Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Laat Redding het niet zien of horen
Die is net zo snel als Toprak...kijk maar
  1. Nicolò Bulega, Aruba.it-Ducati Racing 1’39.913
  2. Toprak Razgatlioglu – ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 1’40.007 +0,094
15. Scott Redding – Bonovo action BMW 1’41.083 +1,170
 
Thank you, precies wat ik al verwacht had.
Jammer dat de kit voor de 2024 rr-r nog niet bekend is volgens de site, was wel eens benieuwd.
Die is net zo snel als Toprak...kijk maar
  1. Nicolò Bulega, Aruba.it-Ducati Racing 1’39.913
  2. Toprak Razgatlioglu – ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 1’40.007 +0,094
15. Scott Redding – Bonovo action BMW 1’41.083 +1,170
Maaarrrr

Redding heeft altijd wel een reden, zoals hierboven al veelvuldig genoemd word.

en toch nog zo snel he, moet je nagaan als hij kleiner was, en lichter, en als er naar hem geluisterd werd en als iedereen eens aan de kant zou gaan etc.
 
Nog steeds bezig om zijn rijstijl bij te schaven.
 
Hier wordt inderdaad al lang over gesproken. Wel weer een hele bijzondere keuze om van een titel winnend merk over te stappen naar een merk waar het momenteel alles behalve op rolletjes loopt. Het zal niet de eerste keer zijn dat Valentino het nog voor elkaar krijgt ook. Jeremy Burgess loste destijds in januari 2004 het probleem bij Yamaha in 1 test dag op, las ik recentelijk. Het zal nu niet zo eenvoudig zijn maar wie weet.
 
Yamaha wil graag een satellietteam, en er zijn niet zoveel teams 'beschikbaar'. VR46 wil graag fabrieksondersteuning, en er zijn niet zoveel fabrieken 'beschikbaar'. Daarmee lijkt het mij een relatief eenvoudig verhaal in grote lijnen. Bij Ducati zijn ze nu echt het vierderangs team geworden na Lenovo, Pramac en Gresini en dat zal niet lekker zitten.

Of je nou achterin meerijdt met een Ducati, of achterin meerijdt met een Yamaha maakt voor het sportief succes niet zo heel veel uit, terwijl de rekening op het bierviltje bij Yamaha een stuk lager zal liggen. Zeker op de lange termijn kun je beter vooraan staan bij een fabriek (zoals LCR, Trackhouse, Tech3 en Pramac), met volle ondersteuning en een directe optie richting fabriekszitjes voor je coureurs, dan dat je nu stug Ducati blijft rijden en eigenlijk op alles misgrijpt.

Ik denk dat Bezzecchi zich nog wel eens achter de krullen zal krabben, of-ie echt niet naar Pramac had moeten verhuizen.
 
Je hebt daar helemaal gelijk in. Bij Ducati is het inderdaad team nummer zoveel. Hij is nu ook gewoon een van de teams die een motor willen. Er zijn mensen die denken dat hij omwille van zijn naam meer gedaan krijgt. Maar dat valt erg mee. Het is inderdaad zo dat hij bij Yamaha fabriekssteun krijgt. En dat Yamaha nu niet lekker mee komt wil niet zeggen dat ze in de toekomst weer met een hele sterke fiets kunnen komen. In die wereld kijkt een team ook een aantal jaren vooruit.
 
Of je evengoed op de slechtst presterende Ducati of Yamaha kunt rijden zet ik vraagtekens bij. In de praktijk trek ik die conclusie niet zo vaak. En die slechtst presterende Ducati heeft toch al het een en ander laten zien. Feit is dat Gigi tot nu toe altijd naar ieders problemen luistert en er mee aan de slag gaat. Daarentegen heeft men met Yamaha de zekerheid dat ze tot nu toe ieder jaar weer met nieuwe beloftes komen. Verder dan dat zijn ze nog niet gekomen. De kans is wèl heel erg groot dat Ducati niet met 4 teams door kan blijven gaan. En als eens welk team dan samen gaat werken met Yamaha ligt dan niet aan Yamaha maar aan Dorna/Liberty whatever. In ieder geval niet aan Ducati want die kunnen dit volgens mij nog lang vol houden.