v85 tt

Zegt dit genoeg..

1590759204-600-x-338px-IMG_20200529_133225157.jpg


Wacht ik kan het nog wat duidelijker maken.

1590759885-600-x-338px-IMG_20200529_134123305.jpg


Het ding ligt (nou ja hangt eigenlijk) compleet uit elkaar.. ;( |(
Een werkbank vol met spullen:

1590760003-390-x-545px-IMG_20200529_133248977.jpg


Oorzaak hier net te zien op de foto

1590760003-390-x-465px-IMG_20200529_134049178.jpg



Krukaskeering niet goed gemonteerd, dat is die donkere ring die achter het motorblok op de grond ligt.
Vandaag maken ze een garantie claim, dan worden daaruit automatisch de onderdelen besteld en geleverd.
Hij verwacht het volgende week binnen te hebben.

Motor hobbelde ook in het voorwiel daar moet hij nog naar kijken, en ik heb tot 2 keer toe gehad dat er geen enkele reactie was op het indrukken van de startknop bij de "koude" eerste start in de ochtend.
Dus hij had ook een start schakelaar besteld en hij hoopte dat die ook op tijd binnen was.
Werkt erg netjes deze monteur, petje af.
Alles netjes gesorteerd neer gelegd op karton, werkplaats super schoon, enz.

Wel erg balen om je nieuwe motor zo te zien 1,5 week na aanschaf. :N:N

1590760341-600-x-1067px-IMG_20200529_133327958.jpg


Sorry foto's genomen meteen aardappel.. het wordt tijd voor een nieuwe telefoon voor mij denk ik. :X
Heel spijtig, niet een mooie reclame. Maar voor als nog ben en blijf ik en hopelijk jij ook een enthousiaste gebruiker van merk en type motor.
Succes.
 
Ja das balen , dit verwacht je niet bij een nieuwe motor.
Een krukas keerring GOED monteren is zo moeilijk niet.
Gewoon een gevalletje vette pech ,gelukkig wordt de motor nu weer opnieuw liefdevol opgebouwd , dan is dat verkeerde begin gauw vergeten.
 
Je motor wordt nu knap in elkaar gezet. Kan alles goed ingevet en gesmeerd worden, dat werd ook nog wel eens vergeten.
 
Je motor wordt nu knap in elkaar gezet. Kan alles goed ingevet en gesmeerd worden, dat werd ook nog wel eens vergeten.

Ja, klinkt een beetje raar maar op zich is het best fijn dat ie helemaal uit elkaar wordt gehaald door een deskundige monteur.
Hij wordt nu rustiger en met meer aandacht in elkaar gezet dan in de fabriek en de monteur wil het vast niet twee keer moeten doen :Y
Je krijgt nu een betrouwbaardere motor lijkt me.

Ben benieuwd, geef je nog een update?
 
Blijft natuurlijk lullig dat de keerring eruit valt. Hoeveel uren werk was het om de boel los te halen,..3 a 4 uren?
 
Blijft natuurlijk lullig dat de keerring eruit valt. Hoeveel uren werk was het om de boel los te halen,..3 a 4 uren?
Werkelijk geen idee, hij was een beetje aan het zeuren dat hij er voor had over gewerkt en dat er 1 van zijn monteurs ziek was.
Nou ja sorry maar hoe blij ik ook met de service ben, dat ze moeten overwerken is niet mijn probleem.
Oh ik zie hem er net naast staan op de foto😊
Haha, ja die was gisteren binnen gekomen, dus ik dacht gooi hem meteen bij hun af.
Heel vervelend voor de eigenaar, maar die nwe Guzzies zijn gewoon troep.
Ja inderdaad, en nu we het er toch over hebben.
ABS is voor mietjes, airbags en oh wacht gordels ook.
Weg met die nieuwerwetse rommel.. })
 
Heel zuur als je nagelnieuwe auto of motor zo snel een defect vertoont.
Maar het komt helaas vaker voor dan je zult denken.
Ik wens je een vlugge en vooral complete garantie reparatie toe.
:Y
 
Erg mooie motor en tenminste eens wat anders dan de 'gevestigde orde'. Idd zuur zo snel al n mankementje, maar komt vast goed als ie helemaal is nagekeken. Ik heb diverse nieuwe motoren gehad waarvan er meerdere vrij snel issues hadden. Beter nu dan na de garantie periode toch ?
 
Wat een pech bommes! maar heel fijn dat je alle detail foto's deelt.
Ik ben nog aan het wachten tot ze tijd hebben voor de recall maar gelukkig nog geen lekkages na ~900 km.

In ieder geval kun je nu de leenmotor even tot de max testen O-)
 
Nog geen update helaas.. Ik verwacht eigenlijk wel deze week nog iets te horen.
 
Gisteren gebeld, wachten is nog op de onderdelen.
Dat is 1 fooking krukas kering.. |( :X
Al deze tijd heb ik dus niet de beschikking over mijn nieuw gekochte motor vanwege 1 kering van een paar euro die vanuit Italië moet komen.
Zeggen ze...
Die kering is gewoon van SKU of zo als ik even rond bel heb ik die dinsdag in huis.
Zucht..

Mega domper op de aanschaf van mijn splinter nieuwe motor.
 
Laatst bewerkt:
Idd vreemd en erg balen. Hopelijk hebben ze t snel weer voor mekaar en kun je weer gaan sturen en komt t vertrouwen weer gauw terug !
 
Wacht al 2 maanden op update van achterrempomp. Schijnt dat magazijn in mandello pas kort weer open is
 
@Bommes,ik leef met je mee,ik als MG V7 rijder weet er alles van,duurt weken voor een paar simpele onderdelen,ik spring meestal zelf in de auto en haal die Tails bij "Stein Dinse" of bij Stuchi S.R.L in Mandello.
Trouwens mijn buurman wacht ook al meer als 14-dg. op simpele Yamaha onderdelen.
Neem de defekte kering,en kijk bij SKF voor een nieuwe potverdorie! Dat zou ik doen.
 
De keerring schijnt vandaag of morgen binnen te komen.
Dan moet het nog gepland worden om de motor weer in elkaar te zetten.
Deze week verwacht ik dus nog niets.
Maar er zit weer wat beweging in lijkt het.
 
Proefrit was zeer verrassend positief. Zaterdag met vrouwlief nog een rit doen om te kijken of dat ook wil. Dat doe ik toch het meeste met duo rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_20200527_141919_1.jpg
    IMG_20200527_141919_1.jpg
    2 MB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan