanrader om te rijden, ruig gebied en leuke weggetjes waar weinig mensen tegenkwam.
Verslag + foto's vind je hier: http://board.zmvc.nl/toerritten-evenementen-meetings/ritje-naar-wales/msg328865/#msg328865
 
Laatst bewerkt:
Elk klein weggetje in Wales (en England) is te vinden met Google Streetview. Zo ben ik mijn route naar Wales ook in elkaar aan het zetten. Tip!
 
Heb vorige week deze aangeschaft: klik

Ben ondertussen nog niet naar engeland geweest, maar het ziet er wel erg goed uit, en staan volgens mij erg mooie routes in. Boek is pas sinds april dit jaar uit, dus erg recent.
(is overigens via amazon een stukje goedkoper verkrijgbaar)
 
Het doel is om eerst naar "snowdonia" te rijden. Snelweg tot Bristol en dan via Brecons naar Snowdonia.

Daarna hangt er veel af hoe het weer op dat moment is... zou ook wel richting Plymouth willen daarna...

Normaal kampeer ik altijd maar als je naar engeland gaat is een regenpak het eerste wat je moet meenemen heb ik al gehoord en dan is het s'avonds prettiger om in een bed te liggen.

Dus adressen van motorvriendelijke campings of b&b's zijn zeer welkom!

Ik ga met de trein omdat dit voor mij het snelste is.


Beslissing is gemaakt... ik ga eerst naar het Zuidwesten en daarna naar Wales.

Ik vertrek volgende week woensdag of donderdag vanuit Antwerpen voor de eerste maal naar ginder en heb er zin in!
Bedoeling is om te kamperen maar bij slecht weer zal het een kamer worden denk ik.

De route word bepaald op het moment zelf en we zien wel waar we uitkomen. :]

Ik zal proberen van foto's te maken want dat is iets dat ik altijd vergeet als ik aan het genieten ben onderweg.

Motorvriendelijke campings/BB zijn nog steeds welkom 8-)
 
Heb vorige week deze aangeschaft: klik

Ben ondertussen nog niet naar engeland geweest, maar het ziet er wel erg goed uit, en staan volgens mij erg mooie routes in. Boek is pas sinds april dit jaar uit, dus erg recent.
(is overigens via amazon een stukje goedkoper verkrijgbaar)

Nou, dat is wel interessant.
Hoe staan die routes in zo'n boek?
Heb nog nooit eerder routes gereden eigenlijk. Vandaar deze misschien ietwat domme vraag.
 
De voorbije week prachtig weer maar vanaf donderdag geven ze elke dag regen en daar heb ik geen zin in....

Zuid-frankrijk en noord spanje en zelfs in zweden is het beter weer. Woensdagavond beslis ik naar waar.
 
Nou, dat is wel interessant.
Hoe staan die routes in zo'n boek?
Heb nog nooit eerder routes gereden eigenlijk. Vandaar deze misschien ietwat domme vraag.

Er staat een kaartje met daar de route op ingetekend, en er staat een beknopte routeomschrijving bij.
Even een paar foto's gemaakt van een willekeurige route uit het boekje:
IMAG0777_zpsa7a10de9.jpg

IMAG0776_zps4d06a178.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan