Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Zijn goede vriend Davide Brivio haalde hem destijds van Honda naar Yamaha. De beste man bekleed nu een hoge positie bij Suzuki, ik sluit niks uit O-)

Die optie is zeker mogelijk. De optie zoals genoemd dat Petronas en Yamaha al uit elkaar zouden gaan, zie ik niet zo snel gebeuren. Maar een Yamaha team erbij kan ook zomaar. Je weet het gewoon niet.
 
Ik lees dit al een poosje over Petronas verliest Yamaha , maar wie heeft dat verhaal de lucht ingegooid en vanuit welke bron , ik kan het in deze periode helaas niet navragen , maar heb er niks van vernomen en IK denk dat het verhaal Bullshit is !!??
ja ik vroeg me dat ook al af. Kijk Yamaha zal Rossi niet kwijt willen als marketing middel. Dus ik begrijp dat een VR46 team met Rossi aan het hoofd voor Yamaha best een hele fijne combi is commercieel gezien. Echter ze hebben een goed lopend 2e team met een flinke sponsor. Dus om nu die op te geven voor een nieuw avontuur met Rossi? tja goede vraag, Aan de andere kant als Rossi in 2022 is gestopt heeft hij totaal geen verplichtingen meer naar yamaha. Dus die kan gewoon gaan shoppen met welke fabrikant VR46 een team wil gaan opbouwen. Vergeet niet dat Aprilia ook italiaans is... En met een sponsor kanon als Rossi kunnen ze een flinke zak geld binnenharken om het project verder door te laten groeien.
 
ja ik vroeg me dat ook al af. Kijk Yamaha zal Rossi niet kwijt willen als marketing middel. Dus ik begrijp dat een VR46 team met Rossi aan het hoofd voor Yamaha best een hele fijne combi is commercieel gezien. Echter ze hebben een goed lopend 2e team met een flinke sponsor. Dus om nu die op te geven voor een nieuw avontuur met Rossi? tja goede vraag, Aan de andere kant als Rossi in 2022 is gestopt heeft hij totaal geen verplichtingen meer naar yamaha. Dus die kan gewoon gaan shoppen met welke fabrikant VR46 een team wil gaan opbouwen. Vergeet niet dat Aprilia ook italiaans is... En met een sponsor kanon als Rossi kunnen ze een flinke zak geld binnenharken om het project verder door te laten groeien.

Zit wat in ,.....ik ga het vrijdag eens ff navragen maar verwacht niet veel van .......er zijn weinig contacten ivm met Covid en diegene ontloopt ieder risico gebied .
 
Zijn goede vriend Davide Brivio haalde hem destijds van Honda naar Yamaha. De beste man bekleed nu een hoge positie bij Suzuki, ik sluit niks uit O-)
Ik denk ook suzuki, Yamaha zal vást aan Petronas vast blijven denk ik zo.. en een 3e team?.. neeeh, te duur lijkt me.
Suzuki, met als 2e keus Aprilia (want: italiaans) zoals hierboven geopperd wordt :P
 
Waarom zou een Petronas VR46 Yamaha team geen optie zijn?

SRT heeft als doel om Maleisisch talent te begeleiden, maar dat is hem in de MotoGP niet echt geworden...?
 
We zijn het er dus wel over eens dat Rossi na volgend jaar stopt. Dat is wat ik al die tijd al heb gezegd. Het plan was eigenlijk om na dit seizoen al afscheid te nemen. helaas gooide Covid roet in het eten. Het geplande mediacircus en de daarbij verwachte hoge publieke opkomst bij races was niet mogelijk dus is het dus zoals verwacht gewoon uitgesteld..
 
We zijn het er dus wel over eens dat Rossi na volgend jaar stopt. Dat is wat ik al die tijd al heb gezegd. Het plan was eigenlijk om na dit seizoen al afscheid te nemen. helaas gooide Covid roet in het eten. Het geplande mediacircus en de daarbij verwachte hoge publieke opkomst bij races was niet mogelijk dus is het dus zoals verwacht gewoon uitgesteld..
De verwachting is dat Rossi na een jaartje Petronas definitief stopt, een zekerheid is dat niet. Of het plan was om na dit seizoen te stoppen, is ook niet zeker. Rossi heeft zelf altijd gezegd dat hij zo ongeveer halverwege het seizoen een besluit wilde nemen, en zelfs in coronatijd heeft hij zelf gezegd dat die gedwongen vakantie ook wel lekker was en dat hij goed heeft moeten nadenken of hij door zou gaan. De mate van competitiviteit heeft hierin altijd een grote rol gespeeld. Waar ik in elk geval geen seconde in geloof, is dat Rossi nou doorgaat omdat dat zou moeten van het mediacircus (wie?).

Ik sta er niet van te kijken als Rossi halverwege komend jaar doodleuk een tweede seizoen bij Petronas aankondigt als hij het nog werkelijk naar z'n zin heeft.
 
Ik sta er niet van te kijken als Rossi halverwege komend jaar doodleuk een tweede seizoen bij Petronas aankondigt als hij het nog werkelijk naar z'n zin heeft.
Dan zal de regeling vanuit de fabriek nog wel moeten blijven, al willen ze hem natuurlijk voor het leven aan Yamaha houden.
Nog een jaar kan echter best een complexe zaak worden. :)
 
zo maar een gedachte...het eerste jaar eigenaar én rijder om zo extra publiciteit te creëren en extra sponsors aan te trekken....en even die Suzuki uit te proberen. 🙃

Het hierboven door De Gier geplaatste artikel uit 'The Race' herinnert ons eraan dat Rossi contractueel heeft vast moeten leggen NOOIT meer voor een ander merk te gaan racen.
 
Het hierboven door De Gier geplaatste artikel uit 'The Race' herinnert ons eraan dat Rossi contractueel heeft vast moeten leggen NOOIT meer voor een ander merk te gaan racen.

"paddock rumours hinting that the contract that brought him back to Yamaha in 2013 tied him to racing for the manufacturer for life."

Geruchten dus. Jij brent het alsof dit 100% zeker is.
 
We zijn het er dus wel over eens dat Rossi na volgend jaar stopt. Dat is wat ik al die tijd al heb gezegd. Het plan was eigenlijk om na dit seizoen al afscheid te nemen. helaas gooide Covid roet in het eten. Het geplande mediacircus en de daarbij verwachte hoge publieke opkomst bij races was niet mogelijk dus is het dus zoals verwacht gewoon uitgesteld..

Ik hoop toch zo dat hij alsnog door gaat, al is het alleen al om jou nog wat langer te ergeren _O-
 
Hij heeft uit mijn hoofd 3 DNF gehad dit jaar anders stond hij gewoon vaak in de top 5 oid. Hij staat nu 11e met die 3 dnf's met 50 punten minder dan de nummer 1.
De meeste races volgens mij in de top 5 geëindigd.

Volgens mij gaat het prima voor de 41 jarige.

Als volgend nog iets beter gaat dan zou ik geen reden om voor hem om te stoppen. Als hij geen 3 DNF's had stond hij misschien gewoon in de top 5 nu.

Competitief zijn is zijn motivatie en dat is hij nog. Kampioen worden zal er waarschijnlijk niet meer inzitten, maar daar heeft hij het ook nooit over. Gelukkig zit zijn ego hem daarmee niet in de weg.
Leuk als het hem lukt, maar zijn doel is competitief zijn en dat is hij dit jaar zeker weten. De reden om te stoppen is er vooralsnog niet aan de orde. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan