Saco
Die hard MF'er
De droommotor....
Tutto Terreno.
Binnenkort waarschijnlijk proefrijden bij TLM.
Update; Als de motor op de Eicma staat is hij waarschijnlijk ook te berijden bij TLM. Ik rij een andere Guzzi sinds 2016 en ben lid geworden van de Clan. Dan krijg je dit soort info.
Update: Er is een versie met koffers en valbeugels.
Gaat waarschijnlijk 11500 euro kosten (in Italië). Kleur vind ik persoonlijk iets minder.
Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive motorcyclenews zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), afstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine nivo, snelheid, toerental, versnellings indicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door de firma ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor deelt dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motor. Er is een nieuwe krukas welke samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden, welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging (afvangende?) olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis, het vermogen op 79,1 bhp brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn het versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s tried-and-tested cardanas, maar deze is 70 mm langer dan die van de V7.
Het chassis en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte the handhaven. De vering is vrij basic, maar de veervoorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19in/17in wielen voor licht off-road. De gespaakte velgen maken binnenbanden nodig.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers en de verwachte prijs is £11,000. (ongeveer 12400 euro) Er komen ook accessoires zoals bagage en een fijne uitlaat. Enkele accessoires zijn aanwezig op de motoren op de show.
Update: de VT85TT heeft Pirelli Scorpion (Sync) banden welke overeenkomen met zijn voorkomen. Nou zijn dat geen al te best offroad banden, ze worden meestal ingedeeld in kategorie 1, voor 10% off road. Maar op de weg zijn ze prima.
of... Metzeler Karoo Street banden (70/30). Deze lijken meer op de Heidenau Scout waar ik nu een jaar ervaring mee heb. Alleen de noppenhoogte is minder.
Het artikel van motocyclismo https/drive.google.com/open?id=1hwqKInz3arxPRClXy0Tj5nnrreD4tftP
Update: Het artikel van Bennetts spreekt over 17 cm veerweg voor en achter en een nat gewicht van 229 kg. En een zithoogte van 830 mm.
Remark: Ik vind een nat gewicht van 229 kg toch wel zwaar. Een v7II scrambler weegt nat 186 kg. Is toch 43 kg meer. Dan moet ie wel heel lekker rijden om dat nadeel teniet te doen.
In het rood ook mooi.
Afgelopen zaterdag 23 maart proefgereden op de V85 TT. Was er om half tien. Er was iets misgegaan met de afspraak. Had echt voor de 23e afgesproken, maar volgens TLM zou het een week eerder zijn geweest?
Van kwart voor tien tot kwart over tien gereden op de gele Sahara met de Michelin Anakee Adventure banden. Na het wegrijden en na 1 bocht weet je het al. Dit is hem. Lekker insturend, zonder zenuwachtig te zijn. Mooooie gasrespons, die iets feller wordt als je wat toeren maakt. Prima preset rij modi, welke te bedienen zijn tijdens het rijden. Een heerlijke lichte koppeling en prima remmen. Een prachtig schakelende versnellingsbak. Alle knoppen op de logische plekken. Ook even in het zand en naast de weg gereden in de off road stand. Banden zijn geen 50/50 banden, maar eerder allroad 80/20 banden. Ben Heidenau Scout M+S gewend, dus vandaar. Achterwiel ABS wordt uitgeschakeld in de off road stand, dus blokkeren en omzetten werkt prima. Ik ben 1,78 m en heb korte benen en kan prima uit de voeten op de V85 TT. De stuuruitslag is lekker groot, dus omzetten met gas gaat zeker lukken.
Ik heb genoten en heb een prima aanbod gekregen van TLM.
40762137_277208086340838_899623381165152510_n.jpg
v85tt productiemodel
Binnenkort waarschijnlijk proefrijden bij TLM.
Update; Als de motor op de Eicma staat is hij waarschijnlijk ook te berijden bij TLM. Ik rij een andere Guzzi sinds 2016 en ben lid geworden van de Clan. Dan krijg je dit soort info.
Gaat waarschijnlijk 11500 euro kosten (in Italië). Kleur vind ik persoonlijk iets minder.
Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive motorcyclenews zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), afstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine nivo, snelheid, toerental, versnellings indicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door de firma ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor deelt dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motor. Er is een nieuwe krukas welke samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden, welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging (afvangende?) olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis, het vermogen op 79,1 bhp brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn het versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s tried-and-tested cardanas, maar deze is 70 mm langer dan die van de V7.
Het chassis en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte the handhaven. De vering is vrij basic, maar de veervoorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19in/17in wielen voor licht off-road. De gespaakte velgen maken binnenbanden nodig.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers en de verwachte prijs is £11,000. (ongeveer 12400 euro) Er komen ook accessoires zoals bagage en een fijne uitlaat. Enkele accessoires zijn aanwezig op de motoren op de show.
Update: de VT85TT heeft Pirelli Scorpion (Sync) banden welke overeenkomen met zijn voorkomen. Nou zijn dat geen al te best offroad banden, ze worden meestal ingedeeld in kategorie 1, voor 10% off road. Maar op de weg zijn ze prima.
of... Metzeler Karoo Street banden (70/30). Deze lijken meer op de Heidenau Scout waar ik nu een jaar ervaring mee heb. Alleen de noppenhoogte is minder.
Het artikel van motocyclismo https/drive.google.com/open?id=1hwqKInz3arxPRClXy0Tj5nnrreD4tftP
Update: Het artikel van Bennetts spreekt over 17 cm veerweg voor en achter en een nat gewicht van 229 kg. En een zithoogte van 830 mm.
Remark: Ik vind een nat gewicht van 229 kg toch wel zwaar. Een v7II scrambler weegt nat 186 kg. Is toch 43 kg meer. Dan moet ie wel heel lekker rijden om dat nadeel teniet te doen.
Afgelopen zaterdag 23 maart proefgereden op de V85 TT. Was er om half tien. Er was iets misgegaan met de afspraak. Had echt voor de 23e afgesproken, maar volgens TLM zou het een week eerder zijn geweest?
Van kwart voor tien tot kwart over tien gereden op de gele Sahara met de Michelin Anakee Adventure banden. Na het wegrijden en na 1 bocht weet je het al. Dit is hem. Lekker insturend, zonder zenuwachtig te zijn. Mooooie gasrespons, die iets feller wordt als je wat toeren maakt. Prima preset rij modi, welke te bedienen zijn tijdens het rijden. Een heerlijke lichte koppeling en prima remmen. Een prachtig schakelende versnellingsbak. Alle knoppen op de logische plekken. Ook even in het zand en naast de weg gereden in de off road stand. Banden zijn geen 50/50 banden, maar eerder allroad 80/20 banden. Ben Heidenau Scout M+S gewend, dus vandaar. Achterwiel ABS wordt uitgeschakeld in de off road stand, dus blokkeren en omzetten werkt prima. Ik ben 1,78 m en heb korte benen en kan prima uit de voeten op de V85 TT. De stuuruitslag is lekker groot, dus omzetten met gas gaat zeker lukken.
Ik heb genoten en heb een prima aanbod gekregen van TLM.
Bijlagen
Laatst bewerkt: