van cb 650 naar?

ratseflats

Rookie
24 sep 2010
6
0
Ola,
Ik had 20 jaar geleden een honda cb 650 naked, geen kuip of zo.
Ik krijg weer trek om te rijden - ja ook in de winter-.
Maar: waar kan ik dat vermogen nu mee vergelijken?
Die cb deed 190 km/h en was exact goed voor mijn gewicht en beenlengte.
Inmiddels 5 kg zwaarder (zwaartekracht) en zelfde lengte, maar geen zin in alleen maar een racer: wat zou een alternatief zijn?
Ik zag een cb 750 op marktplaats, echt een plaatje: of moet ik beter moderner gaan?
Krap budget, dat wel....
 
max 3000 en ik moet natuurlijk ook weer in helm en leer investeren.
Grappig dat ik zomaar weer op een supersport zou kunnen kruipen na 20 jaar niks, maar ik ken mezelf: geen goed idee.
 
750: waren dat niet die bol d'or ?
getuned?
Gezien de online foto's wel een leuke fiets.
Kent iemand btw mijn oude instructeur: Gilze in een oude molen woonde hij.
Ja 25 jaar geleden..... lol.
Deed op mijn examen een wheelie met een 400, de examinator vond het geweldig.
Tsjah voor Koos Spee....
 
750: waren dat niet die bol d'or ?
getuned?
Gezien de online foto's wel een leuke fiets.
Kent iemand btw mijn oude instructeur: Gilze in een oude molen woonde hij.
Ja 25 jaar geleden..... lol.
Deed op mijn examen een wheelie met een 400, de examinator vond het geweldig.
Tsjah voor Koos Spee....
ook in Bol uitvoering maar ook als gewone CB , (Bol is er ook in 900cc )
CB 750 model bestaat al vanaf 1969, blijf het een klassieke degelijke fiets vinden.





heb 'm zelf ook, maar dat was wel duidelijk denk ik :)








Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)
 
Laatst bewerkt:
honda-cb-seven-fifty-3.jpg
 
Tis een mooie, beetje café racer dat wel.
Maar de uitlaten zijn zo clean? De mijne waren altijd blauw/paars.....lol
 
Hornet 600?
Kun je ook erg naar wens maken.
Rappe snelle bike of anders inderdaad een bandit ook erg mooi.
GroteFoto-BPC6KW7K.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mis een beetje het punt? TS is nu op zoek naar een motor die qua specificaties vergelijkbaar is met een motor van 20 jaar geleden? Met alle respect, maar waarom zou je jezelf zo beperken?

Als het binnen het budget past, lekker moet zitten en naked moet zijn zijn er enorm veel motoren. Proefrijden is eigenlijk de enige optie, zeker als je al 20 jaar niet meer gereden hebt is het misschien een idee om bijvoorbeeld eerst een dagje een motor te huren, dat je weer een beetje een referentiekader hebt en daarna serieus te gaan proefrijden op motoren die je interesse hebben.

Overigens tot zover wel goede voorstellen voorbij zien komen. Bandit, Hornet en Fazer zijn motoren die me prima geschikt lijken. Persoonlijk een liefhebber van de Hornet S en Fazer. Stuurkuipje doet toch net een beetje windbescherming, wel zo praktisch en in de winter ook niet vervelend. Alle beetjes helpen. ;)
 
Mis een beetje het punt? TS is nu op zoek naar een motor die qua specificaties vergelijkbaar is met een motor van 20 jaar geleden? Met alle respect, maar waarom zou je jezelf zo beperken?
Omdat TS voor het eerst in 20 jaar weer op een brommer gaat zitten en er heel veel keus is? Ik denk dat hij met de suggesties tot nu toe, inclusief die van jou, prima uit de voeten kan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan