Dat is wat ik ervan maak inderdaad, want zoals eerder gezegd zou ik voor een paar euro of een tientje verschil of twintig euro verschil niet online gaan shoppen en het wel gewoon in de winkel kopen. Maar als het 50 euro of meer prijsverschil is, waarbij de winkel niet bereid is om dan korting te geven van 20, 30 of meer om dichter bij de online prijs te komen dan ga ik het gewoon in de winkel passen en online kopen. En dan boeit het mij echt niet hoe zo'n winkel er over denkt, hoe die daar last van heeft etc. Dan hadden ze maar korting moeten geven als ze willen dat ik het daar koop.
Dus daarom vraag ik jou waarom je denkt waarom mensen over het algemeen genomen niet hetzelfde zouden doen in dat geval?
Als je het een en ander in de inruilprijs wilt “verwerken “ of de inruiler wilt doorschuiven naar de handel,
Dan krijgt bijna iedereen een flinke klap in zijn gezicht kwa inruilprijs....
Volgens dat systeem liggen de inruilprijzen dermate laag, dat je iedereen zowat moet tereurstellen en dus weg jaagt.
Voorbeeld:
Stel je koopt een nieuwe motor van 15.000 euro.
Na twee jaar wil je hem graag inruilen.
Je eigen dealer geeft er 10.250 euro voor.
Dan heb je als klant bijna 5000 euro afgeschreven, best aardig....
Maar “ de handel “ geeft die dealer echt geen 10.000 euro hoor
Zal dus niet gaan werken ben ik bang....
De handel in tweedehands spul, dat wat ouder is, ligt al jaren op zn gat.
Een motorzaak die failliet gaat vind ik altijd oprecht jammer.
Maar het eerste doel is toch altijd: motoren verkopen.
Kleding,helmen etc. is een (weliswaar logisch) verlengstuk daarvan.
Maar ga je failliet op de internethandel van die nevenprodukten ?
Wij als consument kunnen handig profiteren van die internethandel.
Maar wat denk je wat een motorzaak zelf doet ??
Roy van der Heyden stond al jaren achter de onderdelenbalie.
Dat is écht wel een doorgewinterde internetter....ten gunste van hun eigen toko, logisch.
Maar wij als consumenten doen dat ook....niks mis mee.
Marcel van der Heyden stond voornamelijk in de verkoop van motoren.
Zelf ook ooit een nieuwe motor gekocht bij hem.
Je mocht van geluk spreken als er twee weken later als je eens langs kwam een knikje vanaf kon...
Iets klopt er dan niet helemaal....
De dames van de kleding ( Moniek bijvoorbeeld die er al tientallen jaren werkte ) :
Altijd vriendelijk en behulpzaam en weet precies waar ze over praat.
Zo kan het ook.
Velen hier wekken de indruk dat een bedrijf maar even op de fles is gegaan “ vanwege het moordende internet “
Maar IS dat wel zo ???
Het grote probleem is dat je bij veel motorzaken de voorraad niet online kan zien. Als ik iets wil hebben dan doe ik thuis vooronderzoek. Als ik dan naar een motorzaak ga dan wil ik zeker weten dat het op voorraad is.
Het resultaat is dat ik de motorzaken in de omgeving links laat liggen en naar een motorzaak ga waar ik wel zeker weet dat ze het artikel hebben waar ik naar opzoek ben.
Daarnaast wens ik als consument niet mee te betalen aan een groot, luxe glazenpaleis. Zorg gewoon dat je kan leveren tegen een nette prijs (waar best nog wat marge op mag zitten) en service kan bieden (ook online).
De Nederlandse mediamarkt site of de Duitse?Over internetaankopen, of fysiek in de winkel :
Ik wilde een Google Home. Niet verkrijgbaar in NL maar wel in DE.
Op de site van de mediamarkt was er een aanbieding, 129 eur ipv 149 eur.
Toch naar de winkel gegaan en het apparaat daar kunnen kopen voor 116 euro, prijs volgens de lokale aanbieding.
Betreft dan wel een groot bedrijf, maar internetaankopen zijn dus niet altijd goedkoper dan in de winkel.
Ik heb er net voor de zomer nog een Versys gekocht. Een demomodel met 12 km op de teller. Wat blijkt nu bij mijn 1000 km beurt die ik dus niet meer daar kon laten doen? De motor bleek niet van deze motorzaak te zijn geweest zonder daar iets van te zeggen. Dat is nog niet het grootste probleem, ze waren ook "vergeten" de motor aan te melden bij kawasaki voor de garantie. Kortom moedwillig klanten bedonderen vraagt uiteindelijk om moeilijkheden. Ik heb geen goed woord over voor zaken die dit soort praktijken bezigen.
Hoezo moedwillig klanten bedonderen? Maakt het voor die motor met 12km verschil of ie van hen was, van een klant of van de importeur? Waar het in jouw geval om zou moeten gaan is de garantie die er op van toepassing was/is en die komt van hen als jij m daar gekocht hebt. Als die toko dan failliet gaat, vervalt jouw garantie vanuit hen toch.
Tenzij parallelimport.Volgens mij kan Kawasaki prima zien wanneer die motor gefabriceerd is en zodoende lijkt mij dat Kawasaki of de Nederlndse importeur alsnog de fabrieksgarantie moeten geven?
Ja, inderdaad, maar dan is de Nederlandse importeur niet van toepassing, maar ik ga er voor het verhaal vanuit dat het gewoon een officieel in Nederland of ander EU-land geleverde motor is.Tenzij parallelimport.
Over internetaankopen, of fysiek in de winkel :
Ik wilde een Google Home. Niet verkrijgbaar in NL maar wel in DE.
Op de site van de mediamarkt was er een aanbieding, 129 eur ipv 149 eur.
Toch naar de winkel gegaan en het apparaat daar kunnen kopen voor 116 euro, prijs volgens de lokale aanbieding.
Betreft dan wel een groot bedrijf, maar internetaankopen zijn dus niet altijd goedkoper dan in de winkel.
Ik heb er net voor de zomer nog een Versys gekocht. Een demomodel met 12 km op de teller. Wat blijkt nu bij mijn 1000 km beurt die ik dus niet meer daar kon laten doen? De motor bleek niet van deze motorzaak te zijn geweest zonder daar iets van te zeggen. Dat is nog niet het grootste probleem, ze waren ook "vergeten" de motor aan te melden bij kawasaki voor de garantie. Kortom moedwillig klanten bedonderen vraagt uiteindelijk om moeilijkheden. Ik heb geen goed woord over voor zaken die dit soort praktijken bezigen.
Als het je eigen motor is dan denk je er misschien anders over.Voordat je je een hartverzakking ergert;
Kawasaki maakt goede motoren, de Versys is inmiddels ook wel uitgerijpt.
De kans dat jij, met je schijnbaar lage kilometrage, de garantie nodig hebt is niet zo groot.
Buiten dat heb je een heel grote kans dat een andere dealer het zo voor je oplost.
Welke kans blijft er dan nog over?
Volgens mij spijkers op laag water
Yay, binnenkort aapjes kijken als er weer 2e hands motoren zonder garantie voor praktisch de nieuwprijs verkocht worden aan infantiele personen!
Yay, binnenkort aapjes kijken als er weer 2e hands motoren zonder garantie voor praktisch de nieuwprijs verkocht worden aan infantiele personen!
De meeste mensen hebben geen flauw idee dat er zo'n 40% bovenop de prijs komt die zelf bieden. Loopt dan toch aardig op...