V-Max kentekenplaathouder breekt af

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Loop ik vanmorgen de garage in, valt me op dat de kentekenplaat van mijn V-Max scheef hangt.....

Nader onderzoek bracht aan het licht dat het ijzeren binnenscherm (onderkant achterspatbord) bijna helemaal doorgescheurd was, net boven de kentekenplaat....


Zou het iets met dit ding te maken kunnen hebben?
antenne_kentekenplaat-500x500.jpg

Kentekenplaathouder met voetje voor CB-Antenne van CB-Shop.....

Gelukkig heb ik de beschikking over een fatsoenlijk lasapparaat, dus de twee helften zitten nu weer stevig tegen elkaar aan......

Rest de vraag, hoe komt het nou?
 
Kan heel goed metaalmoeheid zijn, die antenne "flext" het spatbord waarschijnlijk steeds weer een beetje.
Er komt wat spanning op het spatbord door de weerstand van de antenne, zodra je vaart mindert gaat de spanning er weer af, als je optrekt.... enz.
Dikke kans dat de scheur volgende keer net naast de las optreedt.
 
mijn schoonvader heeft dat zelfde precies ook gehad met zijn max, denk dat het teveel mee vibreerd. je weet zelf wel hoe zo'n max schud als je 30 rijd in ze 5 en dan gas geeft.
 
Kan heel goed metaalmoeheid zijn, die antenne "flext" het spatbord waarschijnlijk steeds weer een beetje.
Er komt wat spanning op het spatbord door de weerstand van de antenne, zodra je vaart mindert gaat de spanning er weer af, als je optrekt.... enz.
Dikke kans dat de scheur volgende keer net naast de las optreedt.
Daar dacht ik zelf ook al aan, maar zo'n lange spriet zit er bij mij niet op hoor....

Bij mij zit deze erop:
rh707-240x240.jpg

Diamond RH707 (21cm)
Bovendien kan de antenne vrij over de bevestigingsplaat bewegen, omdat ze niet vastgeschroefd is, maar met een tie-wrapje of twee op zijn plaats wordt gehouden...
 
mijn schoonvader heeft dat zelfde precies ook gehad met zijn max, denk dat het teveel mee vibreerd. je weet zelf wel hoe zo'n max schud als je 30 rijd in ze 5 en dan gas geeft.
Ik rij normaal gesproken nooit onder toeren met de Max.......daar is de V-boost veel te leuk voor })

Maar als ik het materiaal zo zie, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het niet zo sterk is....


Dat wordt dan zelf maar iets in elkaar knutselen.
Ik heb nog een kentekenplaathouder van een XJ700X liggen, misschien kan ik daar iets mee......

Voor nu houdt de las het prima, ik heb er ook gelijk dwars op de reparatielas nog wat verstevigingsnaden op gezet....
 
Ben ook ooit mijn kentekenplaat van de max verloren op de A61 in duitsland, deze klapte op een astraatje, en die had nogal aanzienlijk wat schade (scherm/motorkap,koplamp, voorruit).
full


Op de grossglockner zagen we al dat het niet goed was, en we zijn toen naar een garage gegaan die dat ding 'gelast' heeft, maar dat lassen was niet zijn sterkste kant! :X
Ik had een Alu kentekenplaat houder, ook te zwaar voor deze (brakke) construtcie.

Dus ook binnenplaat afgescheurd, kentekenplaat hebben we nooit meer terug gevonden. :P
 
Laatst bewerkt:
Zelf heeft mijn vrouw ook een keer op de snelweg haar kentekenplaat verloren, zag hem zo voor mijn neus afbreken en de berm in duiken. Helaas was het te druk om te stoppen de plaat te pakken. Dan maar met een kartonnetje verder rijden, trok heel wat bekijks :)
 
Hoi Oma,

was die plaathouder maar van het materiaal waar jij van gemaakt bent........niet kapot te krijgen....

Afgelopen weekend was het dus weer raak, voor de derde keer!!!
Elke keer als ik dat kreng weer las en verstevig, breekt hij een paar centimeter hoger weer af....



Nieuwe binnenplaat erin, antennehouder in de kliko en karren maar...dus....


Mijn BMW rijdend motorvriendje merkte al meesmuilend op: "Het ziet uit als een Harley, het zit als een Harley en verliest onderdelen als een Harley"............ B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan