Vanavond iemand Zuid-Limburg?

Yzf1kr

MF veteraan
28 aug 2002
2.090
1
Heerlen
Is er vanavond iemand die gaat rijden?

Voor een sprintje Luxemburg en terug is het wat kort.
Maar een paar klein rondje belgie moet toch mogelijk zijn.

Of ik kanjullie het rondje Vijlenerbos laten zien dat Takumi nooit heeft kunnen doen :P

Die is trouwens nog steeds z'n GSXR aant lijmen :)

Chris
 
Het rondje bos ken ik ondertussen ja, zwaar ok! :]

Maar nee, ik zit nu in Heerlen en mijn motor bij pa en ma...MISSCHIEN komend weekend.
 
Waar ligt die route bij het Vijlerbos? Ben gisteren nog in de buurt geweest maar volgens mij ben ik te vroeg afgeslagen naar Vaals. Ik kwam vanuit Gulpen en ben bij Wittem rechts richting Epen gereden. In Epen rechts richting Vijlen. Op het eind bij T splitsing links. In ieder geval ik vond het niet |) Iemand tips?

Groet Geert :]
 
Waar ligt die route bij het Vijlerbos? Ben gisteren nog in de buurt geweest maar volgens mij ben ik te vroeg afgeslagen naar Vaals. Ik kwam vanuit Gulpen en ben bij Wittem rechts richting Epen gereden. In Epen rechts richting Vijlen. Op het eind bij T splitsing links. In ieder geval ik vond het niet |) Iemand tips?

Groet Geert :]

Het "Rondje Vijlenerbos" ligt tussen de punten. T-splitsing "restaurant theetuin", T-splitsing "Boswachterij" en T-splitsing touristenweg.

Als je vanaf Epen komt, langs de ijskraam omhoog, kom je bij een T-splitsing met parkeerplaats en restaurant. Hier kan je kiezen rechtuit, en langs de "touristenweg" omhoog, of links omhoog. Links zijn eerst 3 haarspeldbochten, dan een kort recht stuk, bij T spliting rechts, dan weer 800 meter rechtuit, om daarna bij de T-splitsing weer de toeristenweg af te "duiken" met meteen een flauwe links en een 160 graden bocht naar reachts te nemen.

Andersom ga je via een mooie verkante scherpe linkse bocht omhoog met daarne een paar lekkere bochten en wat kleine hoogteverschillen. Om dan weer via het rechte stuk en de haarspeldbochten omlaag te komen.

Heb gister deze route ook een keer of 3 link en 2 rechtsom gereden. Had niet veel tijd en moest mn nieuwe winterbroek testen. Maar het was geen pretje, veel te veel "stads-oma's die nog nooit een koe hebben gezien" en andere mongolen die niet wten hoe ze een haarspeldbocht moeten nemen.
 
Waarom maken jullie het rondje niet een beetje groter ??
Rij bij de plank de grens over, richting Henri Chappelle en rij dan via Gemmenich weer de berg omhoog richting Vaals.
Een leuk rondje met lekkere bochten en nog wat rechte scheurstukjes ook.
Suc6.

:] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Dat smalle stukkie met haarspeldbochten is K#T, wel leuk dat je zo een heel rondje kan maken en niet steeds van boven weer naar beneden rijdt en zo, maar ik rij dat stuk altijd erg rustig, weinig plaats voor fouten..
 
Waarom maken jullie het rondje niet een beetje groter ??
Rij bij de plank de grens over, richting Henri Chappelle en rij dan via Gemmenich weer de berg omhoog richting Vaals.
Een leuk rondje met lekkere bochten en nog wat rechte scheurstukjes ook.
Suc6.

:] :] :] :] :] :] :] :] :]

Omdat dat wegdek gewoon K^T is. Het gewoon een grote hobbelweg van de Plank tot aan Gemmenich. En dan ook nog al die zotte belgen voor je neus. Dan heb je ook nog eens al die omas en opas die op het 3 landenpunt rondhangen. Vaals-Epen gaat nog, maar vanaf Slenaken is het weer "koekblik" slingeren tot aan de plank.

Nee, als ik wat meer tijd heb en een groter rondje wil maken rijd ik gewoon ff de B258 naar de Ring op en af :9

Maar het grote voordeel is dat het daar relatief rustig is. Vooral op een doordewekse avond heb je nergens last van. Op een paar "locals" na, maar die scheuren meestal ook flink door.
 
Wat dachten jullie van een rondje Remouchamps, Comblain-au-Pont, Hamoir, Trois Points, Remouchamps. Of als je echt wil genieten bij Hamoir door naar Durbuy Roche a la Ardenne (of zoiets) dan naar Erezee en weer naar Trois-Points en Remouchamps. :]
 
Laatst bewerkt:
Maar wanneer gaan we dan ??
Rij meestal via mijn werk in Heerlen, voerendaal, klimmen, valkenburg, wittem, partij, epen, slenaken , binnendoor terug naar maastricht.
Afgelopen zaterdag trouwens in de Eiffel getoerd, errug gaaf!!! een ritje van 350km. Misschien ook wel leuk om eens over te doen?
 
Ik weet niet wanneer de meeste mensen kunnen maar een zaterdag lijkt me het meest geschikt. Verzamelen bij het Shell tankstation in Wittem in den vroege morgen en rijden maar.
 
Ik weet niet wanneer de meeste mensen kunnen maar een zaterdag lijkt me het meest geschikt. Verzamelen bij het Shell tankstation in Wittem in den vroege morgen en rijden maar.

Ik heb nog geen plannen... dus zeg maar hoelaat.
 
ik heb er pas een paar rondjes gemaakt, maar ik kan zaterdag ook wel, tot een uur of 15.00 .

Beetje spelen :] :]
 
Ik weet nog niet of ik deze zaterdag kan. :? Maar jullie kunnen gerust dit weekend al gaan :] Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit (zoals afgelopen weekend). Zolang het maar niet teveel ;( Zal in de loop van de week wel duidelijk worden of ik mee kan. Ik heb mijn (eerste) motor (CBR600F) pas 3 maanden dus als mensen met meer ervaring graag voorop!
 
tsja, werken idd vanaf half 5. :(

Misschien moet ik wel de hele dag werken, maar zoals het er nu uitziet kan ik zaterdag wel. maar jij wil dus 5 uur lang dat rondje gaan rijden... :?
 
Sorry ;( ;(
'k wist niet dat het wegdek aldaar zo verslechterd is in die ruim drie jaar dat ik uit het zuiden weg ben. |( |(
 
ik had eigenlijk een paar rondjes vijlenerbos in gedachte, beetje sturen en geen berm die je op flitsapparatuur hoeft af te struinen :]

Maar na een uurtje heb ik het wel gezien, dus om om 10.00 al daar te zijn :?

Ik hoor het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan