Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van het Petronas team, lijkt mij meer een team waar talenten de kans krijgen om te rijpen en zo door te stoten naar het fabrieksteam.De druk is daar toch veel minder. De talenten die het direct waar maken op een fabrieksfiets zijn de uitzonderlijke talenten die wij aliens noemen.
Dit staat op de Yamaha website:
The structure was created with the aim of promoting young Malaysian riders and giving them a platform to develop their full potential.

Dat gaat echter over het opzetten van het SIC \ Petronas team in 2010 nog voordat zij aan de MotoGP meededen dus.
Los daarvan zijn Morbidelli en Qaurtararo niet erg Maleisisch dus dat hadden ze al over boord gegooid. In de MotoGP kan je natuurlijk ook niet met 3e rangs coureurs komen aankakken.

Dus ja, wat is tegenwoordig de bedoeling van dat team? Dat staat nergens en zeker niet als het gaat om het MotoGP verhaal. Die fylosofie is leuk, maar of dat ook geldt voor het MotoGP team kom ik nergens tegen. Ik denk namelijk dat Yamaha vast een vinger in de pap heeft wat betreft de doelstellingen. Het is immers hun sataliet team.

Die doelstelling mbt Maleisische talenten geldt wellicht nog voor andere teams van Petronas. Het is best een groot race team en het GP team is daar enkel onderdeel van. Lijkt mij ook niet dat zij voor elke tak dezelfde voorwaarden hanteren.

Rossi is dus geen gekke keuze, want zoveel zijn er niet die beter zijn dan die oude kerel. Althans, niet volgens de resultaten tot nu toe. En in de GP moet er toch wel gepresteerd worden....


 
Laatst bewerkt:
Dit staat op de Yamaha website:
The structure was created with the aim of promoting young Malaysian riders and giving them a platform to develop their full potential.

Dat gaat echter over het opzetten van het SIC \ Petronas team in 2010 nog voordat zij aan de MotoGP meededen dus.
Los daarvan zijn Morbidelli en Qaurtararo niet erg Maleisisch dus dat hadden ze al over boord gegooid. In de MotoGP kan je natuurlijk ook niet met 3e rangs coureurs komen aankakken.

Dus ja, wat is tegenwoordig de bedoeling van dat team? Dat staat nergens en zeker niet als het gaat om het MotoGP verhaal. Die fylosofie is leuk, maar of dat ook geldt voor het MotoGP team kom ik nergens tegen. Ik denk namelijk dat Yamaha vast een vinger in de pap heeft wat betreft de doelstellingen. Het is immers hun sataliet team.

Die doelstelling mbt Maleisische talenten geldt wellicht nog voor andere teams van Petronas. Het is best een groot race team en het GP team is daar enkel onderdeel van. Lijkt mij ook niet dat zij voor elke tak dezelfde voorwaarden hanteren.

Bedankt voor de link.
Dus een team met opzet om belofte volle jonge piloten een kans te geven, waarin yamaha ook een woordje mee spreekt.
Rossi= jong en belofte vol= nope
Rossi= yamaha = zou wel kunnen.
We gaan het zien in de komende periode.
 
Dit staat op de Yamaha website:
The structure was created with the aim of promoting young Malaysian riders and giving them a platform to develop their full potential.

Dat gaat echter over het opzetten van het SIC \ Petronas team in 2010 nog voordat zij aan de MotoGP meededen dus.
Los daarvan zijn Morbidelli en Qaurtararo niet erg Maleisisch dus dat hadden ze al over boord gegooid. In de MotoGP kan je natuurlijk ook niet met 3e rangs coureurs komen aankakken.

Dus ja, wat is tegenwoordig de bedoeling van dat team? Dat staat nergens en zeker niet als het gaat om het MotoGP verhaal. Die fylosofie is leuk, maar of dat ook geldt voor het MotoGP team kom ik nergens tegen. Ik denk namelijk dat Yamaha vast een vinger in de pap heeft wat betreft de doelstellingen. Het is immers hun sataliet team.

Die doelstelling mbt Maleisische talenten geldt wellicht nog voor andere teams van Petronas. Het is best een groot race team en het GP team is daar enkel onderdeel van. Lijkt mij ook niet dat zij voor elke tak dezelfde voorwaarden hanteren.

Rossi is dus geen gekke keuze, want zoveel zijn er niet die beter zijn dan die oude kerel. Althans, niet volgens de resultaten tot nu toe. En in de GP moet er toch wel gepresteerd worden....



Ze hadden destijds syharin er ook op kunnen zetten maar daar hadden ze blijkbaar ook niet al te veel vertrouwen in..

Het is trouwens niet het yamaha satteliet team, het is een team wat yamaha motoren leased ;)
 
Heb afgelopen seizoen al meerdere keren erover zitten denken of Rossi niet beter af was op een petronas fiets. Dit omdat die veel makkelijker rijdbaar leken en ook sneller leken tov de fabrieks yammie's.
Misschien pakt dit hele verhaal wel heel goed uit. De petronas fietsen waren compentatiever als de fabrieks fietsen. Tis dat Rossi zo'n topcoureur met een enorm aanpassingsvermogen is anders was het helemaal niks geworden
 
Ze hadden destijds syharin er ook op kunnen zetten maar daar hadden ze blijkbaar ook niet al te veel vertrouwen in..

Het is trouwens niet het yamaha satteliet team, het is een team wat yamaha motoren leased ;)
Op de website staat toch echt Yamaha satellite team (SRT....?) De afkorting staat voor Sepang racing team, maar dat veranderd de tekst op de Yamaha website niet :)

Een satellite team zijn betekent niet dat je gratis fietsen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link.
Dus een team met opzet om belofte volle jonge piloten een kans te geven, waarin yamaha ook een woordje mee spreekt.
Rossi= jong en belofte vol= nope
Rossi= yamaha = zou wel kunnen.
We gaan het zien in de komende periode.
Je leest niet helemaal goed. Er staat jonge Maleisische talenten.

Dat is Rossi inderdaad niet, maar dat is Morbidelli ook niet en dat is Quartaro ook niet.

Los van jong is er geen verschil met de 2 ander genoemde. Aan het talent van Rossi ligt het namelijk niet. :o

Overigens staat er nergens op de website dat die filosofie ook moet gelden voor het GP team. Wat niet heel gek is, want jonge talenten laat je eerder op een lager niveau meedraaien en toen dit team werd opgericht was er nog geen aandacht voor een GP team. Het heeft 9 jaren geduurd.
 
Je leest niet helemaal goed. Er staat jonge Maleisische talenten.

Dat is Rossi inderdaad niet, maar dat is Morbidelli ook niet en dat is Quartaro ook niet.

Los van jong is er geen verschil met de 2 ander genoemde. Aan het talent van Rossi ligt het namelijk niet. :o

Overigens staat er nergens op de website dat die filosofie ook moet gelden voor het GP team. Wat niet heel gek is, want jonge talenten laat je eerder op een lager niveau meedraaien en toen dit team werd opgericht was er nog geen aandacht voor een GP team. Het heeft 9 jaren geduurd.
Dat "jong maleisisch talent" was de oorspronkelijke filosofie, maar we weten allemaal dat de talenten die uit eindelijk doorstromen naar het motogp team dun bezaaid zijn. En als het dan nog een maleisier moet zijn :? kunnen ze het beter opdoeken. Quartaro vind ik nog wel jong met zijn 21 jaar, Morbidelli is er 26 wat ook relatief jong is.
 
Heb afgelopen seizoen al meerdere keren erover zitten denken of Rossi niet beter af was op een petronas fiets. Dit omdat die veel makkelijker rijdbaar leken en ook sneller leken tov de fabrieks yammie's.
Misschien pakt dit hele verhaal wel heel goed uit. De petronas fietsen waren compentatiever als de fabrieks fietsen. Tis dat Rossi zo'n topcoureur met een enorm aanpassingsvermogen is anders was het helemaal niks geworden

Ja dit heb ik ook wel eens gedacht. Maar ook het tegenovergestelde: De jongens op de fabrieksmachine moeten iets minder zeuren en gewoon gas geven als ik zag dat Zarco ze voorbij ging en later Quartararo. Maar eerst maar zien of er een handtekening gezet wordt en dan hopen dat je gelijk krijgt :Y
 
Heb afgelopen seizoen al meerdere keren erover zitten denken of Rossi niet beter af was op een petronas fiets. Dit omdat die veel makkelijker rijdbaar leken en ook sneller leken tov de fabrieks yammie's.
Misschien pakt dit hele verhaal wel heel goed uit. De petronas fietsen waren compentatiever als de fabrieks fietsen. Tis dat Rossi zo'n topcoureur met een enorm aanpassingsvermogen is anders was het helemaal niks geworden
Viñales would like a word.
 
Heb afgelopen seizoen al meerdere keren erover zitten denken of Rossi niet beter af was op een petronas fiets. Dit omdat die veel makkelijker rijdbaar leken en ook sneller leken tov de fabrieks yammie's.
Misschien pakt dit hele verhaal wel heel goed uit. De petronas fietsen waren compentatiever als de fabrieks fietsen. Tis dat Rossi zo'n topcoureur met een enorm aanpassingsvermogen is anders was het helemaal niks geworden

Volgens mij was het gewoon ook eigenlijk niks, geen enkele overwinning en een vrij slechte positie in het eindklassement.

