ik heb de kappen eraf liggen en voor zover ik het kan zien zit hij onder het zadel en tussen de tank, dus zal het zadel er af moeten, als ik het zadel er af haal komt die beugel niet mee?
Om bij de accu te komen moet de buddy eraf,
MAar de accu zit toch onder het voorste zadel?
eerst eens proberen je accu goed op te laden.
probeer het eens met je accu een nachtje onder de druppellader op te laden.
zoniet nieuwe accu erin
suc6
ps( als hij niet pakt met de choke, zet hem dan uit, anders verzuipt em nog)
Je accu is te zwak en met starten op de startmotor zakt de spanning tever in.
Bekend probleem als het kouder word en dan werkt je ontsteking niet goed meer op tijd.
Ritzen: ... laat dan wat vers water door de koffiezetter lopen, en van dit op, en laat dit afkoelen., dit water is geschikt om je accu bij te vullen ...
Ik ben bang dat dit wat grof is want bijvoorbeeld chloorverbindingen ben je niet zomaar kwijt uit kraanwater. Nou ja, vooral afhankelijk van de streek waar je woont, kàn het goed gaan maar ik zou het nooit riskeren.
Koop/ bemachtig liever een fles gedistilleerd/ gedemineraliseerd water (demi-water) òf gebruik in noodgeval VERSE smelt van SCHONE diepvrieskast-condens-sneeuw, zou ik adviseren.
iig de digitale ontsteking gaat dan op willekeurige momenten vonken wanneer het maar uit komt en dat klinkt wel leuk als het uit de uitlaat komt, maar niet uit je carburateurs.
Ben ik het iig niet mee eensiig de digitale ontsteking gaat dan op willekeurige momenten vonken wanneer het maar uit komt en dat klinkt wel leuk als het uit de uitlaat komt
Jouw verhaal klopt, maar dat maakt in acculevensduur bijna niks uit, probeer maar eens!
Wat is het dan welBen ik het iig niet mee eens
Hier zie ik ook meer in, het is weggegooid geld om een goede accu te dumpen voor een nieuwe.
Kijk ook even het zuurniveau na, dat moet tussen minimum en maximum staan (rode streepjes aan bovenzijde vooraanzicht accu)
Indien er te weinig in zit, laat dan wat vers water door de koffiezetter lopen, en van dit op, en laat dit afkoelen., dit water is geschikt om je accu bij te vullen.
Mee eens, het is beter om 50 km van huis te staan met een kapotte accu ipv 50 euro uit te geven voor een nieuwe die je gewoon elke 3 jaar preventief vervangt!
Een V-max met een beetje minder stroom krijgt al startproblemen,waarom zou je dit nalopen als je voor weinig geld gewoon geen problemen kunt hebben.
En als je toch persee die accu wilt testen,laat het dan doen(belast),ik neem aan dat TS niet een zuurweger of goede accutester heeft.
@TS: Een accu word nooit beter van het toevoegen van water,dit water word geen zuur,maar zorgt er alleen maar voor dat je platen weer onder water staan.
Suc6
Wat is het dan wel
Ik wil niet vervelend doen of je tegen het verkeerde been schoppen, maar als je water toevoegt aan je accu wordt de zuurconcentratie weer op het peil gebracht wat het hoort te zijn, immers het water verdampt, het zuur wordt dus steeds geconcentreerder.
Probeer maar eens een pannetje met zout water droog te laten koken, moet je maar eens opletten wat er overblijft, dit is dus ook wat er gebeurt in je accu.
Als het zuurniveau niet goed is, is er geen 'drager/geleider' van de ionen waardoor er dus geen interactie tussen de + en - polen kan ontstaan, de capaciteit loopt daardoor terug.
Ik verwachtte eigenljk al dat je met het accu verhaal weleens de mist in zou gaan, je hebt een hele tijd geleden eens ooit gezegd dat een imitatie accu hetzelfde is/presteert als een yuasa, dit getuigt mijns inziens niet van een goede accu kennis, maar het is niet aan mij om jou te zeggen wat je moet doen, je bent er immers voor je eigen geld aan.
Niemand heeft ook ooit gezegd dat het testen van de accu van de topicstarter een slecht idee was, doch als hij dat zou doen, is dat natuurlijk alleen maar aanbevelingswaardig