ultrasoon reinigen

shopjan

Die hard MF'er
12 mrt 2008
521
0
vlijmen
Heeft er iemand wel eens Bright77 of Bright88 gebruikt in de ultrasoon reiniger voor carburateurs of andere materialen is wel goedkoper dan tickopur r33 maar werkt het ook
 
meer als de helft tickopur r33 kost 19,95 en Bright77 of Bright88 9,50 de liter
Ik ken het iig niet. Van tickopur weet ik dat het goed werkt. En ik gebruik de reiniger veel, en met een liter doe ik best lang.

Tis maar een afweging.

als het je om besparing gaat, waarom gebruik ja dan niet huismiddeltjes?

Afwasmiddel, dasty, wasmiddel. Let op met de laatste twee, slechts in beperkte mate gebruiken. En altijd het spul direct goed afspoelen na reinigen.
 
Gaat niet echt om besparing maar heb de ultrasoon reiniger pas een paar dagen en zocht naar een reinigingsmiddel er voor.
En kwam toen deze middelen tegen en als ze alle bij goed zijn waarom dan de duurste zo doende .
 
Gaat niet echt om besparing maar heb de ultrasoon reiniger pas een paar dagen en zocht naar een reinigingsmiddel er voor.
En kwam toen deze middelen tegen en als ze alle bij goed zijn waarom dan de duurste zo doende .
Prima afweging :t

Als je een matige bak (99% van wat in NL staat, van HBM en zo) hebt, maakt het trouwens niet uit welk middel je er in doet. Dan is het zelfs zonder om duurder beter middel te gebruiken.

Heb je een top bak, dan loont het om ook het beste middel te gebruiken. Maar dan nog weet ik niet welke dat zou moeten zijn, omdat ik maar met twee merken ervaring heb (beiden even goed). Ergens denk ik dat het niet veel zal uitmaken, zolang het middel maar afgestemd is om de te reinigen producten en soort verontreiniging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke bedankt voor je reactie zal het goedkopere middel eens bestellen en dan kan ik kijken of het werkt Zal het resultaat hier nog wel een keer vermelden als ik het gebruikt heb.
Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus kan alleen zeggen of het goed schoonmaakt.
 
Oke bedankt voor je reactie zal het goedkopere middel eens bestellen en dan kan ik kijken of het werkt Zal het resultaat hier nog wel een keer vermelden als ik het gebruikt heb.
Helaas heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus kan alleen zeggen of het goed schoonmaakt.
Welke ultrasoon heb je gekocht?
 
Als je een matige bak (99% van wat in NL staat, van HBM en zo) hebt, maakt het trouwens niet uit welk middel je er in doet. (..) Heb je een top bak, dan loont het om ook het beste middel te gebruiken.

Wat zijn de toppers volgens jou? Bandelin / Elma / ?

GeneralSonic is een merk wat ik veel voorbij zie komen bij dierenartsen etc.

Ik vind dat bij alle ultrasoon reinigers die ik tot nu toe gebruikt heb er een (te) duidelijk verschil in reinigingskracht te zien is over het oppervlak van de bak. Dichtbij de transducers is het altijd een stuk heftiger dan er tussenin.
 
Heb al bericht gehad van de leverancier en de Bright77 of Bright88 is niet geschikt voor carburateurs Dus word toch tickopur r33 jammer.
Maar ze zijn bezig om een product op de markt te brengen wat wel geschikt is en zodra het te koop is krijg ik een liter toe gestuurd om te proberen en te testen netjes toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan