V-strom of Bandit????

De V-strom rijdt het meest comfortabel. (lange afstanden, verkeersdrembels, duo-comfort)Maar is qua looks :r
De Bandit ziet er gewoon goed uit, ook weer niet speciaal.
Persoonlijk zou ik :? (voor geen van de twee gaan.) :X
 
Wat betreft de ABS kan ik zeggen dat beide motoren geen remwonders zijn. Wat mij betreft is die ABS dus geen gemis op de v-strom, op de bandit is het leuk voor beginnende rijders denk ik :?

:? euhhh ABS alleen leuk voor beginnende rijders???
Zal niet zeggen dat ik een zwaar ervaren rijder ben maar met een paar jaar woon-werk (zeg 16000km per jaar) wil ik mij ook niet echt een beginner meer noemen :9 .

Toch zweer ik bij ABS. Ja zonder ABS kan je eerder stil staan als met, maare ikke niet, net als de meeste motorrijders. In een schrik situatie kan je altijd net die ene milimeter harder je rem inknijpen en dan lig je. Ook heb je te maken met onverwachte situaties zoals glad wegdek (de boer die iets verloren is :9 en remt net die auto voor je voor een kat, lig je alweer ;( .)

ABS vooral voor beginners??? :N ik denk daar toch anders over zeker een aanrader en meeweging in je besluit tot de aanschaf van de motor van je dromen.

gr.
 
120km per dag. Kijk dan ook eens naar het onderhoudstermijn van die dingen. Als je om de 6000km het ding een beurtje moet gaan geven, dan is de lol er zo af. Da's om de 50 dagen, dus met plezierritjes meegerekend elke 2 maanden zeg maar.

Is een BMW niks voor jou? De wat oudere types zijn heel goed te betalen, lopen lang en schrijven amper af. Of anders iets van een Honda ofzo? Dat verrot toch gemiddeld genomen wat minder snel dan een Suzuki.
 
Heb geen ervaring met de V-strom -O-

Heb sinds maart vorig jaar me boefje gekocht de 650s,mocht er pas in mei mee rijden :N toen pas me RBW (A'tje) gehaald :Y *O*

Tot nu toe staat de teller op 23.000 kilometer :? ik rij dagelijks woon-werk van R'dam naar A'dam V.V. ongeveer 160 km per dag. Persoonlijk vind k het een ideaale fiets lekker licht wendbaar en makkelijk tussen de file's door te :] .

Tja het enige nadeel is al gezegd de service interval is 6000km, en ja zelfs de dealer schrikt als k m opbel voor een beurt _O- maar ja t moet toch gebeuren.
Heb vorige week me 2de groote beurt gehad er zijn toen pas 2 nieuwe banden onder gegaan, heb dus een kleine 22.500km met het eerste setje banden gedaan af fabriek.

Mocht je nog meer info willen hoor ik het wel :Y

Mvg.Miros

P.S.

Mijn boefje
full
 
Ik zou voor de Bandit gaan, toch wel een van de ruigere dikke nakeds :Y Mijn broertje ragt hem af en geen centje pijn... ook geen roest trouwens. Ondanks zijn respectloze behandeling tov zijn stalen ros. :+
 
Ik dacht dat die nieuwe bandit een langere onderhoudsinterval had?! 6k km is vrij waardeloos vind ik zelf. Yamaha heeft voor de meeste modellen 10k. Sommige Honda's hebben zelfs 12k. Heb je de helft aan beurten. Scheelt toch weer in de kosten...
 
Heb geen ervaringmet de bandit, maar wel recentelijk ee tochtje gemaakt op de nieuwe V-Strom van een collega. Wat een heerlijke fiets was dat.
 
Ik dacht dat die nieuwe bandit een langere onderhoudsinterval had?! 6k km is vrij waardeloos vind ik zelf. Yamaha heeft voor de meeste modellen 10k. Sommige Honda's hebben zelfs 12k. Heb je de helft aan beurten. Scheelt toch weer in de kosten...
de V-strom heeft officieel 6k intervallen, maar er zijn ook mensen die het om de 10k doen zonder problemen (alleen heb je dan geen garantie meer)
 
Hmmmm.... heeeeeel persoonlijk natuurlijk. Allebei prachtfietsen, maar ik ben ietsje bevooroordeeld. Ik rijd op de Bandit 650S en heb niets (maar dan ook echt niets) te klagen. Klinkt :Z slaapverwekkend inderdaad, maar hij rijdt heerlijk...
Ik denk dat de V-strom net iets geschikter is om met z'n tweetjes op te rijden. Hoe dan ook, gewoon proefritjes maken dus en kijken welke het beste bij je/jullie past. :Y
 
Ik dacht dat die nieuwe bandit een langere onderhoudsinterval had?! 6k km is vrij waardeloos vind ik zelf. Yamaha heeft voor de meeste modellen 10k. Sommige Honda's hebben zelfs 12k. Heb je de helft aan beurten. Scheelt toch weer in de kosten...
Hangt er van af wat er moet gebeuren bij 6k; bij veel motoren met 6k intervallen hoef je niet eens olie te vervangen; de dealer geeft een schopje tegen de banden, schrijft de factuur, en voila, de service is voorbij :9
 
Ik heb sinds maart 2004 een Vstrom DL650 en vindt het toch wel een van de betere motoren ( rij 32 jaar motor) en van roest heb ik geen last. Ik rij dagelijks 65 Km naar m'n werk en natuurlijk ook weer terug. De Vstrom is vergevingsgezint stuurt perfect. Ik doe idere 12000 Km een "grote" onderhoudsbeurt en tussen door zelf olie verversen en een nieuw filtertje plaatsen. tot nu toe nog geen grote kosten gehad. De 24000 beurt kostte 300 euri.
Maar succes met je keuze..... heb er vooral plezier in.
 
Hmmmm.... heeeeeel persoonlijk natuurlijk. Allebei prachtfietsen, maar ik ben ietsje bevooroordeeld. Ik rijd op de Bandit 650S en heb niets (maar dan ook echt niets) te klagen. Klinkt :Z slaapverwekkend inderdaad, maar hij rijdt heerlijk...
Ik denk dat de V-strom net iets geschikter is om met z'n tweetjes op te rijden. Hoe dan ook, gewoon proefritjes maken dus en kijken welke het beste bij je/jullie past. :Y


Hmmmm, het enige waar ik last (is een groot woord) van heb, vorige week tijdens de groote beurt zijn ze op me benzinetank spikkels tegen gekomen,alsof de tank niet goed is gespoten,hele kleine bubbeltjes. Had de dealer met Nimag gebeld die zei maak maar foto's en mail het door,kunnen we beoordelen of er een nieuwe op komt :} .
Maar ja, met het bloote oog is het zichtbaar,ga je met de digi fot's maken en op de pc zetten, zie je het niet _O- _O- _O-

Nha, na wat heen en weer gebel met de Nimag, toch een nieuwe tank besteld onder de garantie,en zien ze de spikkels vanzelf wel als de tank terug gaat.
*O* *O* *O*
Zal van het weekend ff kijken of ik wel betere foto's kan maken met mijn digi'tje
:Y
 
Met een lengte van 1.94 raak ik met mijn kniejen de kopdeksel en dat word heet; en dan heb ik het over de 600 van mijn vriendin.
Dus check even waar je kniejen zitten als je lange benen hebt. Bij mijn 1200 heb ik daar geen last van.
 
De V-strom is ook te krijgen met ABS hoor...
Zelf heb ik op beide proefgereden en heb sinds kort een Bandit 650S uit 2005. En met m'n 1.98 zit ik er lekker op hoor. Wel heb ik een nieuw groter ruitje besteld met flip-up want de standaard ruit is voor mij te klein; veel turbulentie rond schouders/nek als ik 120+ rijd. Bij de V-Strom kun je 't ruitje verstellen, bij de bandit niet.
Ook onderin heeft de bandit (voor mij) genoeg power. Na 1 seconde optrekken zit je toch al in z'n 2 op 5000 toeren en dan trekt ie hard genoeg!

Maar de belangrijkste reden voor mij om een bandit aan te schaffen was de prijs :)

Edit: die V-strom heeft overigens 2 koplampen. En 't kan aan mij liggen, maar als ik 's-nachts in een koekblik rij en er komt een motorrijder me achterop dan kan ik van een motor met 2 koplampen veel beter de snelheid inschatten dan van een motor met 1 koplamp. Als dat voor iedereen zo is dan is een v-strom wat dat betreft veiliger!
 
Laatst bewerkt:
BANDIT! *D

Heb er pas 1700 km op gereden maar rijd echt super :Y
en ook de bandit rijdt best zuinig hoor, 1 op 20 is makkelijk te halen bij wat doorrijden.
 
ik ben begonnen met een bandit 600.
Ik vond deze te licht(zeker met 2 personen)
Deze heb ik ingeruild voor een bandit 1200(nieuw gekocht)
Dit was een hele fijne fiets(veel trekkracht en lekker lui rijden)
Toen deze zijn eerste grote beurt kreeg hebben ze hem verkloot(dealer)
Veel olie lekkage en weg vertrouwen.
Deze ingeruild voor een KLV1000 (=V-strom)
Wat een heerlijke motor.
Zeker voor langere afstanden.
Omdat deze hoger is dan de Bandit , meer overzicht.
De Bandit rijd harder dan de KLV.
Verbruik is ongeveer het zelfde , 1 op 15 a16
Op de KLV minder druk op de polsen dan de Bandit.

Kortom , ga rijden en kijk hoe vaak je er met z'n 2e opzit
Ik vind dat je nooit genoeg power kan hebben

succes
 
Je ziet het, de meningen zijn verdeeld. Ga dus proefrijden, je eigen smaak is nu eenmaal de beslissende.

Overigens zou die 6000 km interval mij tegenhouden om een Soes te nemen. Hetzelfde geldt voor de interval mbt kleppen stellen, da's een prijzige beurt....
Ik rij 10000 per jaar en vind één beurt per jaar wel goed, het leven is tenslotte al duur genoeg.
 
Dit is zo'n oud topic dat hij waarschijnlijk al aan zijn tweede motorfiets zit. Maar nu zou ik hem toch de CBF1000 aanraden. Prijs-kwaliteit het beste in motorland (tenminste als je een duo wilt meenemen, anders FZ6 of Hornet).
 
TS bezit tot diens tevredenheid alweer een poosje een CBF1000...
De Bandit en de V-strom waren kennelijk niet goed genoeg. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik ben begonnen met een bandit 600.
Ik vond deze te licht(zeker met 2 personen)
Deze heb ik ingeruild voor een bandit 1200(nieuw gekocht)
Dit was een hele fijne fiets(veel trekkracht en lekker lui rijden)
Toen deze zijn eerste grote beurt kreeg hebben ze hem verkloot(dealer)
Veel olie lekkage en weg vertrouwen.
Deze ingeruild voor een KLV1000 (=V-strom)
Wat een heerlijke motor.
Zeker voor langere afstanden.
Omdat deze hoger is dan de Bandit , meer overzicht.
De Bandit rijd harder dan de KLV.
Verbruik is ongeveer het zelfde , 1 op 15 a16
Op de KLV minder druk op de polsen dan de Bandit.

Kortom , ga rijden en kijk hoe vaak je er met z'n 2e opzit
Ik vind dat je nooit genoeg power kan hebben

succes


Druk op de polsen bij een bandit :? zelfs op lange afstanden (600km) had ik hooguit wat zadelpijn maar nooit last van mijn polsen.
 
Overigens zou die 6000 km interval mij tegenhouden om een Soes te nemen. Hetzelfde geldt voor de interval mbt kleppen stellen, da's een prijzige beurt....
Ik rij 10000 per jaar en vind één beurt per jaar wel goed, het leven is tenslotte al duur genoeg.

Daarom sla ik die 6000 oliesmeerbeurt altijd over bij de dealer... die kan ik zelf ook wel... :)
 
Ik heb afgelopen jaar in oktober proef gereden op een V-strom. Is me zwaaar tegen gevallen. Het is alsof je op een paardezadel zit.: hard breed. Duo-passagier zit (als er een koffer achterop is gezet) stijf tegen je rug
Ik vond het 10x niks
 
Terug
Bovenaan Onderaan