.... Het grootste nadeel is denk ik het hoog geplaatste gewicht, waardoor ik motor bij het manuvreren soms bijna laat vallen ...
Ik heb er ook een paar gehad en ze bevielen goed. Zul je veel plezier van hebben. Je kunt er zowel rustig als sportief mee rijden en piekerig zijn ze in geen geval zoals hiervoor ergens opgemerkt werd.Bedank voor adviezen en/of afradingen.
Ben vanmiddag toch gegaan voor de GSX600F. Koop is gesloten.
Proefrit beviel me erg goed.
Mijn vorige motor was een Gsx-f (20.000 km mee gereden) en ik rijd nu vaak op de diversion van mijn vriendin, dus ik kan er goed over oordelen.
Is veel sportiever dan een Diversion. Vooral het blok dan. Maakt veel makkelijker toeren, maar heeft ook erg weinig kracht onderin en gooit alles in de strijd bij 8000 toeren. Erg piekerig dus.
Onderstel is beter, maar niet veel. Het blijft, in alle opzichten de budget bike van suzuki. Kwalitatief vond ik het allemaal erg matig. Bij de diversion is erg bezuinigd op het blok, maar de afwerking van schroeven e.d. is goed. Dat kan je van de GSX (en andere suzuki's, helaas) niet zeggen. Erg matige afwerking.
Dus, mijn voorstel zou zijn om een tijdje door te sparen en een Honda CBR 600F te kopen. Net dat beetje beter, net dat beetje completer (denk aan beter blok, zadel, 160mm achterband ipv 140).
Groeten.
O ja.. nog een leuke tip om je motor wat sportiever te laten lijken.
Plaats race gaas (te verkrijgen bij de betere autospeciaalzaken) achter de drie gapende gaten van de kuip.. Uit vele reacties vindt een ieder dat best wel gaaf er uit zien.
(Afbeelding)
Wegend verregaande helmkapsel en twee dagen toeren door de ardennen zal ik jullie mijn zwaar vermoeide hoofd besparen
en ook dat is gelukt, vanmiddag om 16.00 uur ben ik weggereden bij Safe met m'n eigenste GSX. De eerste 60 kilometer staan op het tellertje, en nu staat íe lekker uit te rusten in de garage met alle door de verzekering vereiste sloten.
't was heerlijk genieten vanmiddag
(Afbeelding)