Van welk materiaal is deze demper?

Ook al gedaan, de ene keer zie ik titanium staan en de andere keer RVS. Ik dacht, misschien weet een van jullie het toevallig.

Ik heb ze er al onder zitten, maar had eigenlijk geen flauw idee van welk materiaal het is, daarom wou ik het weten. Vind ze namelijk een beetje braaf klinken..




Nou ben ik wel benieuwd: waarom zoek je niet naar het merk van de dempers?

Ik bedoel hun site, met alle info over hun producten, en misschien wel een contactmogelikheid.
 
Ook al gedaan, de ene keer zie ik titanium staan en de andere keer RVS. Ik dacht, misschien weet een van jullie het toevallig.

Ik heb ze er al onder zitten, maar had eigenlijk geen flauw idee van welk materiaal het is, daarom wou ik het weten. Vind ze namelijk een beetje braaf klinken..
Titanium koelt sneller af dan RVS, dus direct na een rit even vastpakken en je weet het meteen :+
 
Ook al gedaan, de ene keer zie ik titanium staan en de andere keer RVS. Ik dacht, misschien weet een van jullie het toevallig.

Ik heb ze er al onder zitten, maar had eigenlijk geen flauw idee van welk materiaal het is, daarom wou ik het weten. Vind ze namelijk een beetje braaf klinken..

Of ie nou van titanium of van oude stijgerpijpen is, dat maakt niet uit qua geluid.
 
Materiaal van een uitlaat maakt zeker uit!
Een rvs uitlaat klinkt iets anders dan een van staal, bij een auto wel in ieder geval.
geluidsverschil door puur de materiaalkeuze is volgens mij verwaarloosbaar.
Echter is het idd wél zo dat een oem uitlaat ( van laten we zeggen een honda civic ) k*t klinkt.
Én dat als je voor een "sport" uitlaat kiest, die ( meestal ) van rvs oid gemaakt worden, dit is gewoon een keuze omdat RVS een beter product is dan steigerpijp, niet omdat rvs beter klinkt, rvs ( het staal zélf ) maakt geen geluid, stijgerpijp ook niet.
Het gaat er om HOE de uitlaat in elkaar steekt ( demping etc )

ik denk dat iemand die handig is met staal een uitlaat van RVS én een uitlaat van laten we zeggen gewoon staal kan maken, die identiek klinken.

Echter nogmaals, "sport"uitlaten worden nu eenmaal van beter staal geproduceerd ivm gewicht/duurzaamheid, etc. :)

Correct me if i'm wrong ?
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik wel benieuwd: waarom zoek je niet naar het merk van de dempers?

Ik bedoel hun site, met alle info over hun producten, en misschien wel een contactmogelikheid.

om op alle vragen in 1 keer te antwoorden;

1) ja, die zijn van RVS.
2) micron contacteren is n beetje moeilijk, zijn immers (helaas) alweer n jaartje of 1-2 geleden bankroet gegaan. :P
3)micron bestaan, of liever bestonden, in zowel road legal als race dempers. de road legals zijn idd stil... en retezwaar!
4) en als je die verkleuring graag ziet, geen wanhoop, oa bij ART, Carbon Can Co(mpany) en Blueflame (en nog n hele rits) kan je ze ook zo kopen
 
Ook al gedaan, de ene keer zie ik titanium staan en de andere keer RVS. Ik dacht, misschien weet een van jullie het toevallig.

Ik heb ze er al onder zitten, maar had eigenlijk geen flauw idee van welk materiaal het is, daarom wou ik het weten. Vind ze namelijk een beetje braaf klinken..

Betekent dat dat ze zelf niet weten welk materiaal het is, of dat ze twee versies hebben, of dat de demper uit beide materialen is gemaakt?
 
om op alle vragen in 1 keer te antwoorden;

1) ja, die zijn van RVS.
2) micron contacteren is n beetje moeilijk, zijn immers (helaas) alweer n jaartje of 1-2 geleden bankroet gegaan. :P 3)micron bestaan, of liever bestonden, in zowel road legal als race dempers. de road legals zijn idd stil... en retezwaar!
4) en als je die verkleuring graag ziet, geen wanhoop, oa bij ART, Carbon Can Co(mpany) en Blueflame (en nog n hele rits) kan je ze ook zo kopen

Ow, tja, dan wordt t lastig.
 
om op alle vragen in 1 keer te antwoorden;

1) ja, die zijn van RVS.
2) micron contacteren is n beetje moeilijk, zijn immers (helaas) alweer n jaartje of 1-2 geleden bankroet gegaan. :P
3)micron bestaan, of liever bestonden, in zowel road legal als race dempers. de road legals zijn idd stil... en retezwaar!
4) en als je die verkleuring graag ziet, geen wanhoop, oa bij ART, Carbon Can Co(mpany) en Blueflame (en nog n hele rits) kan je ze ook zo kopen


Op die van mij staat er "Not for road use". Dus dan heb ik in ieder geval de goede :Y
 
Dit is een blueflame van Titanium
full
 
geluidsverschil door puur de materiaalkeuze is volgens mij verwaarloosbaar.
Echter is het idd wél zo dat een oem uitlaat ( van laten we zeggen een honda civic ) k*t klinkt.
Én dat als je voor een "sport" uitlaat kiest, die ( meestal ) van rvs oid gemaakt worden, dit is gewoon een keuze omdat RVS een beter product is dan steigerpijp, niet omdat rvs beter klinkt, rvs ( het staal zélf ) maakt geen geluid, stijgerpijp ook niet.
Het gaat er om HOE de uitlaat in elkaar steekt ( demping etc )

ik denk dat iemand die handig is met staal een uitlaat van RVS én een uitlaat van laten we zeggen gewoon staal kan maken, die identiek klinken.

Echter nogmaals, "sport"uitlaten worden nu eenmaal van beter staal geproduceerd ivm gewicht/duurzaamheid, etc. :)

Correct me if i'm wrong ?

mijn mening.

een standaard demper is meestal van staal en om de levensduur iets te verlengen maken ze hem van dikker staal dan de RVS uitvoering waarmee hij vergeleken wordt. dit beïnvloed het geluid en het gewicht ( in beide gevallen nadelig)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan