Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Als ik het verschil zie tussen CIV en CEV dan is er behoorlijk niveau verschil.
Ook het aantal spaanse jongens in de "opleidingsklasses "is veel groter en sterker dan het italiaanse aandeel.

Het scheelt dat er vanuit midden azie nog wel iets aan zit te komen..
 
Als ik het verschil zie tussen CIV en CEV dan is er behoorlijk niveau verschil.
Ook het aantal spaanse jongens in de "opleidingsklasses "is veel groter en sterker dan het italiaanse aandeel.

Het scheelt dat er vanuit midden azie nog wel iets aan zit te komen..

Ik volg dat niet, behalve 'met terugwerkende kracht' in individuele gevallen als bij Fabio. Zoals jij zegt is er blijkbaar een duidelijk verschil in de volgende lichting.
 
Als ik het puur over aanbod heb dan denk ik dat spanje in de toekomstige 5 tot 10 jaar de meeste jongens gaat inbrengen, of het daarna wereldkampioenen worden weet ik niet.

In spanje staat de motorsport er op dit moment gewoon heel goed voor, er zijn veel circuits beschikbaar, er is een goed traject wat gevolgd kan worden etc etc.
Maar de tijd zal het leren ;)
 
Als ik het puur over aanbod heb dan denk ik dat spanje in de toekomstige 5 tot 10 jaar de meeste jongens gaat inbrengen, of het daarna wereldkampioenen worden weet ik niet.

In spanje staat de motorsport er op dit moment gewoon heel goed voor, er zijn veel circuits beschikbaar, er is een goed traject wat gevolgd kan worden etc etc.
Maar de tijd zal het leren ;)
dat is al 20 jaar zo. en quantiteit is nog geen garantie voor kwaliteit.
ik denk dat de italianen bij VR veel beter begeleid worden, waar het in Spanje meer individueel is eens een hoger nivo bereikt.

Bezecchi is voor mij momenteel het grootste talent in Moto2. samen met de andere italianen staat daar enkel Martin tegenover.

In Moto3 komt oa Vietti eraan. Arenas is al een "ouwe", de andere spanjolen zijn niet beter dan het gemiddelde.
 
De dorna is spaans, die vinden dat prachtig

Dat betwijfel ik. Het belangrijkste voor Dorna is het geld dat ze er mee verdienen. De grootste inkomstenbron is de uitzendrechten op televisie en internet.
Als de GP een Spaans kampioenschap wordt haken er een hoop kopers af en kost het Dorna veel geld.
Dorna is er dus bij gebaat om het veld divers te houden qua nationaliteiten.
 
Er spelen natuurlijk meerdere belangen. Spanje is dé plek voor motorracen met veel circuits, gunstig weer, relatief veel geld in de sport en opleidingsmogelijkheden te over. Dorna is zelf Spaans, dus de lijntjes zijn soms wat korter. Maar het is ook aan Dorna om te bewaken dat MotoGP een wereldkampioenschap in balans is, en met alle nationale en regionale kampioenschappen die ze ondersteunen denk ik dat men daar wel redelijk werk doet. Met de Asia Talent Cup, Red Bull Rookies en allerlei Moto3-achtige routes in verschillende landen zijn er genoeg mogelijkheden richting de top, ook buiten Spanje.

Spanjaarden in de MotoGP is een beetje als Nederlanders in de schaatssport.
 
Er spelen natuurlijk meerdere belangen. Spanje is dé plek voor motorracen met veel circuits, gunstig weer, relatief veel geld in de sport en opleidingsmogelijkheden te over. Dorna is zelf Spaans, dus de lijntjes zijn soms wat korter. Maar het is ook aan Dorna om te bewaken dat MotoGP een wereldkampioenschap in balans is, en met alle nationale en regionale kampioenschappen die ze ondersteunen denk ik dat men daar wel redelijk werk doet. Met de Asia Talent Cup, Red Bull Rookies en allerlei Moto3-achtige routes in verschillende landen zijn er genoeg mogelijkheden richting de top, ook buiten Spanje.

Spanjaarden in de MotoGP is een beetje als Nederlanders in de schaatssport.

Die gaan ook racen op de motor :Y :) Nou ja ok, eentje dan!
 
  • Haha
Waarderingen: Joep
dat is al 20 jaar zo. en quantiteit is nog geen garantie voor kwaliteit.
ik denk dat de italianen bij VR veel beter begeleid worden, waar het in Spanje meer individueel is eens een hoger nivo bereikt.

Bezecchi is voor mij momenteel het grootste talent in Moto2. samen met de andere italianen staat daar enkel Martin tegenover.

In Moto3 komt oa Vietti eraan. Arenas is al een "ouwe", de andere spanjolen zijn niet beter dan het gemiddelde.

NOu sinds de invoering van bijv het VR46 verhaal zijn er toch aardig wat italiaanse jongens bij gekomen ;)
Ik heb het ook niet over het talent wat ze mee brengen maar het ging mij om het aanbod wat er is, wat dat betreft loopt italie achteruit en spanje keihard vooruit ;) Dorna zal altijd zorgen voor diversiteit maar alsnog zal het meerendeel spaanstalig zijn
 
Ons pensioen belasting geld wordt goed op gebruikt in het zuiden....

Ik heb het een klein beetje verbeterd ;)

Sport zou bijzaak moeten zijn, leuk vermaak en ontspanning voor de weekenden om het keiharde werken van de week te relativeren, en dan weer gewoon geld verdienen.
Echter in "armere" landen om ons heen lijkt dat toch anders te werken. Maar dat geeft niet, rijk Europa schuift wel weer hoor.:')
 
Sport zou bijzaak moeten zijn, leuk vermaak en ontspanning voor de weekenden om het keiharde werken van de week te relativeren, en dan weer gewoon geld verdienen.
Echter in "armere" landen om ons heen lijkt dat toch anders te werken. Maar dat geeft niet, rijk Europa schuift wel weer hoor.:')

Ga jij eens circuitrijden en kijk eens hoeveel geld je gaat uitgeven aan je leuke vermaak en ontspanning als je er eenmaal aan verslaafd bent. Vrije tijd is een bron voor inkomsten voor veel bedrijven, professionele atleten/coureurs/influencers motiveren amateurs om er geld en energie in te steken en het te laten groeien, dat werkt in Nederland echt niet anders dan in de zuidelijke landen, alleen zijn hier andere sporten populair.
 
Dat betwijfel ik. Het belangrijkste voor Dorna is het geld dat ze er mee verdienen. De grootste inkomstenbron is de uitzendrechten op televisie en internet.
Als de GP een Spaans kampioenschap wordt haken er een hoop kopers af en kost het Dorna veel geld.
Dorna is er dus bij gebaat om het veld divers te houden qua nationaliteiten.

Dat zal best en klinkt ook logisch, echter zie ik toch dat Spanjaarden en Italianen voor getrokken worden tov de rest van de Europeanen. Ergens moet er nog een interview staan met Roelof Waninge en die legt dat ff haarfijn uit hoe dat werkt.
Ook als je goed luistert naar wat Patrick vd Goorbergh tussen de regels door verteld, is dat wel duidelijk. Mooi voorbeeld is natuurlijk wat er gebeurde met Zonta...
Het probleem is een beetje met die Spanjaarden dat ze er nog steeds mee weg blijven komen. Als je in Frankrijk aan een wedstrijd mee doet sta je als Nederlander ook al op achterstand. Het duurt bijv. langer voordat je door de keuring bent, en ander gezeik.
Nederland, Engeland en Duitsland is altijd prima, wordt er geen onderscheid gemaakt. Maar Frankrijk en Spanje :') op zo'n moment vraag ik me altijd weer af waarom ik de buitenlandse circuits niet beperk tot Duitsland en GB :t
 
Ga jij eens circuitrijden en kijk eens hoeveel geld je gaat uitgeven aan je leuke vermaak en ontspanning als je er eenmaal aan verslaafd bent. Vrije tijd is een bron voor inkomsten voor veel bedrijven, professionele atleten/coureurs/influencers motiveren amateurs om er geld en energie in te steken en het te laten groeien, dat werkt in Nederland echt niet anders dan in de zuidelijke landen, alleen zijn hier andere sporten populair.

Ik beweer ook niet dat sport geen geld mag kosten, of dat je niet je geld erin in moet pompen. Sterker nog dat doe ik ook, en dat is ook prima. Maar hier in Nederland moet een sporter het niet hebben van de overheid. Uitzonderingen zijn er ook hier in Nederland natuurlijk, en daar ben ik het ook niet mee eens. Je moet naar mijn idee het zelf ophoesten, en niet van publiek geld. Want ik wil mijn geld niet uitgeven aan voetbal of tennis, en mijn buurman niet aan motorsport. Prima iemand mag zelf beslissen waar hij zijn geld over de balk smijt, maar niet belasting geld van een ander.
Het lijkt erop dat ze daar in Spanje en dat soort landen heel anders mee omgaan. En dat vind ik niet terecht en zou best eens benoemd en zelfs stopgezet mogen worden.
Met de huidige Corona-crisis gaan er weer bakken met geld naar het buitenland, waarom? Laat eens zien waar je geld als Spaanse overheid blijft? En bij niet goed besteed geen geld.
Er zijn een paar circuits gebouwd met steun van Europese subsidies. Zandvoort vroeg om 4 miljoen en het land was te klein. Maar ik moet je hierin gelijk geven als Feyenoord een nieuw stadion nodig heeft met overheid steun wordt er veel minder probleem van gemaakt.
Ik vind beide niet terecht, dat bedoel ik te zeggen. Je moet je zien te redden zonder overheids steun, en daar heb ik bij sommige landen (vaak ook met een grote bek toevallig) zwaar mijn twijfels over. En daar ben ik niet voor aan het werk, ik steek het liever in mijn eigen race activiteiten. :)
 
spaanse/italiaanse teams (en met uitbreiding alle teams) zullen altijd eerder een landgenoot een kans geven. team-sponsors (zeker de "mindere" teams) komen meestal ook uit het land van het team en dus geeft een lokale rijder meer exposure in dat land.

alleen rijkere/topteams hebben daar geen boodschap aan, die gaan gewoon voor de beste rijders ongeacht hun nationaliteit.

wil je meer niet italianen/spanjaarden op de grid, zal je er voor moeten zorgen dat er meer niet-italiaanse/spaanse teams bijkomen

aziatische teams zullen ook eerder voor aziatische rijders gaan.
in het WSBK is het merendeel britten. ja ze hebben het sterkste nationale kampioenschap, maar dat zegt niet alles. het merendeel van de teams is ook gestationneerd in the UK.
 
Mijn punt is dat de landen die roepen om geld, blijkbaar hele andere prioriteiten hebben dan wij.
Of creatiever zijn in het aanboren van witwasbronnen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan