Internet maakt alles kapot...
Motorzaken gaan failliet, encarta is gestopt encyclopedieën, cd's worden niet meer verkocht, acteurs hebben het slecht door het downloaden, de postbezorgers hebben het zwaar en de seks voldoet niet meer aan de verwachtingen.
Maar toch zijn er motorbedrijven die het erg goed doen en kunnen uitbreiden ondanks schichtige internetpassers en gratis koffiedrinkers. Hoe kan dat?
De dealer waar ik altijd naartoe ga is 40km van mij vandaan, ik passeer meerdere dealers, maar ga toch altijd naar die ene. Waarom?
Omdat ik mij daar welkom voel;
de verkoper kent mij bij naam;
prijzen hanteert waarbij ik niet het gevoel heb dat ik het dubbele betaal (het kan altijd goedkoper);
Halverwege een tochtje de mogelijkheid hebt om even te zitten met een bakkie, zonder dat je wat hoeft te kopen;
Meedenkende werkplaats;
leuke/ drukke evenementen;
enz. enz.
en toch is dit de grootste van de Benelux
maarrr ik koop zeker ook op internet.
Van remblokken, olie en banden (die ik er zelf opdraai) tot kleding.
Ik heb geen advies nodig, omdat ik toch altijd goed onderzoek doe en meestal meer van het product af weet dan de verkoper zelf.
Is dat erg of schadelijk voor het bedrijf? Ik denk het niet.
oja, passen in de winkel en op internet kopen, dan ben je echt een lul... of kut.. dan kan je de hele dag met je lul(of kut) uit je broek hangen, omdat je je toch nergens voor schaamt en niet weet wat moreel wel of niet kan.
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.
Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen.
Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft
Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.
Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen.
Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft
Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen
Ja dan had ik die gekocht. Nog liever dan degenen die ik online uiteindelijk heb gekocht maar ja het is niet andersDan heb je groot gelijk dat je verder gaat kijken
Zij gaven aan dat ze die handschoenen zouden bestellen.
Als ze die nu wel besteld zouden hebben en in huis zouden hebben gehad, had je die dan ook nog gekocht ?
Je link klopt nietHeb even voor de beeldvorming een concurrent opgezocht:
klik
Zie streetview
Zelfde kosten als 300 vierkante mtr. bedrijfshal met correct bestemmingsplan, gekeurde brandblussers, noem maar op. 1 aanslag rioolheffing voor onze hal kost al meer dan een maand huur voor het hele huis hierboven. En dan hebben we het nog over webshop VS webshop.
Doet de marktverzieker dan iets goed, of doen wij dan iets verkeerd? Ja heh, dat laatste wil je. Zeg 't maar dan..
alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.
hoeveel winkels met vakbekwaam personeel zijn er dan nog?
helaas zie ik steeds vaker jochies achter de balie staan die kijken alsof ze zijn aangeschoten wanneer je ze wat vraagt...
in alle branches maar vooral in bouwmarkten is mijn ervaring.
zal wel te doEen hebben met kosten drukken maar zinnige info krijg je er niet uit...
Bij de DEA drogist ook.
Vroeg laatst om condooms lengte 30 cm .Het meisje keek mij zo raar aan ? Ik vroeg haar is er iets, heeft je vriendje een kleinere dan ??
Bij de DEA zien ze mij nooit meer.gewoon online dan sta je ook niet voor l*l
Je link klopt niet
Ik kom dan in Rijssen terecht, en niet in Utrecht
Redeneer eens andersom. Duizenden "klanten" klikken op een Google-ad a 10ct per click en kopen niks. Kost een hoop geld en levert volgens jouw redenering niks op.
Of nog erger, mensen bestellen iets en het komt retour, kost je zelfs verzendkosten, administratie en een hoop werk en levert wederom niets op.
Als kers op de taart wordt er elders opnieuw besteld of zelfs in die zielige stenen winkel.
Is de boze webshop nu opeens het zielige slachtoffer?
Jij bent een nog veel grotere lul dan iemand die ergens iets gaat passen en niks koopt. Jij voegt er namelijk nog aan toe dat je zelf denkt het beter te weten en om dat te bereiken raadpleeg je alle bronnen behalve het binnenlopen van een winkel met vakbekwaam personeel.
Ik zie het al helemaal voor me. Wekenlang dag en nacht internet afstruinen en reviews lezen om het beste glijmiddel voor anaal gebruik te vinden....en dat vervolgens bij de goedkoopste internetshop kopen. Vooral om maar geen winkel binnen hoeven te lopen om advies te vragen.
Flikker toch op man, je bent nog erger dan die "zogenaamde passer" waar je zo op afgeeft
Excuseer mijn taalgebruik... als ik een hypocriet ruik verlies ik mijn fatsoen
Zo te lezen is het internet nog ingeschakeld op de gesloten inrichting
Jij vind dat in de doorsnee gemiddelde winkel vakbekwaam personeel staat ?
In een winkel krijg je altijd advies dat afgestemd is op het assortiment.
Als er betere spullen elders te krijgen zijn dan ga je dat niet horen !!
Op Inet kun je gericht zoeken naar eigenschappen, reviews in relatie tot jouw manier van gebruiken e.d.
Nieuwe TV gekocht tijdje terug.
Dan kom je met een uurtje Inet beter beslagen ten ijs dan wanneer je een gemiddelde zaak binnenloopt die TV verkoopt, ben ik 100% zeker van.
Remschijven via Inet gekocht. Ga ik naar de Volvo heb ik keuze uit 1 merk/type. Ga ik naar een universeel bedrijf dan... dan... dan openen zijn hun computer en kijken wat ze kunnen aanbieden. Specifiek weten zij dan ook helemaal niets, behalve dat ze rond zijn. Ervaring hebben ze niet met x-merk/type schijf op mijn type auto. Op forums haal ik die info wel.
Je taalgebruik is idd niet helemaal fatsoenlijk en een excuus erbij plaatsen maakt dat niet anders. Hooguit geeft dat een geur waar jij je fatsoen van zou kunnen verliezenIk heb nog 6 kwartjes.
Bij de DEA drogist ook.
Vroeg laatst om condooms lengte 30 cm .Het meisje keek mij zo raar aan ? Ik vroeg haar is er iets, heeft je vriendje een kleinere dan ??
Bij de DA zien ze mij nooit meer.gewoon online dan sta je ook niet voor l*l
Grappig dat de discussie gaat over online shoppen.
Zijn er ook nog mensen hier die wat kunnen vertellen over de winkel zelf? Over de service die ze verlenen aan wel winkelende klanten, of het gebrek ervan? Over de werkplaats, of die goed was of dat die zo belabberd was dat die niet voldoende was om de toko overeind te houden? Was de winkel met onderdelen en accesoires peperduur?
Of is het faillissement gewoon het gevolg van verkeerd ingeschat ondernemersrisico, verkeerd uitgepakte beslissingen of misschien wel de ondernemingsvorm die uiteindelijk tot de ondergang heeft geleid?
Je kan me veel vertellen, maar een toko die zolang bestaat, gaat echt niet verlies door het bestaan van het internet en online shoppende klanten.
Ja joh, een winkel zonder klanten heeft totaal geen kosten. Iedereen weet toch dat pas wanneer er klanten over de drempel stappen de kostenteller gaat lopen..Een winkel heeft meer last van mensen die niet in de winkel komen dan van mensen die in de winkel komen zonder koopintentie maar alleen om te passen en dan de winkel weer te verlaten ? Dat lijkt me sterk.
Het eerste levert niets op en kost niets. Het tweede levert ook niets op maar kost de winkelier wel wat.
Ja joh, een winkel zonder klanten heeft totaal geen kosten. Iedereen weet toch dat pas wanneer er klanten over de drempel stappen de kostenteller gaat lopen..
Uit deze reactie blijkt toch wel dat je weinig kaas gegeten hebt van het onderwerp. Ik zal het nog eens simpel uiteenzetten: Élke klant die je winkel binnen stapt is een mogelijke verkoop (TALLOZE mogelijkheden om te verkopen, ook aan die klanten die eigenlijk online willen bestellen). Élke klant die je winkel niet binnen stapt is dat nooit. Snap je? Zie je het verschil? Mogelijke verkoop/omzet vs niks nada noppes. Ik kies als ondernemer altijd voor het eerste.
Heb je enig idee hoeveel geld er in retail om gaat alleen maar om mensen de winkel in te krijgen? Gewoon om ze binnen te krijgen zodat ze er even een kijkje komen nemen (zonder nog enige koop intentie)?
De vraag is dus waarom je dat precies niet netjes vindt. Stukje "omdenken": je kunt in plaats van dat niet netjes te vinden, ook besluiten het leuk te vinden dat die klant in ieder geval naar je toe komt, zodat hij dichter in de buurt is dan als hij überhaupt nooit komt. Kwestie van sales funnels. Klant in winkel (of op webshop) is funnel 1, met klant in gesprek raken (of klant verleiden online zoekopdracht te doen) funnel 2, et cetera. De kunst is zo veel mogelijk mensen door te krijgen naar die volgende funnel, voorál klanten die dat van tevoren niet van plan waren. In plaats van zo'n klant niet netjes vinden kun je ook die klant als kans zien. Sure, minder grote kans dan iemand die met briefjes van 100 binnenkomt en zegt "ik ga niet weg voordat ik een Dainese pak op maat heb gekocht" (even overdreven gesteld), maar toch, beter contact met een potentiële klant dan geen contact met een potentiële klant.Het enige dat ik zeg is dat ik het niet netjes vind om in een zaak te gaan staan passen en bewust zonder aankoop de winkel uit te lopen en dan on-line te gaan bestellen.
Ik bedoel dus deze actie die ik net omschrijf.
In die regels direct hierboven. Niet meer, niet minder.
Nee, dat is misschien niet 'netjes' inderdaad. Het is echter wel een realiteit en daar zul je je als ondernemer op aan moeten passen. Ik denk dat je er een behoorlijke analyse op los kunt laten. Want als zoiets structureel aan de orde is in je winkel dan doe je gewoon echt iets fout.Het enige dat ik zeg is dat ik het niet netjes vind om in een zaak te gaan staan passen en bewust zonder aankoop de winkel uit te lopen en dan on-line te gaan bestellen.
Ik bedoel dus deze actie die ik net omschrijf.
In die regels direct hierboven. Niet meer, niet minder.
Hou aub op om er iedere keer weer andere dingen bij te halen waar ik het helemaal niet over heb.
De vraag is dus waarom je dat precies niet netjes vindt. Stukje "omdenken": je kunt in plaats van dat niet netjes te vinden, ook besluiten het leuk te vinden dat die klant in ieder geval naar je toe komt, zodat hij dichter in de buurt is dan als hij überhaupt nooit komt. Kwestie van sales funnels. Klant in winkel (of op webshop) is funnel 1, met klant in gesprek raken (of klant verleiden online zoekopdracht te doen) funnel 2, et cetera. De kunst is zo veel mogelijk mensen door te krijgen naar die volgende funnel, voorál klanten die dat van tevoren niet van plan waren. In plaats van zo'n klant niet netjes vinden kun je ook die klant als kans zien. Sure, minder grote kans dan iemand die met briefjes van 100 binnenkomt en zegt "ik ga niet weg voordat ik een Dainese pak op maat heb gekocht" (even overdreven gesteld), maar toch, beter contact met een potentiële klant dan geen contact met een potentiële klant.
Wat sommigen hier dus niet snappen is hoe je ontevreden kunt zijn dat er iemand naar je koopwaar komt kijken, alleen maar omdat hij het plan heeft om niets te kopen.
En die klant heeft ook niet "geen cent op zak" natuurlijk - die klant heeft dezelfde pinpas/credit card op zak die hij ook thuis gebruikt voor zijn online bestelling. Probeer hem dus te verleiden om alsnog voor winkelaanschaf te gaan, met mooie aanbiedingen en overtuigende verkoop etc..
Het kan wel zijn dat je het niet netjes vindt van de klant, maar het is een tamelijk zinloze "vinding" so to speak, het is nou eenmaal een fact of life dat mensen online dingen kunnen bestellen.
Ik zou met deze middenstandsklacht wel eens cijfers willen zien van hoe veel dit hele ding nou werkelijk voorkomt, en of het inderdaad wel zo is dat die online aankopen die mensen doen ook echt winkelverkoop schelen. Het doet me toch denken aan het aloude Brein-argument: elke gekopiëerde CD is directe schade aan de platenmaatschappij, omdat die kopieerder anders 100% zeker die CD gewoon gekocht zou hebben.
Dat iemand het niet met je eens is betekent niet dat hij je niet begrijpt.Ik denk dat ik voortaan maar in het Italiaans ga typen, dan word ik net zo goed als nu begrepen, heb ik het idee.
Ik denk dat ik voortaan maar in het Italiaans ga typen, dan word ik net zo goed als nu begrepen, heb ik het idee.