Schotland; goede wegen?

21 jan 2014
45
23
Renswoude
Beste allen,

Deze zomer hoop ik anderhalve week naar Schotland te gaan.

Zelf heb ik een Triumph Sprint ST1050.
Ik hoorde hier en daar dat de wegen in Schotland niet supergoed zijn en ik heb de mogelijkheid om een BMW GS1200 (bj. 2010 ongeveer) te lenen van een neef.
De hamvraag: wat zou je doen? Je eigen bekende motor is altijd fijn, maar een GS1200 klinkt ook wel fijn.

Onze rij-planning ziet er als volgt uit: Om en om een dag stevig toeren (350-400 km) en een dag rust (wandelen, stadje bezoeken e.d.).

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Vr. gr.
Christiaan
 
Ik zou nooit (zeg nooit nooit) op een 'vreemde' motor een vakantietrip doen. Een GS rijdt echt anders dan je gewend bent, en je wil hem niet ergens neerleggen. Jullie willen 'stevig' touren, dan wist ik het wel. Bovendien heb je een allroad pas nodig als je van het asfalt afgaat.
Ben zelf met de SV1000 Oost-Europa, Rusland en Finland doorgereden en de nodige gravelwegen mee moeten nemen. Geen enkel probleem, vooral niet op je eigen vertrouwde motor.

Veel plezier!
 
De ligging, uitzicht en bochtigheid van de wegen is inderdaad fantastisch. Het wegdek is helaas opvallend 'belgisch'. Ben afgelopen weekend teruggekomen uit schotland en dit is mij echt heel erg tegen gevallen. Met de motor heb je er wel minder last van dan met de auto, het is vaak te linker rand die slecht is, omdat daar vaak de putten en afwatering in zit, en de randen slecht gefundeerd zijn en afbrokkelen.

Maar het land, de mensen en de spectaculaire wegen maken veel goed!
 
Ik heb het met de Speed Triple gedaan, prima te doen:t
En alvast veel plezier;)
Ik ben ook met de speedtriple door Schotland gereden. Goed te doen. Het asfalt is wat hobbelig hier en daar. Vanwege de situatie van de weg ( denk aan bochtig / smal / vochtig/ ...) rij je ook geen 120 km/u. Neem lekker je eigen motor mee. Goede banden en niet te veel bagage :)
 
Ik ben net terug uit Schotland op mijn GSA. Maar dat kan ook prima op elke andere motor. De wegen zijn niet slechter dan binnendoorwegen in Frankrijk of de hoofdwegen in België. Ze zijn vaak wel smaller (single lane) zodat je vaak aan de kant moet voor tegenliggers, ook met de motor. Maar het is heerlijk rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan