Is het Rossi effect al zichtbaar of...?

motor-boot

Verbreek de stilte als het een verbetering is
7 jul 2017
1.472
1.090
Ik zag dat er 31000 kijkers waren voor de Moto2 en 20000 voor de MotoGP gisteren in Nederland
Ondanks al onze ''gefundeerde'' kritiek op Ziggo mogen we denk ik nog blij zijn met zoveel media aandacht voor MotoGP
Er lijkt een flink dalende trend te zijn in aandacht voor deze sport. Hoe lang gaat Ziggo dat volhouden?
Is de motorsport in Europa in een neerwaartse spiraal gekomen en zo ja, komt dat door ene VR of is die trend al langer zichtbaar?
Het publiek bij bv TT lijkt ook te vergrijzen...haalt motorsport 2050 nog ?
 
Laatst bewerkt:
Ligt dit aan Ziggo het gemis van 46 andere aanbieders of wat dan ook?
Aan de inhoud der GP's zal het niet liggen, spanning etc is top.
Mij boeit het niet hoeveel mensen kijken maar voor Ziggo en zijn medewerkers is het wat pijnlijk.
 
Het publiek bij bv TT lijkt ook te vergrijzen...haalt motorsport 2050 nog ?

Lopen de aantallen in deelnemers aan amateur motorsport ook terug? Zag dat Ducati Challenge ook gestopt is.

Misschien ligt de interesse van jongere generaties nog wel bij motoren maar niet meer zo veel bij sportmotoren. Denk aan jongeren die direct op GS’en stappen of de trend van bobbers oid/ed. Was de keuze x jaar geleden ook veel minder in het soort motoren? Misschien we Nederlandse deelnamen? Zit motorsport niet in een verdomhoekje ivm milieu/klimaat/fossiel/geluid?
 
Mijn punt is eigenlijk dat je steeds meer extra abonnenementen moet nemen om dingen te zien die er eerst standaard bij zaten.
Op een gegeven moment ben ik wel klaar met maandelijkse abonnementen betalen.

Stelletje geldwolven. :X
Mee eens, ik zie het ook wel aan, is het me t geld niet waard,kap ik er mee. Een motogp abbo kost je ook al 12 euro per maand, dus je hebt wel keus,maar niet veel :)
 
Tja ik zit bij KPN dus ik zie het al niet meer, en ik ben niet de enige.
Ik zit ook bij KPN en kan gewoon alles zien, maar je moet er idd wel wat voor over hebben. Een rondje in het cafe kost tegenwoordig al snel het driedubbele van wat dat Ziggo Sport me per maand kost. Motorsport is al 40 jaar mn dierbaarste hobby dus die 15 euro heb ik er graag voor over.

En jeetje mina, 20.000 kijkers, dat is echt wel HEEL erg weinig. Het interseert Jan Publiek gewoon geen ene drol. Eigenlijk wisten we dat al wel, maar als je dan in die kijkcijfers duikt wordt je wel weer even met de neus op de feiten gedrukt.

Als dat zo doorgaat geeft Ziggo er snel de brui aan ben ik bang, hier doen ze het echt niet voor.
 
Ik zit ook bij KPN en kan gewoon alles zien, maar je moet er idd wel wat voor over hebben. Een rondje in het cafe kost tegenwoordig al snel het driedubbele van wat dat Ziggo Sport me per maand kost. Motorsport is al 40 jaar mn dierbaarste hobby dus die 15 euro heb ik er graag voor over.

En jeetje mina, 20.000 kijkers, dat is echt wel HEEL erg weinig. Het interseert Jan Publiek gewoon geen ene drol. Eigenlijk wisten we dat al wel, maar als je dan in die kijkcijfers duikt wordt je wel weer even met de neus op de feiten gedrukt.

Als dat zo doorgaat geeft Ziggo er snel de brui aan ben ik bang, hier doen ze het echt niet voor.
Ik zat daarom al te rekenen wat MotoGP me zou kosten :$
 
Denk niet dat het aan pensionado Rossi ligt. Het ligt ook niet aan de actie en diversiteit op de baan. Ik bedoel 9 verschillende rijders op het podium in 3 races motogp is ongekend, en precies wat je als motorsportliefhebber wil zien. Enige sport die achter de betaalmuur zit waar ik personen van ken die er speciaal een abo voor nemen is F1. Het is dat ik ziggo heb. Ik zou voor motogp ook geen speciaal abo nemen, dan maar een samenvatting later op de avond of streampje ergens op internet.
M.b.t de TT. Die vergrijzing zie ik niet echt. Ik zie meer een verschuiving van racefans naar broekies die zich helemaal vol gieten en meer bij de biertent staan achter het talud dan op de kijkplaatsen |(. Zal eind juni eens kijken of dat na corona wat veranderd is :)
 
Interessant die kijkcijfers. Ben ook wel benieuwd wat de cijfers vroegah bij Eurosport waren, dat kan ik niet vinden.

Als je bij Eurosport kijk zie je meteen waarom die de focus op het wielrennen hebben gelegd.
Ondanks dat npo1 het ook uitzond gewoon 50.000 gem. een paar uur lang en bij npo1 gewoon 437.000 gem!
Ok, de ronde van Vlaanderen is een populaire klassieker met een NL favoriet, maar dat zijn er bij elkaar gewoon bijna een half miljoen gem.

20.000 man.. die kunnen gewoon coronaproof lekker ruim zitten in één voetbalstadion.
 
Van 1987 tot vorig jaar alle wedstrijden bekeken. Ook eens een jaar een abonnement gehad op MotoGP TV ofzoiets omdat er toen niets op de sportzenders werd uitgezonden.
Nu Rossi gestopt is vind ik het ook een mooi moment om te stoppen met het volgen van het hele circus.
Auto GP volgde ik al nooit, dus de zondagmiddagen kunnen weer vrij ingevuld gaan worden.
 
Van 1987 tot vorig jaar alle wedstrijden bekeken. Ook eens een jaar een abonnement gehad op MotoGP TV ofzoiets omdat er toen niets op de sportzenders werd uitgezonden.
Nu Rossi gestopt is vind ik het ook een mooi moment om te stoppen met het volgen van het hele circus.
Auto GP volgde ik al nooit, dus de zondagmiddagen kunnen weer vrij ingevuld gaan worden.
Ik volgde motorracen al ruim(al in de tijd van de grote 3) voordat VR op een motorfiets stapte,en ook ik een VR fan.
Nog steeds voor mij de sport die ik met passie zal blijven volgen ook SBK etc.

.Maar snap het ergens wel ,VR is klaar dus veel kijkers ook.
 
Hier juist iemand die dit jaar ingestapt is, mede door het behalen van A rijbewijs en dat MotoGP naar Ziggo is gekomen. Misschien dat het zo juist weer wat toegankelijker gaat worden? Want apart er voor betalen zou ik dan zelf niet doen voor een voor mij relatief nieuwe sport.
 
Ik denk, heb daar 0 bewijs voor, dat er ook wel veel mensen overgestapt zijn van motogp naar formule 1 sinds Verstappen daar rijdt. Als ik naar mezelf kijk iig wel. Ik volgde eerst motogp en F1 maar sinds 2016 ongeveer is dat eerste weggezakt en dat tweede alleen maar toegenomen.

En eigenlijk speelde het ook een rol dat Rossi niets meer presteerde. Ik kan me ook voorstellen dat een deel van de fans van Marquez ook langzaam aan het afhaken zijn.

Maw, ik roep maar wat maar misschien zit er wat in :)
 
Hoe moeten we die twee cijfers dan zien?
Gemiddeld en totaal ligt wel erg ver uit elkaar. :)
PSX_20220404_203140.jpg

Met het aantal kanalen zijn de kijkcijfers ook wel meer verdeeld dan ooit tevoren.
ESPN heeft ook meerdere kanalen.
Mijn vriendin kijkt Via-play voor de F1 en het darten..
Is Ziggo met de kijkcijfers van Barcelona-Sevilla dan wel tevreden?
Wat is goed tegenwoordig? :)

Ik heb de GP vandaag gekeken.
Live TV is ook niet meer wat het was..
 
iedereen die langer dan 1 minuut kijkt
Hoe moeten we die twee cijfers dan zien?
Gemiddeld en totaal ligt wel erg ver uit elkaar. :)
Bekijk bijlage 1746233
Met het aantal kanalen zijn de kijkcijfers ook wel meer verdeeld dan ooit tevoren.
ESPN heeft ook meerdere kanalen.
Mijn vriendin kijkt Via-play voor de F1 en het darten..
Is Ziggo met de kijkcijfers van Barcelona-Sevilla dan wel tevreden?
Wat is goed tegenwoordig? :)

Ik heb de GP vandaag gekeken.
Live TV is ook niet meer wat het was..
Mensen die 1 minuut kijken tellen al mee in de totalen...
VR weg zal zijn invloed hebben, maar met MM en VR weg is het onvoorspelbaar mooier tot nu toe. En onvoorstelbaar spannender🙂
 
Ik hoop niet dat er veel mensen gaan kijken. Krijgen we straks allemaal van die successupporters met Max Verstappen jasjes die zich als tokkies gedragen op het circuit. Dan maar geen extra Nederlanders op de grid.
Ik kijk al jaren via MotoGP.com.
Ben inderdaad blij dat het aantal "supporters" minder is geworden bij o.a. de TT in Assen..., komen meer liefhebbers dan zuipschuiten.. voor mijn gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan