Undercover politie motor gespot in leeuwarden????

Jumper

MF'er
9 aug 2002
229
0
Leeuwarden
Ik reed vanmiddag door Leeuwarden heen en toen zag ik op een gegeven moment een wel zeer bekende kop onder een helm en volgens mij reed hij op een Fazer, ik dacht een zwarte. Deze meneer zie ik anders dus altijd op een gekleurde politiemotor zitten. De motor rijders uit Leeuwarden en omgeving kennen hem vast wel, hij heeft een aardige snor en kijkt altijd aardig chagrijnig. Maar goed, ik zag hem dus nu op een fazer als ik het goed heb gezien. En hij hield de ducati die voor de auto voor hem reed wel heel erg in de gaten. Ook had hij zijn politie motorkleding aan, in ieder geval de broek, dus ik ga ervanuit dat hij dienst had.

Waar ik eigenlijk heen wil met dit verhaal. Zijn er mensen die inderdaad al weten dat ze ook op zo´n undercover motor rijden in Leeuwarden, of zal hij gewoon een te fanatieke agent zijn die in zijn vrije tijd ook nog eens lekker achter "foute" motorrijders aanzit????

greetz

JuMPeR
 
hehe

ik was jammer genoeg op dat moment ff in de auto en reed de andere kant op, anders had ie zich wel omgedraait denk ik, rijdt nl met fijne open BOS op mijn blade.
 
mmmmm... zal het eens in de gaten houden.....

politie heeft zeker weer geinvesteerd... nieuwe vros auto fiat stilo,
nieuwe motor burger...bmw... en nu dan een fazer...

fazer lijkt me een rare keuze....

ga er wel eve op letten

FE
 
In Tilburg zie ik ook elke ochtend een motoragent die rond rijdt op een bordeau rode BMW motor, zelfde als de andere politie motoren maar wel in een andere kleur zodat 'ie mischien net wat minder snel opvalt.

Wat ook misselijker is dat sommige politie agenten off-duty achter je aan kunnen rijden in hun eigen (dat denk ik tenminste) voertuigen en je via de normale politie kanalen een bon opsturen.
Het is mij al gebeurd dat ik op die manier s'ochtends om 6:30 een boete kreeg doordat ik een blijkbaar op weg naar zijn werk zijnde agent inhaalde die bewust kilometers lang voor me 10-20 km/h minder reed dan toegestaan.
Afgelopen week ook weer, ik reed te hard met mijn auto, zie ik bij het verkeerslicht ineens een oude Renault 21 achter me staan (lijkt me geen courante echte politie auto) met een snor erin die heftig aan het schrijven was :(
 
In Tilburg zie ik ook elke ochtend een motoragent die rond rijdt op een bordeau rode BMW motor, zelfde als de andere politie motoren maar wel in een andere kleur zodat 'ie mischien net wat minder snel opvalt.

Wat ook misselijker is dat sommige politie agenten off-duty achter je aan kunnen rijden in hun eigen (dat denk ik tenminste) voertuigen en je via de normale politie kanalen een bon opsturen.
Het is mij al gebeurd dat ik op die manier s'ochtends om 6:30 een boete kreeg doordat ik een blijkbaar op weg naar zijn werk zijnde agent inhaalde die bewust kilometers lang voor me 10-20 km/h minder reed dan toegestaan.
Afgelopen week ook weer, ik reed te hard met mijn auto, zie ik bij het verkeerslicht ineens een oude Renault 21 achter me staan (lijkt me geen courante echte politie auto) met een snor erin die heftig aan het schrijven was :(
Dat zijn de ergste ja, weet je in ieder geval bij welke beweging hun ouders zaten in '40-'45. :Z

Heb die agent in Leeuwarden nog niet gezien, als het tenminste een agent was op die Fazer... zal in ieder geval opletten. :}
 
Nieuwe VROS auto's zijn een "kado-tje" van het ministerie voor alle regionale verkeershandhavingsteam.

Mocht je een onopvallende politiemotor zeker willen spotten kijk dan eens naar z'n helm. Er zal altijd een vorm van communicatie moeten kunnen zijn, er zal dus een draad lopen vanaf zijn helm naar zijn jas of motor.

En die broek met reflextie streep, daarvan zijn er al zoveel in omloop buiten de politie dat dat niet betrouwbaar meer is en bovendien, net als veel collega's draag ook ik die broek ook tijdens m'n woon-werkverkeer. Goede kleding en anders blijf ik aan het omkleden.

Fazer lijkt mij ook vreemde keuze als dienstmotor maar dat zou ook net de bedoeling kunnen zijn natuurlijk.....

Politiemensen die in eigen tijd schrijven vind ik ook wat overdreven, slagers houden zich toch ook in tijdens hun vrije tijd...... Moet erg extreem zijn wat ik zie wil ik in eigen tijd hierop reargeren, zo eens per 2 maanden of zo.
 
Hoe hij heet weet ik niet, maar hij kijkt dus altijd goed chagi. Maar hij zat in ieder geval wel met zijn reflectie broek(politie broek) op de motor.
 
T gaat geloof ik lekker met de zaken in Friesland, menige hardrijder wordt beboet en hierdoor wordt weer flink geinvesteerd door de politie om nog meer hardrijders te bekeuren geloof ik.... ;(

Laten ze die koekblikken eens van de weg trekken ;) hebben wij wat meer ruimte.
 
Wat is voor jou erg extreem ?
Da's een gewetensvraag en die zijn alleen aan de hand van concrete situatie's te beantwoorden. Kijk, ik ga niet in m'n vrije tijd mensen langs de kant van de weg zetten. Maar als er iest gebeurt waardoor daadwerkelijk de verkeersveiligheid in het nauw komt zal ik gegevens noteren en de eerstvolgende werkdag de kentekenhouder in kennis stellen wat ik heb geconstateerd. Weet hij waar hij aan toe is of kan de toenmalige bestuurder vast aanspreken.

Ik heb t dan over dingen als door rood rijden terwijl er inmiddels al kruisend verkeer oprijd, inhalen waarbij je je tegenligger van de weg dreigt te drukken terwijl je t had kunnen zien aankomen. Als ik achter je rijd en ik kon t zien had jij t helemaal kunnen zien, toch?? Dat soort dingen. Anders zou ik op deze manier wel vaker dan eens per 2 maanden in prive tijd schrijven. Nee, ik ben echt geen fanatieke bonnenpenner die met z'n boekje op de tank rondrijd om nog even wat extra bonnetjes te scoren, hoop dat dat inmiddels hier al wel duidelijk was :? O-)
 
Da's een gewetensvraag en die zijn alleen aan de hand van concrete situatie's te beantwoorden. Kijk, ik ga niet in m'n vrije tijd mensen langs de kant van de weg zetten. Maar als er iest gebeurt waardoor daadwerkelijk de verkeersveiligheid in het nauw komt zal ik gegevens noteren en de eerstvolgende werkdag de kentekenhouder in kennis stellen wat ik heb geconstateerd. Weet hij waar hij aan toe is of kan de toenmalige bestuurder vast aanspreken.

Ik heb t dan over dingen als door rood rijden terwijl er inmiddels al kruisend verkeer oprijd, inhalen waarbij je je tegenligger van de weg dreigt te drukken terwijl je t had kunnen zien aankomen. Als ik achter je rijd en ik kon t zien had jij t helemaal kunnen zien, toch?? Dat soort dingen. Anders zou ik op deze manier wel vaker dan eens per 2 maanden in prive tijd schrijven. Nee, ik ben echt geen fanatieke bonnenpenner die met z'n boekje op de tank rondrijd om nog even wat extra bonnetjes te scoren, hoop dat dat inmiddels hier al wel duidelijk was :? O-)

Begrijp me hierin niet verkeerd, als je gedeeltelijk op mij reageerde, ik rij inderdaad regelmatig te hard, de reden voor de boete met die off-duty agent was het feit dat ik hem inhaalde op een lege strook met inhaalverbod NADAT ik door hem kilometerslang uitgedaagd was doordat hij VEEL te langzaam reed, ik reed toen in een stereotype sportwagen (VW Corrado) wat hem op de bewuste ochtend mij een boete deed schrijven, de tegenliggerslaan was leeg btw en dat geld ook voor de weg die ik reed voor de volgende kilometers.

De boete die de diender schreef vanuit zijn (ook) prive Renault 21 moet ik nog krijgen overigens, als die uberhaupt nog komt, ik werk zelf ook voor het minesterie van justitie, als IT-er in een bajes.
Kunnen agenten overigens een anoniem (opgegeven alszijnde niet te achterhalen nummerbord) herkennen als mede justitie medewerker??

Ondanks mijn afnemende "verkeerde" capriolen (misbruiken motor waar mogenlijk) rijd ik nog steeds te hard.
Weliswaar fout dus maar sinds afgelopen jaren wel met meer begrip voor ander verkeer, zal dus nooit door rood rijden, ander verkeer "afsnijden" en maak ook netje's vaart op de rechterbaan voordat ik naar links kom omdat ikzelf ook eeuwige slakken op de linkerbaan HAAT.

En eerlijk is eerlijk, we hebben allemaal aan de wetten van dit land te voldoen maar een gedoogzone qua hardrijden mits defensief en toelaatbaar in een situatie is toch best ok gezien bijvoorbeeld de volledige medewerking/waarschuwingen die echte criminelen/drugs verslaafden krijgen in dit land?

Overigens blijven mijn overtredingen gezien mijn motorkeuze en oude brik auto altijd wel binnen de befaamde 30 km/h te hard daar ik ook heel goed de mogenlijke consequenties ken.
Verder ook in de afgelopen 9 jaar nooit een motor of auto ongeluk gehad (dus sinds ik mijn rijbewijzen heb), alleen iemand die zich tegen mijn geparkeerde Manta (hou van foute auto's/motoren) wist te zetten.

Moet er wel bij zeggen dat ik met de Corrado G60 235/240 in Duitsland op de teller heb weten te krijgen wat in de "real" world heel dicht bij de echte 225 km/h komt.
Een M5 haakte af (zou mij verslagen moeten hebben) en een andere Opel GSI haakte af nadat hij overduidelijk tot twee keer toe weggereden werd.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 04 mei 2003 16:02 schreef Baksteen het volgende:.....
Nee, ik ben echt geen fanatieke bonnenpenner die met z'n boekje op de tank rondrijd om nog even wat extra bonnetjes te scoren,.....
Wel ouderwets zeg. :) Heb je nog geen elektronisch gestuurde automatische kenteken herkennings apparatuur? Een tanktop. :+
 
mmmmm... zal het eens in de gaten houden.....

politie heeft zeker weer geinvesteerd... nieuwe vros auto fiat stilo,
nieuwe motor burger...bmw... en nu dan een fazer...

fazer lijkt me een rare keuze....

ga er wel eve op letten

FE

Jeetje das ook wat jah, ik kom uit rdam maar zit vaak in groningen en inderdaad die Fiat Stilo heb ik al een paar keer ge-spot (hun mij gelukkig niet ghehee)..... nu ook al een verrader op een fazer ..... hmmmm zal het goed in de gaten houden.....
 
Op woensdag 14 mei 2003 23:35 schreef bicilindri het volgende:Kunnen agenten overigens een anoniem (opgegeven alszijnde niet te achterhalen nummerbord) herkennen als mede justitie medewerker??

En eerlijk is eerlijk, we hebben allemaal aan de wetten van dit land te voldoen maar een gedoogzone qua hardrijden mits defensief en toelaatbaar in een situatie is toch best ok gezien bijvoorbeeld de volledige medewerking/waarschuwingen die echte criminelen/drugs verslaafden krijgen in dit land?
Anoniem nummerbord...nee, niet te herkennen maar...ik weet niet wie je dit verteld heeft, heb vaker PIW'ers gesproken die dit dachten maar er zijn helemaal geen "anonieme" nummerborden voor justitiepersoneel. Allemaal "gewoon" bevraagbaar. Alleen de bedrijfsauto's / motoren van slechts enkele zeer spciale teams van BiZa of Justitie hebben een fake-kenteken. Persoonlijk krijg je GEEN speciaal kenteken.

Ja, en de laatste tijd is dat ook steeds vaker te lezen hier op t M-F, maar dit is ook een discussie die we hier echt niet aan hoeven gaan. Kweet zeker dat we er redelijk hetzelfde over denken......
 
Terug
Bovenaan Onderaan