vakantie duitsland zwitserland nog tips!?

teuntjeteun

Rookie
14 dec 2011
17
0
Vught
Hallo

We gaan in de zomer met een groep vrienden richting Zwitserland rijden en zijn dus van plan veel kilometers te maken.
Dit moet ook wel want we hebben maar 4 volle dagen om te vertrekken, rond te rijden, tanken, drinken, eten, rijden weer tanken enz en weer thuis te komen op het einde van dag 4.
Nu weet ik dat dit niet erg lang is maar we doen het toch!
We zijn geen van alle ooit in Zwitserland geweest en dit beloofd dus een hele tour te worden. :)

Heeft iemand nog tips waar we op moeten letten?

Hoor het graag!
 
zo snel een paar tips uit m'n hoofd;
- bekeuringen in zwitserland gaan naar inkomen.
- zorg dat je uitlaten e gekeurd zijn of neem je killers mee.
- neem voldoende pauze's, en plan je dagen goed in.
want je zult tijd te kort komen, zeker met dat strakke schema !
houd er rekening mee dat de snelheid in de bergen lager ligt dus je er langer over doet
voordat je bij je bestemming aankomt.

4 dagen is wel super kort, vergelijk het maar met 1 week in australie.
maar als het niet anders kan, veel plezier toegewenst !!!
 
Dag heen, dag terug, dus twee dagen om daar te rijden. Moet kunnen.
Houd je aan de snelheid, geen rotzooi op de grond gooien, uitlaat met E-keur. Losse DB-killers is een 'NEIN!".

Verder is alles in Zwitserland een stuk duurder dan bij ons. Oostenrijk is ook mooi, rijdt je ook in een dagje naartoe en van terug en is een stuk voordeliger.

Wat je ook kiest, is wel heel mooi. Veel plezier!
 
zo snel een paar tips uit m'n hoofd;
- bekeuringen in zwitserland gaan naar inkomen.

Onzin.

Maar 4 dagen is wel erg kort ja, kun je dan niet beter lekker wat in de Eiffel en Vogezen rondsturen?

Je kan inderdaad in 1 dag naar Zwitserland knallen over de Autobahn, dan 2 daagjes sturen, en weer in 1 dag terug... Och, op zich wel grappig natuurlijk
 
4 dagen is kort maar het kan. Ga in ieder geval dan via Bregenz (Oostenrijk) naar Zwitserland. De grootste winst is dan dat je gelijk in de bergen zit. Ga je via Basel, dan moet je eerst nog door noord Zwitserland en daar is niet veel aan.
 
Zwitserland heeft geen €-munt,...dus je moet ff langs de bank.
Vanaf de grens (Bazel), duurt het nog wel ff een kleine 1½ uur voordat je de échte bergen kunt 'aanraken'.
Eten en drinken kan goedkoop als je dat via de grote supers aanschaft, (aldi/denner/coop/migros)
Coop heeft restaurants met voordelige menu's.

Autobahnvignet te koop bij tankstation in Duitsland.

Hotel?...goedkopere kamers vaak via booking.com.
 
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties maar we gaan niks boeken denk ik want we willen nergens aan vast zitten, we gaan heel avontuurlijk gewoon rijden en kijken waar we komen (wel een beetje navigatie natuurlijk zodat we ook weer terug kunnen) maar slaapplaatsen zien we ter plekken.
Misschien dat we er een dagje extra aanplakken zodat we wat meer speling hebben.
 
Haal je vignet even bij de ANWB. Veel makkelijker (en iets goedkoper volgens mij) dan bij een (druk) tankstation aan de grens DE-CH.
 
Haal je vignet even bij de ANWB. Veel makkelijker (en iets goedkoper volgens mij) dan bij een (druk) tankstation aan de grens DE-CH.

Volgens mij niet goedkoper, wel haniger :Y

ik ga zelf 2 weken van nederland naar italie met een grote tijd in zwitserland. 2 dagen rondrijden is wel kort en denk dat je bij terugkomst aardig naar de kl*^%n bent. maar goed het kan wel.

ik stop zelf 2 keer in duitsland voor dat ik aan zwitserland begin. het is een takke end rijden en op een volgepakte motor is alles zwaarder. ik wens je wel heel veel plezier en veilige KM's.

je kan trouwens heel handig een gratis info boekje + wegen kaart van zwitserland halen bij de ANWB als je lid ben. erg handige tips, aanrader.
 
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties maar we gaan niks boeken denk ik want we willen nergens aan vast zitten, we gaan heel avontuurlijk gewoon rijden en kijken waar we komen (wel een beetje navigatie natuurlijk zodat we ook weer terug kunnen) maar slaapplaatsen zien we ter plekken.
Misschien dat we er een dagje extra aanplakken zodat we wat meer speling hebben.

wel een risico hoor, er zijn een hoop kamings daar maar sommige extreem duur.
de gene dicht op de grens voor ongeveer 10 tot 15 euro is http://www.tiscover.com/ch/guide/5,en,SCH1/objectId,CPS12886ch/home.html? (teminste als ik niet verkeerd heb omgerekend _O- )
 
Ik rij ook mee, ik heb er al zin in.
We zijn nog aan het twijfelen of we in een keer naar de alpen rijden of dat we na ongeveer 5 uur snelweg rijden binnendoor richting zwitserland gaan. Dit is een beetje afhankelijk van de mensen die op de naked's rijden.
Via bregenz is wel een goede tip, maar stel dat we ongeveer bij karlsruhe er af gaan, is het dan mooi rijden richting bregenz? Het lijkt me wel een mooie stop voor de eerste overnachting, is natuurlijk wel afhankelijk van het gebied. Na zo'n lange tijd op de snelweg te rijden is het natuurlijk wel lekker om je dag af te sluiten met nog een poosje lekker te sturen.
 
tipje: kom je in Zwiterseland niet op de snelweg, heb je ook geen Autobahnvignet nodig.
Veel plezier!
 
Autobahn-vignet? Via marktplaats een gebruikte scoren.
In plaats van 34 euro betaal je dan maar 15 euro. Zijn er genoeg te vinden.
En zou vooral het rondje over de Zwitserse klassiekers niet vergeten:

Dus de Furka-pas, Grimsel-pas, Susten-pas en Nufenen-pas.
Verder zou ik passen als de San Bernardino, Klausen-pas en Splügen-pas ook proberen mee te pikken. Er zijn meer mooie weggetjes in CH maar dit is een leuke kennismaking.
Als je maar 4 dagen gaat, neem dan een hotel dat lekker centraal ligt om te voorkomen dat je tijdens die weinige dagen ook nog elke keer op zoek moet naar een hotel.

Aanrader: Hotel Post in Lax, gerund door Paul Henriks.
 
is www.autozug.de geen alternatief ?, dan slaap je een nacht in een rijdend hotel, scheelt je echte hotelkosten en saaie snelwegkilometers en benzine. En je krijgt er een extra bochtendag bij.
 
hier lees ik toch anders :

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-v...rsboete-buitenland/Boete-uit-Zwitserland.html

ik ben benieuwd waarom het dan onzin is ?

Beperk je dus tot "lichte"verkeers overtredingen, dan is er weinig aan de hand.
;)
@ TS, zoals al eerder gepost; 4 dagen is kort.
en houd er rekening mee dat een dagritje van 250 al pittig kan zijn,
zeker als het wegdek nat is en je geen routine hebt in het rijden in de bergen.

En rijden in de bergen is verslavend :Y
 
Ik rij ook mee, ik heb er al zin in.
We zijn nog aan het twijfelen of we in een keer naar de alpen rijden of dat we na ongeveer 5 uur snelweg rijden binnendoor richting zwitserland gaan. Dit is een beetje afhankelijk van de mensen die op de naked's rijden.
Via bregenz is wel een goede tip, maar stel dat we ongeveer bij karlsruhe er af gaan, is het dan mooi rijden richting bregenz?

Tot Bregenz kan je beter doorknallen.
Wij zijn om half twee 's middags weggegaan en waren 's avonds tegen acht uur in Bregenz.
(vanuit Amersfoort)
Als je nou 's ochtends vroeg vertrekt en gewoon stevig doorrijdt dan hou je nog wat tijd over na Bregenz en daar beginnen de mooie passen al snel. :Y
 
Beperk je dus tot "lichte"verkeers overtredingen, dan is er weinig aan de hand.


:Y

Ik ben in Zwitserland bekeurd voor het minimaal overschrijden van een doorgetrokken streep wat me 8 jaar geleden al 182 euro kostte.
een Zwitser was ook zijn rijbewijs kwijt geweest aldus de Agent die me bekeurde.
Prachtig land Zwitserland maar wel duur.
Wat de prijzen van bekeuringen betreft zijn we in NL inmiddels ook wel wat gewend.
Veel plezier gewenst.
 
Laatst bewerkt:
8-) Even bang maken dan maar, sept 2011, buurman haalt in Zwitserland ff rap een auto in op een 80 km weg,rijd daarna weer gewoon 80 km, is edoch gevangen met een speedgun, 126 km/u,mee naar buro , alle gegevens, inkomen en lasten, komt een boete uit van 826 euries (meteen betalen natuurlijk), en een half jaar rijontzegging in Zwitserland.
kortom doe een bietje kalm aan :) en kom veilig thuis

Gr HansD
 
Laatst bewerkt:
Ik zou lekker naar Oostenrijk gaan. Leuke hotelletjes, heeeel stuk goedkoper, vriendelijker mensen, lekker eten, lagere boetes. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Veel plezier alvast.
 
Gewoon lekker naar zwitserland gaan, ik ga er ook heen in juni. Als je geen verkeers regels negeert dan gaat dat goed. Hotels zijn duur maar campings zijn goed te doen als je deze vooraf opzoekt.
 
Nogmaals aangeven dat 4 dagen voor Zwitserland te kort is zal wel geen zin hebben ? Dat je dan beter naar Eifel of desnoods Vogezen/Schwarzwald kan gaan ? O-)

2 van de 4 dagen ben je kwijt aan heen/terugweg via snelweg, maar als je dat leuk vind, dan :]

Als je in / rond Andermatt een hotel neemt, kan je vandaar uit heel wat mooie bergpassen nemen.
 
Laatst bewerkt:
het wordt waarschijnlijk toch oostenrijk omdat je dan geen gezeik hebt met geld en alles is wat goedkoper, moet je altijd mee nemen natuurlijk;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan