Ceebee400Tee
MF veteraan
Ik heb nu het probleem dat de motor op de meest vreemde momenten uitvalt. Balen dus, ik heb dat ding nog maar een maandje of anderhalf en heb nog maar 1 tochtje gemaakt zonder stil te komen staan
De ene keer is er wel een vonk aan de bougies, gisteren had ik helemaal geen stroom (lampjes dashboard brandden niet.) Na een tijdje doet ie het dan gewoon weer (gisteren kwam ik er onderweg niet uit en heb ik 3 km geduwd en thuisgekomen start ie gewoon weer... )
Ik heb ook gemerkt dat na het starten de meest rechtse (als je er recht tegenaan kijkt) van de 5 zekeringen gloeiend heet wordt na een (lange) startpoging (is de 15A zekering.) Als je erop spuugt, kookt het gelijk! Is dit normaal?
Dit alles betekent waarschijnlijk dat ik het hele electrisch circuit moet gaan doormeten van ontstekingsspoel tot bougiedop
Iemand nog tips waar ik op moet letten en hoe ik dit systematisch aanpak?
Groeten, Jesse
De ene keer is er wel een vonk aan de bougies, gisteren had ik helemaal geen stroom (lampjes dashboard brandden niet.) Na een tijdje doet ie het dan gewoon weer (gisteren kwam ik er onderweg niet uit en heb ik 3 km geduwd en thuisgekomen start ie gewoon weer... )
Ik heb ook gemerkt dat na het starten de meest rechtse (als je er recht tegenaan kijkt) van de 5 zekeringen gloeiend heet wordt na een (lange) startpoging (is de 15A zekering.) Als je erop spuugt, kookt het gelijk! Is dit normaal?
Dit alles betekent waarschijnlijk dat ik het hele electrisch circuit moet gaan doormeten van ontstekingsspoel tot bougiedop
Iemand nog tips waar ik op moet letten en hoe ik dit systematisch aanpak?
Groeten, Jesse