Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Van der Heyden Motors & Scooters failliet


Een verkoper heeft ook een kans,een goeie verkoper hengelt de klant binnen,en dat is m.i ook een beetje wat mevr. bedoelt. maar de meeste verkopers zijn geen verkopers meer
 
Nog even ter toevoeging aan de discussie voor degenen die niet geloven dat het een veel voorkomend fenomeen is dat mensen in de winkel passen/advies vragen/gehele reizen laten uitstippelen en online kopen:

In de winkel passen, online kopen: het is een probleem

Het heeft zelfs een geheel eigen term gekregen: Showrooming

Showrooming: eerst naar de winkel, en dan online kopen voor minder geld


Edit: nog wat meer linkjes over showrooming

http/www.tns-nipo.com/onze-specialisaties/retail-shopper/showrooming/

http/www.tns-nipo.com/nieuws/nieuwsberichten/showrooming-met-smartphone-ramp-redding-voor-ret/

https://www.adformatie.nl/blog/showrooming-versus-webrooming-online-verleiden-en-store-verkopen

Webrooming bestaat dus ook
 
Laatst bewerkt:
Ja, er bestaan ook mensen die "iets extra's" bij de verzekering opgeven. Zelfde laken een pak. Als je daarbij wil horen....
 
Een tijdje terug werd al voorspeld dat er steeds meer showrooms gaan komen zonder voorraad. Bijv een Samsung showroom waar je een koelkast kan bekijken waarna je die zelf op internet kan bestellen, al dan niet bij de fabrikant zelf. Een logische stap. Voorraden in de winkel houden wordt te duur en bestellen kan ik zelf ook wel.


een goeie verkoper hengelt de klant binnen

Bij hoeveel mensen en hoeveel dingen werkt dat nog? Als een verkoper mij iets verteld dan vertrouw ik dat per definitie niet want hij heeft daar een ander belang bij dan ik. Hoe harder hij hengelt hoe groter mijn wantrouwen en hoe sneller ik eerst ga googelen om zeker te weten dat hij niet uit zijn nek lult.
 
Laatst bewerkt:

O nee prima, nu heb je iedereen overtuigd. Door meerdere links te plaatsen waar dit fenomeen ofwel probleem wordt toegelicht, praat alles goed. En het vrolijkt je blijkbaar nog op ook. Heb je de artikelen eigenlijk wel gelezen
 
Laatst bewerkt:
ik ga altijd hier naar mediamarkt of bcc om apparatuur te testen en te bekijken.als mij iets bevalt schrijf ik het merk en type nummer op en vervolgens bestel ik het veel goedkoper bij een internet aanbieder.

Wat betreft de mediamarkt heb ik mij het volgende laten vertellen. De fabrikanten maken aparte versies van hun producten voor verkoop bij de mediamarkt. Zo is 1 van die dingen bv. een plastic "omhulsel" bij je stekkerblok van bv. de koelkast, i.p.v. een metalen zoals je die krijgt bij je lokale familiebedrijf. Dit resulteert in een kortere levensduur van het product.
 
O nee prima, nu heb je iedereen overtuigd. Door meerdere links te plaatsen waar dit fenomeen ofwel probleem wordt toegelicht, praat alles goed. En het vrolijkt je blijkbaar nog op ook. Heb je de artikelen eigenlijk wel gelezen
Er staan in de meeste ook beschreven wat de beoogde oplossing is. Misschien moeten winkeliers daar meer naar kijken? Het is in ieder geval wel duidelijk dat als je winkelervaring nagenoeg gelijk is aan die van een online winkel dat je het bij een grote groep mensen gaat afleggen.

Wat dan wel weer interessant is, is dat de grootste groep mensen nog gewoon in een winkel door een persoon geholpen wil worden en daar hun spulletjes komt kopen.

En.. ik zeg altijd maar: achter elke webshop zit doorgaans ook gewoon een ondernemer van vlees en bloed. Eentje die ook gewoon moet knokken voor z'n centen. Men lijkt dat altijd maar even voor het gemak te vergeten in het schelden op die klote webshops.
 
O nee prima, nu heb je iedereen overtuigd. Door meerdere links te plaatsen waar dit fenomeen ofwel probleem wordt toegelicht, praat alles goed. En het vrolijkt je blijkbaar nog op ook. Heb je de artikelen eigenlijk wel gelezen
Haha het is toch geweldig?

Nu kunnen we tegenwoordig dus zeggen we gaan even een dagje showrooming/webrooming doen
 

Ja de algemene strekking/stelling van de verhalen zoals ik het lees is: winkels dienen zich aan te passen/verbeteren/meer moeite doen.

Er staat dus niet: de consument/webshops moet zich aanpassen.

Maar zoals jij zegt is de grootste groep mensen nog wel aan het winkelen in de fysieke winkel. Oftewel faillissement is niet te wijten aan showrooming
 
Haha het is toch geweldig?

Nu kunnen we tegenwoordig dus zeggen we gaan even een dagje showrooming/webrooming doen

De door jezelf geplaatste artikelen niet lezen, maar het wel geweldig vinden. De teloorgang van deze maatschappij begint bij mensen zoal jij.
 
Er bestaat ook Boomerrooming, waar men eerst online zoekt naar het geschikte apparaat/kledij/ding, een winkel zoekt die dat ding in de showroom heeft staan, je die daar test, en daar toch online gaat kopen
Dat is vooral hoe ik mijn inkopen doe bij dingen waar ik echt naar zoek.

Is gewoon een nieuwe trend in de customer journey, moet je erbij pakken als retailer.
 

Ik had het ook over een goeie verkoper,die pik ik er feilloos uit
Maar ff zonder gekheid, vandaag een nieuwe helm gekocht,bij een motorzaak ,erg goed advies gehad ,en €1,10 goedkoper als via internet
 

Dat klopt inderdaad! Ook bij laptops het geval, net even een iets ander typenummer.

Opzich qua keuze is de Mediamarkt wel ideaal, lekker snuffelen en proberen.
En als de onvermijdelijke “kan ik u helpen” komt is het heel simpel om te antwoorden met “ik kijk alleen even rond, dank u wel” toch?!
 
De door jezelf geplaatste artikelen niet lezen, maar het wel geweldig vinden. De teloorgang van deze maatschappij begint bij mensen zoal jij.
Wie zegt dat ik ze niet gelezen heb dan? Niet steeds aannames doen

Ik heb ze wel gelezen en zoals net gezegd tegen Rappie
De algemene stelling van die artikelen is dat winkels zich moet aanpassen hierop en niet de consument
 

Wie zegt dat ik ze niet gelezen heb dan? Niet steeds aannames doen


Ik heb ze wel gelezen en zoals net gezegd tegen Rappie
De algemene stelling van die artikelen is dat winkels zich moet aanpassen hierop en niet de consument

Gezien het feit dat je er niet op in ging. En nogal selectief reageert.
 
Laatst bewerkt:

Geld trouwens voor heel erg veel producten. Sokken van Puma bv. zijn ook niet overal hetzelfde. Als iets niet een rebrand heeft gekregen, dan is het vaak een andere kwaliteit. Uiteindelijk gaat het om prijs/kwaliteit.
 
Whahahaha volgens haar motorstek profiel moet ze nog met lessen beginnen, ik geloof helemaal niets meer van haar of is het misschien wel een hem
Ik vind het bezit van een motor toch wel cruciaal om met zoveel autoriteit op MF te posten.