A
Het is pas eerlijk als ze meteen als ze de winkel binnenkomt aan de verkoper verteld dat ze voor de laagste prijs gaat, en daarbij ook op internet kijkt.
Alleen dan heeft de verkoper een eerlijke kans om haar zonder kosten te maken de deur te wijzen.
een goeie verkoper hengelt de klant binnen
Nog even ter toevoeging aan de discussie voor degenen die niet geloven dat het een veel voorkomend fenomeen is dat mensen in de winkel passen/advies vragen/gehele reizen laten uitstippelen en online kopen:
In de winkel passen, online kopen: het is een probleem
Het heeft zelfs een geheel eigen term gekregen: Showrooming
Showrooming: eerst naar de winkel, en dan online kopen voor minder geld
Edit: nog wat meer linkjes over showrooming
http/www.tns-nipo.com/onze-specialisaties/retail-shopper/showrooming/
http/www.tns-nipo.com/nieuws/nieuwsberichten/showrooming-met-smartphone-ramp-redding-voor-ret/
https://www.adformatie.nl/blog/showrooming-versus-webrooming-online-verleiden-en-store-verkopen
Webrooming bestaat dus ook
ik ga altijd hier naar mediamarkt of bcc om apparatuur te testen en te bekijken.als mij iets bevalt schrijf ik het merk en type nummer op en vervolgens bestel ik het veel goedkoper bij een internet aanbieder.
Er staan in de meeste ook beschreven wat de beoogde oplossing is. Misschien moeten winkeliers daar meer naar kijken? Het is in ieder geval wel duidelijk dat als je winkelervaring nagenoeg gelijk is aan die van een online winkel dat je het bij een grote groep mensen gaat afleggen.O nee prima, nu heb je iedereen overtuigd. Door meerdere links te plaatsen waar dit fenomeen ofwel probleem wordt toegelicht, praat alles goed. En het vrolijkt je blijkbaar nog op ook. Heb je de artikelen eigenlijk wel gelezen
Haha het is toch geweldig?O nee prima, nu heb je iedereen overtuigd. Door meerdere links te plaatsen waar dit fenomeen ofwel probleem wordt toegelicht, praat alles goed. En het vrolijkt je blijkbaar nog op ook. Heb je de artikelen eigenlijk wel gelezen
Er staan in de meeste ook beschreven wat de beoogde oplossing is. Misschien moeten winkeliers daar meer naar kijken? Het is in ieder geval wel duidelijk dat als je winkelervaring nagenoeg gelijk is aan die van een online winkel dat je het bij een grote groep mensen gaat afleggen.
Wat dan wel weer interessant is, is dat de grootste groep mensen nog gewoon in een winkel door een persoon geholpen wil worden en daar hun spulletjes komt kopen.
En.. ik zeg altijd maar: achter elke webshop zit doorgaans ook gewoon een ondernemer van vlees en bloed. Eentje die ook gewoon moet knokken voor z'n centen. Men lijkt dat altijd maar even voor het gemak te vergeten in het schelden op die klote webshops.
Haha het is toch geweldig?
Nu kunnen we tegenwoordig dus zeggen we gaan even een dagje showrooming/webrooming doen
Een tijdje terug werd al voorspeld dat er steeds meer showrooms gaan komen zonder voorraad. Bijv een Samsung showroom waar je een koelkast kan bekijken waarna je die zelf op internet kan bestellen, al dan niet bij de fabrikant zelf. Een logische stap. Voorraden in de winkel houden wordt te duur en bestellen kan ik zelf ook wel.Bij hoeveel mensen en hoeveel dingen werkt dat nog? Als een verkoper mij iets verteld dan vertrouw ik dat per definitie niet want hij heeft daar een ander belang bij dan ik. Hoe harder hij hengelt hoe groter mijn wantrouwen en hoe sneller ik eerst ga googelen om zeker te weten dat hij niet uit zijn nek lult.
Wat betreft de mediamarkt heb ik mij het volgende laten vertellen. De fabrikanten maken aparte versies van hun producten voor verkoop bij de mediamarkt. Zo is 1 van die dingen bv. een plastic "omhulsel" bij je stekkerblok van bv. de koelkast, i.p.v. een metalen zoals je die krijgt bij je lokale familiebedrijf. Dit resulteert in een kortere levensduur van het product.
Wie zegt dat ik ze niet gelezen heb dan? Niet steeds aannames doenDe door jezelf geplaatste artikelen niet lezen, maar het wel geweldig vinden. De teloorgang van deze maatschappij begint bij mensen zoal jij.
Wie zegt dat ik ze niet gelezen heb dan? Niet steeds aannames doen
Ik heb ze wel gelezen en zoals net gezegd tegen Rappie
De algemene stelling van die artikelen is dat winkels zich moet aanpassen hierop en niet de consument
Heb jij eigenlijk wel een motor???Wie zegt dat ik ze niet gelezen heb dan? Niet steeds aannames doen
Ik heb ze wel gelezen en zoals net gezegd tegen Rappie
De algemene stelling van die artikelen is dat winkels zich moet aanpassen hierop en niet de consument
Dat klopt inderdaad! Ook bij laptops het geval, net even een iets ander typenummer.
Opzich qua keuze is de Mediamarkt wel ideaal, lekker snuffelen en proberen.
En als de onvermijdelijke “kan ik u helpen” komt is het heel simpel om te antwoorden met “ik kijk alleen even rond, dank u wel” toch?!
Whahahaha volgens haar motorstek profiel moet ze nog met lessen beginnen, ik geloof helemaal niets meer van haar of is het misschien wel een hemHeb jij eigenlijk wel een motor???
Ik vind het bezit van een motor toch wel cruciaal om met zoveel autoriteit op MF te posten.Whahahaha volgens haar motorstek profiel moet ze nog met lessen beginnen, ik geloof helemaal niets meer van haar of is het misschien wel een hem
Nee ik heb nog geen motor. Ik moet nog beginnen met lessen.Heb jij eigenlijk wel een motor???
Dan moet ik je helaas doorverwijzen naar een zelf uit te kiezen oudejongejuffrouwenforum.Nee ik heb nog geen motor. Ik moet nog beginnen met lessen.
Nee dank je.Dan moet ik je helaas doorverwijzen naar een zelf uit te kiezen oudejongejuffrouwenforum.
Nee ik heb nog geen motor. Ik moet nog beginnen met lessen.
Is dat wat jij hebt gedaan?Gewoon bij 40 verschillende rijdscholen een gratis proefles nemen en dan je examen aanvragen!