Volgens mij komt het Yamaha fabrieksteam elk jaar met een nieuwe motor en moet men het hele seizoen deze fiets goed zien te krijgen op elk circuit zonder data, soms is er met de nieuwe motor een gok genomen en is hij op circuits slechter dan het vorige model.

Een klantenfiets is de motor van het vorige jaar waarvan data van alle circuits beschikbaar is en ook verbeterpunten die later in het jaar zijn gevonden beschikbaar zijn op de circuits die in het begin van het jaar worden gereden. Lijkt me twee compleet verschillende takken van sport voor de teams en de coureurs.
 
Op de website staat toch echt Yamaha satellite team (SRT....?) De afkorting staat voor Sepang racing team, maar dat veranderd de tekst op de Yamaha website niet :)

Een satellite team zijn betekent niet dat je gratis fietsen krijgt.
Je hebt helemaal gelijk, ik had even te snel gelezen/gereageerd !
 
Als Rossi wil komen wil hij waarschijnlijk zijn hele team meenemen. Ik kan me voorstellen dat je daar als team niet op zit te wachten. Zeker niet voor maar 1 jaar. Ze hebben hun eigen structuur welke geent is op de toekomst. Je gaat niet een heel team de laan uitsturen om Rossi zijn erejaar te laten rijden. Dan moet Rossi genoegen nemen met wie er in dat team zit. En niet anders..
 
Volgens mij was het gewoon ook eigenlijk niks, geen enkele overwinning en een vrij slechte positie in het eindklassement.

Volgens mij komt het Yamaha fabrieksteam elk jaar met een nieuwe motor en moet men het hele seizoen deze fiets goed zien te krijgen op elk circuit zonder data, soms is er met de nieuwe motor een gok genomen en is hij op circuits slechter dan het vorige model.

Een klantenfiets is de motor van het vorige jaar waarvan data van alle circuits beschikbaar is en ook verbeterpunten die later in het jaar zijn gevonden beschikbaar zijn op de circuits die in het begin van het jaar worden gereden. Lijkt me twee compleet verschillende takken van sport voor de teams en de coureurs.
Volgens mij rijd petronas met het zelfde materiaal als het fabrieksteam...
 
Volgens mij rijd petronas met het zelfde materiaal als het fabrieksteam...
Fabrieks team test veel meer materialen, bij goedkeuring kan het beschikbaar worden voor klanten teams ;)

Zo reed fabio volgens mij vorig seizoen de helft van de tijd met de "gewone"vorkpoten
 

Dus de rijders testen bij Petronas net zoveel als de fabrieksrijders in de raceweekenden en dus niet zoals hierboven word gesteld dat nieuwe onderdelen pas beschikbaar worden gesteld als ze goed zijn bevonden? Niet gedacht dat er geen verschil zou zitten in het materiaal van de fabrieksmannen en die van de klanten.
 
Dus de rijders testen bij Petronas net zoveel als de fabrieksrijders in de raceweekenden en dus niet zoals hierboven word gesteld dat nieuwe onderdelen pas beschikbaar worden gesteld als ze goed zijn bevonden? Niet gedacht dat er geen verschil zou zitten in het materiaal van de fabrieksmannen en die van de klanten.
Ik dacht altijd dat ze in het begin van het seizoen ze gelijk waren maar de fabrieks jongens als eerste de updates kregen.
 
Is ook zo.

Nieuwe delen worden getest door fabrieksteam en daarna beschikbaar voor klantenteam..
Tenzij het fabrieksteam het liever andersom heeft.
 
Als Rossi wil komen wil hij waarschijnlijk zijn hele team meenemen. Ik kan me voorstellen dat je daar als team niet op zit te wachten. Zeker niet voor maar 1 jaar. Ze hebben hun eigen structuur welke geent is op de toekomst. Je gaat niet een heel team de laan uitsturen om Rossi zijn erejaar te laten rijden. Dan moet Rossi genoegen nemen met wie er in dat team zit. En niet anders..
Officieel mag een rijder 2 van zijn eigen team mee nemen van petronas.Ben toch wel benieuwd hoeveel Rossi mee krijgt.
 
Met zijn hele entourage staat hij inmiddels 11 jaar droog qua titels. Al die mensen mee nemen biedt geen garantie op een titel. Dus helemaal geen ramp om voor zijn doende back to basics te gaan. Als je nog graag wil rijden, pas je maar aan en dan lekker er nog een jaar voor gaan :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan